Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på udenlandske varer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

private betaler moms når de køber fra udlandet - enten EU landets moms eller dansk moms - virksomheder og selskaber har ikke omk for moms men skal angive importmoms

Private skal ikke angive noget, fordi de betaler den moms de skal direkte ved købet

vh

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:56

Thomas Jørgensen :

KS71:

Thomas Jørgensen :

Privatpersoner skal ikke indberette noget...

Hvis du har brug for hjælp senere, så sig til :)

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor - HD(R)

Nu bliver jeg lidt forvirreret. Når du siger privatpersoner, så tænker jeg på en person uden et firma/CVR nummer. Du kan jo kun købe uden moms, hvis du har et CVR nummer/firma - og så vil jeg ik' opfatte det som en privatperson mere.

Så det du mener, så jeg forstår det, er at det er et firma der ikke skal indberette noget - håber det er korrekt opfattet :)

- Kim -

Virksomhed - skal indberette køb af varer i EU via momsangivelsen for den pågældende periode

Privat person - skal ikke indberette noget

Det var kort sagt :)

du har helt ret. Det var mig der var forvirreret da jeg skrev :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:09

...og det er et firma jeg har

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:12

Man må gerne være grov, og jeg har i sinde at drive ordentlig virksomhed, men prøver bare at forstå sammenhængen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59

cs01:
Man må gerne være grov, og jeg har i sinde at drive ordentlig virksomhed, men prøver bare at forstå sammenhængen.

jeg skrev blot det med at det var en skidt ide at snyde ud fra din egen tekst

cs01:
Det kan godt være, at jeg er lidt naiv, men hvis jeg så køber noget til mig selv (f.eks.) en cykel, så er fristelsen da nærværende for ikke at inberette moms 

den indikerer vil lidt mere end manglende viden, nemlig ønske om at forstå, om man kan gi pokker i regler eller få lidt accept for det Big Smile  fristet til ikke at indberette 

Derfor var svaret, at hvis du vil drive seriøs virksomhed, så sørger du for ordentlig moms og told indberetning - Fristelser, til at snyde i skat, moms og told er der 100 vis af som selvstænndig - men lad være  og det er jo så også det du svarer, og det er klogt

god vind med forretningen

vh

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)