mange ting er ulovligt i dk..... næsten alt..... men verden er stor:) |
Det er en meget sjov idé, men nok ikke mere end det.
Men det ville da være den perfekte julegave til en eneboer
mange ting er ulovligt i dk..... næsten alt..... men verden er stor:) |
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk
Det er en meget sjov idé, men nok ikke mere end det. Men det ville da være den perfekte julegave til en eneboer |
I USA må det være en hit..., vi må håbe at Martin læser indlægget og videre bringer ideen;) |
Jeg forstår ikke helt hvordan du i praksis vil give dem stød. Hvis du skal sende elektricitet gemmen luften til dem hvilket du jo skal hvis de ikke selv skal bære rundt på det kræver det cirka 1.000 Volt/mm (ud fra hukommelse). Det vil på dansk betyde at det ikke bliver et lille stød! Skal du ramme tyven bare 10 cm væk arbejder du med 100.000 Volt. Desuden er det opfundet de hedder en tesla coil. De bliver mig bekendt ikke brugt til andet en forskning da de møj farlige og svære at håndtere. Det eneste alternativ jeg kan se er at give indbrudstyven et halsbånd på. Magnetfelter er heller ikke skide smarte at sende afsted. Dels kan de smadre elektronik som f.eks. en pacemaker hvis magnetfeltet er kraftige nok. Du skal derudover stadig omdanne magnetfeltet til strøm hvis du vil give et stød hvilket nok kræver en eller anden ganget som tyven så skal bære rundt på samt et rimeligt kraftigt magnetfelt. Trådløs strøm er kun lavet på meget små afstande som f.eks den holder du smider din tandbørste i. Og ja alle systemer kan fejle men normale alarmsystemer zapper dig ikke med 10.000 Volt hvis du udløser alarmen! |
Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com
Hej det er vist ikke helt rigtigt man kan indstille den til diverse volt.men se på den usynlig hegn til hunde, den giver minimalt stød, giver alarm lyd osv stød er ikke rart men den kunne udløse sms alarm osv som vil kunne afskrække tyven? |
Kan man få et til konen, hvis hun bevæger sig væk fra køkkenet? |
Jeg tror vi taler om 2 forskellige ting. Du taler om det usynlige hegn til hunden hvor hunden har et halsbånd på. Jeg taler om hvad der skal til at give folk et stød uden at de rør ved noget. (hvilet vil være nødevendigt hvis du vil lave et usynlig hegn som giver en indbrudstyv stød når han kommer i nærhedden. Du har helt ret i at hunden ikke får et så hårdt stød da der sandsynligvis sidder et lille batteri i halsbåndet hunden har på som giver den et stød med direkte kontakt til hunden altså behøver du kun sende strømmen gennem en kopperledning eller tilsvarende og det er utrolig meget lettere og kræver MEGET færre volt! Hvis du ikke vil give indbrudstyven et ligne halsbånd/ganget så må du forklare hvordan du så vil gøre det rent praktisk. |
Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com
Jeg foreslår i stedet en god gammeldags voldgrav. Det kræver ikke en fysiker at regne ud, og ideen kan hurtigt franchises da det blot kræver en skovl og evnen til at grave en nogenlunde pæn grav... :-D |
hahha det er simpel hen for morsomt det er godt at tyven har ikke mødt mig;) |
Man kunne også lægge landminer rundt om hele ejendommen. Postbudet og andre med et lovligt ærinde, kunne få et kort over hvor minerne er placeret, og hvis de så ikke følger den rigtige rute.....bad luck ! Spøg til side. Jeg tror det er en dødsejler, men debat er jo altid en god ting |