Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettiighedder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver angående nogle forskellige ting. Jeg er 16år og er igang med at starte en enkeltmanfsvirksomhed op hvor jeg sender folk fra danmark til usa for at spille amerikansk fodbold i sommerferien. Kræver det nogen bestemte rettigheder og er der nogle must-do's i form af fx forsikring og registrering af de forskellige mennesker.

MVH
LouisLH

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:30

Hej Louis

Spændende projekt!

Jeg ved ikke så meget konkret om rejsearrangering, men inden du starter op, skal du i hvert fald have gjort dig nogle tanker om hvordan du tackler de følgende to - meget væsentlige - udfordringer ifm. din opstart:

1) Du skal være myndig for at kunne få CVR-nr. - se evt. http://startvaekst.dk/ekspertsvar/67634/2002

2) Når du skal arrangere pakkerejser, skal du være medlem af Rejsegarantifonden, og stille sikkerhed på (minimum) 300.000 kroner. Du skal altså enten selv have pengene eller finde en, der vil stille dem til rådighed for dig - eventuelt en bank. Sikkerheden skal godt nok først stilles når du er over 250.000 i omsætning, og det lyder af meget - men når der er tale om rejser er det altså ikke så mange billetter...

Det er bestemt ikke for at tale din ide ned, men det ovenstående er to ting, som for nogen vil være svært - så det er vigtigt at have styr på dem. 

Held og lykke med projektet :)

Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:02

Jeg tanker mange gange for informationen og jeg har fundet det meget hjælpsomt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart tænker jeg det kunne være smart at lave samarbejde med en etableret rejsearrangører som har styr på reglerne omkring lave pakkerejser.
Din del af forretningen bliver så at skabe kontakt til stederne i USA promere turene herhjemme

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)