Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Dinero - Omsætning i minus ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Hej Rasmus,

tak for dit svar.

Men nu taler vi jo om posteringer imellem to passivkonti.

Vil du så også gå udenom kassekladden?

Mvh

Stig

Hej Stig.

Er ikke helt med hvad du ønsker at gøre. 

Der bliver talt omsætning i denne tråd og du snakker om passiv posteringer ?

Kan du uddybe din problemstilling ? :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Jeg skal altså have ting skåret ud i pap - det kører fint med at bogføre poster ved bruge køb/salg funktionen. Men en overførsel til privatkonto er det bogført korrekt som vist nedenfor?

Iøvrigt bekymrer det mig, at jeg ikke løbende kan se balancen på banken - det var i Summa det pejlemærke jeg brugte til at tjekke, at jeg ikke lavede fejl undervejs. Hvor ser jeg indestående på banken henne?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Halskov:

Hej Rasmus,

Jeg skal altså have ting skåret ud i pap - det kører fint med at bogføre poster ved bruge køb/salg funktionen. Men en overførsel til privatkonto er det bogført korrekt som vist nedenfor?

Iøvrigt bekymrer det mig, at jeg ikke løbende kan se balancen på banken - det var i Summa det pejlemærke jeg brugte til at tjekke, at jeg ikke lavede fejl undervejs. Hvor ser jeg indestående på banken henne?

Hej Lise.

Hvad er det du gerne vil bogføre ? :)

Det kommer i løbet af ganske kort tid, vores udvikler er ved at lave en oversigten.

Pt. kan du kun se beholdningen ved at klikke på regnskab -> kontoplan -> find banken

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, Det jeg gerne vil bogføre er at jeg overfører 50.000 fra banken til min private konto. Jeg skal bare være sikker på, at det bliver bogført korrekt.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Halskov:

Hej Rasmus, Det jeg gerne vil bogføre er at jeg overfører 50.000 fra banken til min private konto. Jeg skal bare være sikker på, at det bliver bogført korrekt.

Hej Lise.

Du bogføre ikke korrekt på denne.

Du skal jo have en postering på banken.

Det kunne være :

konto : mellemregning (8120)

modkonto : bank (6800)

Denne posteringer hæver 50.000 fra banken, som du har overført til dig selv privat.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man moms til gode i Dinero står det bogført med et minus foran. Når jeg skal indberette til skat at jeg har moms til gode, så skal dette minus vel ikke med ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Når man moms til gode i Dinero står det bogført med et minus foran. Når jeg skal indberette til skat at jeg har moms til gode, så skal dette minus vel ikke med ?

Hej Kim.

Har du prøvet : regnskab -> moms ?

Så står tallene til dig :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja der har jeg kigget. Der står det også som minus, altså at jeg har penge til gode.

Jeg tænkte bare på om når man oplyser til skat, at man har penge til gode, om man så også skal sætte et minus foran.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Ja der har jeg kigget. Der står det også som minus, altså at jeg har penge til gode.

Jeg tænkte bare på om når man oplyser til skat, at man har penge til gode, om man så også skal sætte et minus foran.

Har du prøvet at være inde og indberette på skat.dk ?

Jeg tror det giver rigtig god mening for dig, når du gør det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg har stadig min første gang til gode :) Men jeg finder nok ud af det, når jeg prøver, som du siger :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)