Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en om moms :) hvordan ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen igen folkens :)

Nu har jeg læst frem og tilbage på både Amino men også rundt på nettet omkring moms, og med købsmoms skal trækkes fra salgsmoms og meget mere.

Jeg køber et produkt af min leverandør til f.eks 600,- eks moms

Hvis jeg køber produktet uden moms, så er der vel ingen købsmoms ? Eller er prisen kun opgivet uden moms for at jeg ved hvad produktet i sig selv koster, og jeg så alligevel skal betale 600+25%=750,- for produktet til min leverandør ?

Jeg planlægger at bruge Dinero, men har så efterfølgende haft tankerne om Billys Billing.. regner den alt ud for mig ?

Ku være rart med et program hvor jeg bare taster købspris, og salgspris ind, og en gang i kvartalet fortæller den mig så hvad jeg skal betale af moms :)

Håber i kan hjælpe mig :)

Mvh

Fra Herning
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 198
Fra  NORLY Denmark Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Tag og brug Dinero - det er super let at komme i gang med, og er gratis indtil den første million er omsat.
Dinero har hjulpet mig meget hurtigt, hvordan det fungerer, og når du opretter køb og salgsfakturaer, har du flere valgmuligheder :)

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 16:08

Her er et simpelt svar da jeg ikke selv er ekspert overhovedet.

Varer du køber bliver ofte angivet uden moms for nemhedens skyld, men momsen skal altså stadig betales. Du får den bare tilbage fra skal når du laver momsregnskab en gang i kvartalet.

Jeg mener Dinero kan finde ud af det hele for dig.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 16:51

Ja kan faktisk godt se nu, efter at ha rodet lidt med Dinero, at den regner moms og det hele ud pr kvartal.. skide smart!

Men for at vende tilbage.. så selvom min leverandør siger et produkt koster 600,- eks moms, så kommer regningen til at lyde på 750,- da jeg skal lægge momsen oveni, men den trækker jeg så fra salgsmomsen senere hen..

Dvs :

600,- plus 150,-(moms) = 750,-

produktet sælges så inkl moms, til f.eks 1000,-

1000,- (moms udgør 200,-)

150(købsmoms) - 200(salgsmoms) = 50,- skal inberettes som moms ?

Er dette forstået rigtigt ?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 17:42

Går udfra at det er i dk køber af leverandør?

Så betaler du indkøbspris tillagt moms
Udsalgspris og derved skal betale moms, dem modregner du. Bemærk du først kan modregne købsmoms, når du har solgt produktet og ikke hvis det står på lager.

Ved løb udenfor eu, oplyses dit cvr (plus dk) foran og du betaler uden moms, men betaler stadig salgsmoms ved salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark | Parfume-S:

Udsalgspris og derved skal betale moms, dem modregner du. Bemærk du først kan modregne købsmoms, når du har solgt produktet og ikke hvis det står på lager.

Nej da Mark - Købsmoms kan modregnes fra den dato man har faktura (leverance). Det med først at tage udgift når lager er solgt, er for varens pris . den har sin værdi så længe den ikke er solgt, og derfor ikke fradrag for varens pris før den er solgt, men MOMSEN - købsmomsen har du fradrag for i moms ud fra faktura dato

Moms fradrag/modregning - har intet med  selve fradrag for varen at gøre, og følger altid faktura dato for himlens (eller din Big Smile) skyld

Venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:05

Mark | Parfume-S:

Ved løb udenfor eu, oplyses dit cvr (plus dk) foran og du betaler uden moms, men betaler stadig salgsmoms ved salg.

jeg håber John har ret. Ellers ville det betyde at de 1000 bukser man evt lige har købt, først kan trækkes fra når det sidste par bukser er solgt. Og det kan måske godt tage lang tid, kunne man forestille sig. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02

prisen for bukserne kan ikke trækkes fra før de er solgt, momsen fra købet kan

vh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:06

Cookie - John Hannover:

Mon ikke det også det var det mentes?
Med mindre med man da har den opfattelse at alle herinde spørger med det formål at finde undskyldninger for at snyde, og det håber jeg da ikke at du tror...?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11

Jesper Hansen:

Cookie - John Hannover:

Mon ikke det også det var det mentes?
Med mindre med man da har den opfattelse at alle herinde spørger med det formål at finde undskyldninger for at snyde, og det håber jeg da ikke at du tror...?

Du har nok ikke læst tråden endnu en gang Jesper og hold op med dine beskyldninger mod mig - ofte har du knapt læst (eller forstået)  Hele det her kommer af en der skriver man ikke kan trække moms fra før det købte er solgt,  hvad man i høj grad kan og skal .Jeg beskylder vel ikke nogen for noget her - prøver kun at hjælpe til at forstå 

vh John

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)