Hej Alle, Hvor handler i printerpapir, patroner og nye printere?? Skal ud og have en bedre løsning så jeg kan lave nogle ordentlige fakturaer.. Takker |
Øh... jeg er måske ikke den helt rigtige til at svare, for så kommer jeg bare med en længere Christian-forklar-mig-røv-historie.... .
Vi har gear stående fra en del froskellige producenter; noget af det er med serviceaftaler m.m. Nogle af aftalerne er inklusiv forbrugsstoffer, andre af dem er ikke.
Men hvis det er en større kontorprinter du er på jagt efter, så køb den hos en rigtig IT-leverandør - ikke en webshop. Du har brug for en god rådgivning og service i forbindelse med selve maskinen og det får du meget sjældent fra en af de billigere webshops.
Når du har maskinen oppe og køre, så køb dine forbrugsstoffer (toner, fuser, m.m.) via en webshop. Disse ligger typisk en 15-25% under de priser som de større IT-huse ligger på. Du kan checke priserne på forbrugsstofferne ud på www.edbpriser.dk .
Hvis det er en laserprinter du ender med at købe, så køb nogle prøvepakker på forskellige papirtyper og find ud af hvilken type papir du bedst kan lide. Hvis det blot er til kontorbrug, så køb dit papir i Metro, Tutein & Koch eller en anden større leverandør af kontorartikler. Næsten alle printer-producenter har deres eget papir, men det er ikke altid det bedste - og navnlig ikke det billigste - alt efter hvad du skal bruge det til.
Som tommelfingerregel, så bør du bruge det papir som producenten har udviklet, hvis det er en blækprinter du har købt. Papiret er udviklet specifikt til printerens blæk. Men til gengæld er det ret dyrt.
Hvis det er en laserprinter, så giver man i de fleste få et lige så godt resultat med billigere papir fra en 3. producent som hvis du køber dyrere papir fra producenten af printeren.
/Jesper