Der findes en usynlig hegn til hunde, dvs det er en slags markeret område , og de skal have en special halsbånd på. Hvis de overskrider den område få de stød. Ikke noget voldsomt men den er ikke rar.
Så tænkte jeg kan man ikke lave det samme koncept bare omvendt til mennesker til at beskytte sig mod tyverier.
Dvs husstanden kan sikres med en usynlig el hegn(reelt set kan tyve ikke vide det og tjekke det, da den er magnetisk)
Alle beboere der hører til husstanden kan registreres, skal bære en chip, snor eller hvad der er muligt. De vil være i stand til at kunne bevæge sig frit omkring husstanden og i husstanden uden at de modtage stød.
Grænsen med usynlig hegn kan aktiveres f.eks om natten eller når man er ikke hjemme, dvs alle fremmede vil modtage støt hvis de kommer tæt på døren eller vinduet.
Ideen er da god men jeg kan med 100% sikkerhed sige at det ikke er tilladt i Danmark at sikre sit hjem eller forretning på denne måde. Grundende kan være mange men en tyv med dårligt hjerte skal ikke dø ved et indbrudsforsøg uanset om man ønsker det eller ej.
Og teknikken kan jo svigte så beboerne ikke var sikre, jeg ville da ikke bryde mig om at rende rundt med et halsbånd og ikke lige vide hvad der sker når jeg går ud med affaldet :-)
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Men nu er mennesker jo trods alt lidt klogere end hunde, så hvad skulle forhindre en indbrudstyv i blot at hoppe over dette hegn? Man kan naturligvis lave det fem meter højt eller som en kupel over huset, så var vi nok ude i et prisniveau hvor ingen alligevel kan eller vil være med.
Man kunne også sætte stødet til at være så kraftigt, at folk bliver immobiliseret i ganske alvorlig grad. Men dette bliver nok en udfordring at lave indenfor lovens rammer, og hvad nu hvis den flinke nabo, som man lige har glemt at informere om sit nye tyverisystem, vil over og låne lidt autoshampoo fra garagen mens man ikke er hjemme?
Jeg tror, med alt ære og respekt, ikke på den idé. Men det er en kreativ tanke.
det er ikke lovligt at gi folk stød - bare fordi de går op til ens hoveddør - absolut ikke
det med hunde ved jeg ikke om er lovligt generelt men det er givet ikke sådan at ex katte og andet der passerer det usynlige hegn får stød, DET ville ikke være lovligt.
Hunden har et specialhalsbånd på som modtager signalet og giver stød. Du skal ha alle tyve til at gå med sådan et halsbånd - det vil de nok ikke.
Give it up
vh John
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ideen er da god men jeg kan med 100% sikkerhed sige at det ikke er tilladt i Danmark at sikre sit hjem eller forretning på denne måde. Grundende kan være mange men en tyv med dårligt hjerte skal ikke dø ved et indbrudsforsøg uanset om man ønsker det eller ej.
Og teknikken kan jo svigte så beboerne ikke var sikre, jeg ville da ikke bryde mig om at rende rundt med et halsbånd og ikke lige vide hvad der sker når jeg går ud med affaldet :-)
Da det er et usynligt hegn, så betyder det at man kan gå lige igennem - få et lille stød og så er man igennem, hvorefter tyveriet kan begynde. Hjælper absolut intet, så det vil jeg ikke synes er en god ide.
Og derudover kan man som person meget let fjerne en enkelt stang i hegnet og så vil det ikke virke mere.
Hunde og mennesker er ikke de samme, reagerer ikke på samme måde og det vil slet ikke virke.
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
det er ikke lovligt at gi folk stød - bare fordi de går op til ens hoveddør - absolut ikke
det med hunde ved jeg ikke om er lovligt generelt men det er givet ikke sådan at ex katte og andet der passerer det usynlige hegn får stød, DET ville ikke være lovligt.
Hunden har et specialhalsbånd på som modtager signalet og giver stød. Du skal ha alle tyve til at gå med sådan et halsbånd - det vil de nok ikke.
Give it up
vh John
Nej du misforstå det , det er omvendt alle i husstande skal have en ting som inaktiverer stød, dem der ikke har det aktivrer det..
usynlig hegn er ulovlig i dk som det eneste sted i hele Europa, men det er en super smart ting.
Da det er et usynligt hegn, så betyder det at man kan gå lige igennem - få et lille stød og så er man igennem, hvorefter tyveriet kan begynde. Hjælper absolut intet, så det vil jeg ikke synes er en god ide.
Og derudover kan man som person meget let fjerne en enkelt stang i hegnet og så vil det ikke virke mere.
Hunde og mennesker er ikke de samme, reagerer ikke på samme måde og det vil slet ikke virke.
man kunne tilslutte den med sms alarm eller alarm i huset som g4s begyndt at have...