Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tomt aps købes

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Ronnie, du har ikke en ski.d garanti for noget. Selskabskapitalen kan være  ædt op dagen efter stiftelsen
enig - selve de 50 t i selskabskapital kan være borte og er borte mange steder MEN - det siger dog lidt, at ejeren i det mindste troede så meget på sin projekt, at han ville skyde 50 t i det frem for at han ville skyde 1 kr i det - så nej ingen som helst garanti for at få penge når man handler med mindre man ber om penge forud, men dog en følelse af, at her var en ejer der troede nok på sig, til at ville investere 50 t i egne aktier.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:05

Ronnie - Connspire:
Ja, for vi kan af rettens vej begærer dem konkurs, og vi ville vide at der minimum er 50/80/300/500k at hente. Og det er heldigvis langt langt de færreste aps/as der har 800 millioner i gæld og spekulerer i boliger - særligt i vores branche, så JA, bestemt vil vi hellere handle med Aps og AS.

Jeg kan se at du har lidt svært ved at forstå det jeg skriver. Så nu skal jeg skære det ud i pap for dig. Du har absolut ikke stører sikkerhed ved at handle med et APS fremfor et IVS.

Og så kan man selvfølgelig også begære et IVS konkurs, så hvad skulle det lige hjælpe ?. Og hvis du tror at du minimum er sikret 50.000kr ved at handle med et APS, ja så tror jeg, jeg vil gå så langt som til at kalde dig naiv.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 19:11

Michael:
Jeg kan se at du har lidt svært ved at forstå det jeg skriver. Så nu skal jeg skære det ud i pap for dig. Du har absolut ikke stører sikkerhed ved at handle med et APS fremfor et IVS.

Måske skulle jeg skære det ud i pap for dig også, at jeg tidligere har nævnt at det er sk*de hamrende ligegyldigt om du har et aps eller as - likviditeten kan være borte med blæsten timen efter stiftelsen - så måske skulle du læse tråden til fyldest, inden du begynder at "skære i pap" og gøre dig "åh så klog"?

Desuden kan man også begære et IVS konkurs, men for hvad? 1 kr? 1000 kr? Med as og aps har du som før nævnt et helt andet økonomisk udgangspunkt.. IVS er noget rak, det er S.m.b.A'ets erstatning - noget møg, fundet på af politikerne for at slippe af med S.m.b.A'et, som iøvrigt er en selskabsform notorisk brugt af kriminelle! Jeg siger ikke at den nye IVS selskabsform vil blive overrendt med kriminelle - men jeg kan da garantere dig at det - i højere grad end, as og aps, vil blive brugt til netop lyssky forretning og spekulation!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 19:14

Med helt andre ord, skåret meget ud i pap, så giver jeg 0, nix og en flyvende fis for IVS, og jeg æder gerne min hat med tilhørende ketchup og ristede løg om et par år, hvis jeg tog fejl i mine antagelser om alt hvad jeg har nævnt om IVS i denne tråd - men det bekymrer jeg mig nu ikke så om, for det kommer ganske enkelt ikke til at ske!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:14

Ronnie - Connspire:
Med as og aps har du som før nævnt et helt andet økonomisk udgangspunkt..

Hvilket andet udgangspunkt, hvis et selskab (ApS eller A/S) ikke kan betale og kapitalen er væk, kan jeg ikke se hvordan udgangspunktet kan være anderledes?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 19:17

Jesper Hansen:
Hvilket andet udgangspunkt, hvis et selskab (ApS eller A/S) ikke kan betale og kapitalen er væk, kan jeg ikke se hvordan udgangspunktet kan være anderledes?

At du har med en ejerkreds at gøre, der har været villig til at investere betydelige summer i stiftelse, revision m.v.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 19:20

Desuden kan jeg selv se tendensen i vores forretning. Private har ofte problemer med regninger til tiden, og vil kun betale månedsvis, endda selvom at det er et lille webhotel til 10 kr om mnd! Det samme med I/S'er - de har også problemer med datoerne. Når vi kommer op i Aps'er, ser vi en tendens til at regningen 3 ud af 4 gange betales på dagen, og at der minimum ønskes betaling for 3-6 måneder ad gangen.. Med A/S'er oplever vi stort set hver gang, at der altid er betaling til tiden, og at der ønskes at blive faktureret for 12-36 måneder ad gangen. Hvad får dig til at tro at et IVS skulle være anderledes end at handle med private eller I/S ??

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:22

Ronnie - Connspire:
At du har med en ejerkreds at gøre, der har været villig til at investere betydelige summer i stiftelse, revision m.v.

Det er jo en ejerkreds som ikke hæfter personligt for noget, så det kan jeg ikke se der kommer noget bedre ud af ved konkurs.
Personligt, går jeg selv noget mere op i at tjekke personkredsen bag/i ledelsen i virksomheder jeg handler med, i stedet for at kigge på Selskabsbogstaverne.
Det har tjent mig vel i mange år, men enhver skal jo gøre som man selv er mest tryg ved.
Jeg kommer bare ikke selv til at sige nej til kunder/kredit fordi der er tale om IVS, hvis ellers personen/personerne bagved tjekker ud ok.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29

jeg forstår sagtens Jesper -men det er jo ikke så pokkers let at checke personer ud vil jeg mene (ud over at se de ikke står i RKI) så jeg TROR en del vil vælge at være mere forsigtige med IVS og kreditgivning, men tiden vil vise det. Personligt vil jeg ikke sælge uden sikkerhed til et IVS hvor jeg ikke kender ejeren personligt hvis det er bare lidt større beløb, men tjo - selv til ukendte ApS'er hvor jeg ikke kan trække regnskab fordi det er nyt eller  - trækker dårlige regnskaber, kunne jeg finde på at kræve noget sikkerhed for store beløb.

Det kan sagtens vise sig at være en fordom i forhold til IVS, kun tiden vil vise det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 19:30

Jesper Hansen:
Det er jo en ejerkreds som ikke hæfter personligt for noget, så det kan jeg ikke se der kommer noget bedre ud af ved konkurs.
Personligt, går jeg selv noget mere op i at tjekke personkredsen bag/i ledelsen i virksomheder jeg handler med, i stedet for at kigge på Selskabsbogstaverne.

Netop, og det er også alder der har stor betydning for den kredit man nu kan give en virksomhed. En virksomhed med mange år på banen må jo gøre noget rigtigt, uanset selskabsform, men det er nu ingen IVS'er der lige p.t. har, af åbenlyse grunde. Jeg synes bare at ane at IVS'et er det samme som SMBA'et, det er den samme forventningsstemning osv, men ingen havde regnet med at SMBA'et skulle voldtages af kriminelle - og så igen, hvem havde regnet med andet, når man gratis kan stifte et selskab med begrænset hæftelse.... Og hvad er forskellen fra et IVS til et SMBA? At du underskriver en tro og love erklæring om at du sætter penge til side til at kunne blive et Aps... Amen for det.. Verden er da reddet!! Det skal da nok blive overholdt!! (ironi kan forekomme).

Desuden, er der også en økonomisk begrænsning for hvor meget tid, energi og udgift man kan eller bør bruge på at baggrundstjekke i hoved og r*v..
Det koster timeløn, det koster udskrifter fra cvr, det koster rki/kmd rapport osv.. Og det bruger vi altså ikke hverken tid eller penge på, fordi vi skal sælge en colocation til 300,- om mnd eller et webhotel til 99,-! 

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)