Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printer og papir, hvor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Hvor handler i printerpapir, patroner og nye printere?? Skal ud og have en bedre løsning så jeg kan lave nogle ordentlige fakturaer..

Takker Smile

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:56

Øh... jeg er måske ikke den helt rigtige til at svare, for så kommer jeg bare med en længere Christian-forklar-mig-røv-historie.... Stick out tongue.
Vi har gear stående fra en del froskellige producenter; noget af det er med serviceaftaler m.m. Nogle af aftalerne er inklusiv forbrugsstoffer, andre af dem er ikke.

Men hvis det er en større kontorprinter du er på jagt efter, så køb den hos en rigtig IT-leverandør - ikke en webshop. Du har brug for en god rådgivning og service i forbindelse med selve maskinen og det får du meget sjældent fra en af de billigere webshops.
Når du har maskinen oppe og køre, så køb dine forbrugsstoffer (toner, fuser, m.m.) via en webshop. Disse ligger typisk en 15-25% under de priser som de større IT-huse ligger på. Du kan checke priserne på forbrugsstofferne ud på www.edbpriser.dk .

Hvis det er en laserprinter du ender med at købe, så køb nogle prøvepakker på forskellige papirtyper og find ud af hvilken type papir du bedst kan lide. Hvis det blot er til kontorbrug, så køb dit papir i Metro, Tutein & Koch eller en anden større leverandør af kontorartikler. Næsten alle printer-producenter har deres eget papir, men det er ikke altid det bedste - og navnlig ikke det billigste - alt efter hvad du skal bruge det til.
Som tommelfingerregel, så bør du bruge det papir som producenten har udviklet, hvis det er en blækprinter du har købt. Papiret er udviklet specifikt til printerens blæk. Men til gengæld er det ret dyrt.
Hvis det er en laserprinter, så giver man i de fleste få et lige så godt resultat med billigere papir fra en 3. producent som hvis du køber dyrere papir fra producenten af printeren.

/Jesper 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:30

Jesper, du er da lige præscist den rigtige til at svare på sådan et spørgsmål.. Tvivler på der var andre herinde der ville kunne give når så meget indsigt i hvad man skal og ikke skal gøre indenfor den verden der..

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:39

Ja, det var da et fyldestgørende svar, tak for det!

Men du har ikke et forslag til hvem en rigtig IT-leverandør er? Går ikke ud fra du snakker elgiganten her..

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:57

Er der nogen speciel type printer du har kikkerten?

Hvis det en lille blækprinter, så er det nok begrænset hvor meget rådgivning du har brug for, og så kan du lige så godt spare nogle penge og købe den over nettet.

Hvis der er en større laserprinter / kombimaskine som du vil have og netop skal have noget rådgivning omkring hvilken maskine du skal vælge, så er der nogle leverandører.

Men jeg vil da godt fremhæve en af vores egne leverandører 3G. www.3g.dk  God rådgivning og de fører en bred vifte af forskellige mærker.
Jeg vil så også modsige mig selv lidt i mit tidligere svar: Jeg skrev at du kan spare en hel del penge på forbrugsstoffer til maskinerne ved at købe dem over nettet. Men hvis du står akut og skal bruge noget nu og her, så er det typisk de større leverandører som kan hjælpe, da de er lagerførende.
Heidi hos 3G har ihvertfald hjulpet mig en del gange når vi i 11. time har stået og manglet et eller andet, men ikke har kunne vente de 2-3 dage det typisk tager at få det fra en webshop.

/Jesper

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 23:55

Jeg kan 100% bakke op om Jesper's anbefaling af 3G. De har ligeledes hjulpet mig med diverse udstyr - Ikke kun printere men også computere (Apple), grafiske skærme og diverse lagringsløsninger.

/Brian 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)