Hej Sophia, Jeg tror på en måde du blander kontanthjælp og dagpenge sammen. Du har mulighed for at have virksomhed som bibeskæftigelse på dagpenge i op til 72 uger hvor du så skal modregne indtægt. På kontanthjælp er jeg ret sikker på, at det er enten eller. Men altså de kan ikke tage kontanthjælp fra dig bare på grundlag af nogle spørgsmål. Du har ligesom alle andre mennesker i dette land ret til at overveje alternativer til lønmodtagerlivet. Hvis du har så lav en indtægt ved at sælge dine kreationer, så vil en webshop næsten under alle omstændigheder være overkill alligevel, så hvorfor ikke bare skrive at folk kan kontakte dig, hvis de ser noget de kan lide. Jeg tvivler på at kommunen ser forskelligt på om det er 200 kroner eller 20000 kroner om måneden du sælger for. Det vil være en indtægt og dermed risikerer du at blive kategoriseret som selvforsørger og du bør overveje grundigt om din hobbyvirksomhed er den risiko værd. Hvis du laver det fordi du nyder det, så blog / vlog omkring det og lav give aways. Så glæder du både dig selv og andre. Men lige meget hvad, så tag en snak med kommunen. Det bliver måske ikke det svar du ønsker, men hellere det end at miste kontanthjælpen, vel. Med venlig hilsen Tommy |
Jeg har selv ADHD, falder over ordene fordi der for hvert enkelt ord er to ord som kæmper om at blive sagt, ligger søvnløs om natten fordi jeg ikke kan lade være med at ligge og spekulere og filosofere, har også haft mange nederlag.
Det er godt nok synd for mig, syntes du ikke?
... Alle nederlag har jeg vendt, og tænkt "JEG SKAL VISE DEM!" Min ustyrlige hjerne har jeg brugt til at skaffe mit nuværende job på et reklamebureau - som har været mit mål fra starten.
Jeg har ingen uddannelse, fordi jeg ikke kan holde fokus... MEN - jeg har mit drømmejob og har store ting i vente, som i alle meget snart kommer til at høre mere om.
Jeg bruger ikke dette som blær - jeg bruger det for at "lovliggøre" min provokation og foragt.
- Og lad nu være med at bruge din børn som endnu en forfærdelig faktor. Dét kan bringe mit pis i kog.