Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ens artikler på flere hjemmesider - Hvad gør man for at det ikke skader?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at åbne op for muligheden for at andre også kan ligge artikler på Min-mave, dog med det forbehold at der vil være en skarp grænse så mine brugere ikke er i tvivl om hvem artiklen er skrevet af - om det er en ekspert, mig selv eller en anden bruger.

Men så kommer jeg jo til spørgsmålet, for hvordan kan jeg sikre mig at artiklerne ikke kommer til at skade Min-mave?

Mange eksperter og personer ligger jo de samme artikler ud flere steder og det er jo no-go for google.

Så hvad gør man i sådan en situation så det gavner frem for at skade?

Håber på nogle gode velkvalificerede svar

De bedste hilsner

Birgit

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 17:30

Sørg for at google ikke indeksere de artikler du viser som også ligger på andre sider. Det kan du gøre med en noindex metatag.

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 17:59

G. Olsen:

Sørg for at google ikke indeksere de artikler du viser som også ligger på andre sider. Det kan du gøre med en noindex metatag.

Jeg har nu hørt, at google stadig indeksere sider, som man ikke vil have indekseret. Men en del af formålet med de artikler er vel, at netop google skal indeksere dem, og derved bliver websitet fundet på en masse nye søgeord?

Jeg vil mene, at du skal skrive artiklerne om, så de er unikke på dit website, og/eller kun bringe et udrag af artiklerne og linke til hele artiklen.

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 18:04

Hvis du fortæller google at siderne ikke skal indekseres så holder google også det, jeg har aldrig oplevet andet.

Det eneste formål der kan være med at have dublikerede artikler er for at de eksisterende brugere kan læse dem direkte på den side de er på, med hensyn til søgemaskiner er der ingen fidus - tværtimod hvis man glemmer noindex.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:06

> Det kan du gøre med en noindex metatag.

Det er desværre en general misforståelse, at META-robots og robots.txt forhindrer indeksering - det gør det ikke! Det forhindrer crawling, og det er noget helt andet. Google har flere milliarder sider i deres indeks som de aldrig har crawlet, herunder mange der i princippet er "spærret" for. Det gør de alene på baggrund af links, og den viden de får om sites og sider på den måde.

Så, husk det nu: Crawling og indeksering er IKKE det samme! :)

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 07:54

Jeg kender godt forskellen på crawling og indeksering, men det var nyt for mig at de kunne finde på at indeksere sider som der var spæret for. Jeg har altid troet at den spæring i meta og robots.txt galt begge dele.

Jeg har aldrig selv oplevet at google indeksere en side med noindex, selv om andre sider linker til den. Jeg har også haft helt med at spære sider som allerede var indekseret, der gik godt nok et par måneder inden de blev fjernet fra indekset.

Nå men hvis man kan risikere at siden kommer med i google alligevel så er risikoen der jo alligevel.

En anden måde man kunne vise de dublikerede artikler på var måske hvis de blev vist i en Iframe, så mener jeg ikke google vil se dem som dublikeret på din side. Ellers kan de måske indsættes med Javascript, så mener jeg heller ikke google ser den dublikerede tekst. Men jeg er ikke nogen søgemaskine ekspert så det kan være at Mikkel, kan bekræfte eller afkræfte denne metode?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 08:00

Link da for pokker til dem...det kan da ikke være så svært?

Hvis designet skal matche må du jo få kilde siden til at tjekke på referer og så vise design ud fra det.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 08:44

mcsolutions:

Link da for pokker til dem...det kan da ikke være så svært?

Hvis designet skal matche må du jo få kilde siden til at tjekke på referer og så vise design ud fra det.

Som sædvanlig et imødekommende og venligt svar fra Mikkel

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:34
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)