Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvdreven virksomhed som ung

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nørre Snede
Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak for de hurtige og gode svar, endnu et spørgsmål når man runder de 50.000 kroner skal der vel ikke betales moms af de første 50.000 kr. 

tillægsspørgsmål 

- hvis jeg køber noget træ i en skov hos en bekendt som sælger privat nogen stykker og det måske er for 5.000 kroner og der ikke er moms i hvordan håndtere man det angående moms. (håber i kan forstå spørgsmål ellers sig til så vil jeg prøve og omformulere mig) 

 

mange tak for linket til bogen vil kigge på det med det samme! 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

okay mange tak for de hurtige og gode svar, endnu et spørgsmål når man runder de 50.000 kroner skal der vel ikke betales moms af de første 50.000 kr. 

tillægsspørgsmål 

- hvis jeg køber noget træ i en skov hos en bekendt som sælger privat nogen stykker og det måske er for 5.000 kroner og der ikke er moms i hvordan håndtere man det angående moms. (håber i kan forstå spørgsmål ellers sig til så vil jeg prøve og omformulere mig) 

hvis du har læst linket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html så vil du kende svaret, at hvis du kunne ha forudset du ville ramme 50.000 inden for en hvilken som helst 12 mdr periode i omsætning så jo - så kan du risikere at bliver sat i moms af den del der lå inden momsregistreringen + en bod på tilsvarende beløb, så mener du, at der er alvorlig risiko for at komme over 50.000 kr på 12 mdr i salg/omsætning så bør du momsregistrere dig.

Hvis du køber for 5000 kr af en privat, så er der jo ikke moms på, og derfor naturligvis ikke nogen moms at fratrække selv hvis du var momsregistreret - moms kan kun fratrækkes hvis der er betalt moms i sagens natur, men du ville selv skulle lægge moms på dit videresalg som momsregistreret 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)