Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk rapmusiker mangler partner!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Goddag, Aminoer! :) Jeg håber, at dette er den rette forumsti! Ellers - så undskylder jeg!
Dette er mit første indlæg herinde. Jeg fik idéen til at skrive dette indlæg, da jeg - ret tilfældigt - opdagede, at en af mine gamle bekendtskaber fra hiphopmiljøet,
Michael Roscoe, var blevet iværksætter og aktiv bruger herinde på siden.

Da jeg gerne vil undgå unødvendigt tidsspilde, så vil jeg gå direkte til sagen:
Jeg er en dansk rapper. Jeg bringer talentet, produktet og musikken til bordet. Mine store minusser er management og kapital. Jeg har behov for en langtidssigtet samarbejdspartner, som kan supplere med nogle af de ting, jeg ikke selv har/er god til. Jeg søger én, som synes (næsten :)) lige så godt om min musik, som jeg selv gør - og som kan se samme potentiale og fremtid i det. Det er et passionsprojekt, men et dødseriøst ét. Det handler om passion, resultater og seriøsitet.

Jeg har svært ved at finansiere alting alene og jeg har svært ved at administrere opgaverne at være udøvende kunstner og at varetage administrative opgaver simultant. Jeg har behov for en partner, som synes, at det her er det fedeste i verden, og som jeg kan slå mig sammen med - enten gennem direkte kapital som (fx: du er en mand med penge, som har råd til fx betaling for et album), eller en indirekte kapital (fx: du er upcoming inden for music management, og vi kan derfor bygge et fundament sammen).

Hvad sidstnævnte angår, kunne man argumentere for, at jeg lige så godt kunne have taget kontakt til en hvilken som helst manager og så betalt ham 10% for at booke mig landet rundt. Sagen er, at jeg ikke ønsker dén type “forceret” samarbejde. Jeg ønsker én, som føler for det lige så stærkt som jeg selv - en, som virkelig TROR på det, som jeg selv tror på det.

For at give et kort overblik over, hvem jeg er, har jeg lavet et kort CV og lidt beskrivelse her:

"Fordi Vi Ikke Bliver Yngre" - "Daniel og Galgen" - første EP, 2008

"Vi Er" - "Daniel Og Galgen" - Anden EP, 2012

"Kongerne Kommer" - "Jin N Shawdy" Tredje EP, 2012.

"Klap Forhelvede" - Jin N Shawdy - med over tohundredetusinde streaminger på Spotify, otteoghalvtredstusinde afspilninger på Youtube og en titel som "Årets Officielle Rejsesang" for DUF-rejser i 2012/2013, er dette den, indtil videre, største kommercielle succes. Det hele blev peaket af en uge i Bulgarien med alt betalt mod at levere en optrædener i Sunny Beach og Golden Sands, så de festglade danskere kunne høre soundtracket til deres sommer live.

Alt dette blev skabt sammen med min tidligere musikalske partner, som nu er gået andre veje. Jeg er derfor soloartist nu, og jeg står til at skal udgive min første solo EP, “Diogenes 2015”, d. 15 januar. Jeg har finansieret alting selv i forbindelse med denne udgivelse. Jeg er arbejdsløs kontanthjælpsmodtager, hvilket betyder, at det har taget mig meget lang tid at få råd til dette. Min månedlige indtægt er 6000,-, hvoraf jeg har ca. 2500,- tilbage til mig selv, når alt er betalt.
I år 2013 tjente jeg lige knapt 20.000 kroner i KODA-penge (primært netop fra “Klap Forhelvede”), samt diverse småbeløb for optrædener bl.a. på Langelandsfestivalen, til private fødselsdage, konfirmationer og mindre venues i landet. Hvert eneste år har denne indtægt været støt stigende.
Jeg drømmer om, hvad et album kunne gøre for min karriere, men det er fuldstændigt uoverskueligt at skulle få råd til ét sådant projekt, som tingene ser ud nu. “Diogenes 2015” kostede mig samlet set 25.000,- at lave (indspilning af musik, produktion, photoshoot til cover m.m), hvilket er MANGE penge for mig.  Til sammenligning kan det nævnes, at KODAs Officielle Båndmidler sponsorerede EPen “Kongerne Kommer” med 10.000 kroner.  Jeg ville kunne sammensætte et fuldblodsalbum for 40-50.000 kroner med fx en leadsingle-kickass-musikvideo til for yderligere 10-20.000 kroner.
Jeg har indsendt EPen “Diogenes 2015” til Rytmisk Musikkonservatorium i håb om at blive landets første rapmusiker på deres skole. De tager 6 elever ind årligt - sidste år var jeg nummer 7.

Dette er den korte beskrivelse af tingene. Jeg ønsker meget gerne at uddybe om visioner, målsætning, faldgruber og muligheder, idéer - alting. Min musik er min fuldtidsbeskæftigelse.

Jeg sender også hellere end gerne hele den kommende EP “Diogenes 2015” (som dette år unægtelig vil komme til at dreje sig om) til folk, som bliver interesserede i dette opslag.
For at give en umiddelbar føler på det hele, har jeg smidt et link til min Soundcloud, hvorfra man kan høre en teaser for hele projektet samt ét nummer(ISKLUMP!!!!!!1), som jeg smed op juleaften som en gave ;)

Hør det her:
https://soundcloud.com/danmarksfinestedaniel

Kun seriøse henvendelser, tak. :)

Venligs hilsen,
Daniel Thorup

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:26

Hey Daniel,

Spændende indlæg!! Har du overvejet crowdfunding? :-)

Fede numre i øvrigt ;-)

KH. Lars

EDIT: Jeg kan ikke forestille mig, du ikke gør det, men sørg da selvfølgelig for at gøre en aktiv indsats med ansøgning om legater fra Koda, Djbfa, Kunststyrelsen, og hvad de ellers alle sammen hedder :-)

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:18

Jeg har bestemt overvejet crowdfunding, men - jeg har vurderet, at der slet ikke er nok mennesker, som synes godt nok om mig, til at dét ville give nogen pote... Omvendt skal det siges, at jeg ikke har nogen erfaring med det (endnu), så min analyse kan nemt være skæv.

Og tak, angående numrene! ;)

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 20:40

Daniel Thorup:
Jeg har bestemt overvejet crowdfunding, men - jeg har vurderet, at der slet ikke er nok mennesker, som synes godt nok om mig, til at dét ville give nogen pote... Omvendt skal det siges, at jeg ikke har nogen erfaring med det (endnu), så min analyse kan nemt være skæv.

Det handler vel 'bare' om at finde en kanon fed vinkel til det. Du har allerede fået relativ stor succes med hvert fald dit ene 'rejse'-nummer, så dét kan du jo sagtens udnytte. Du må vel også i den forbindelse have fået dannet et nogenlunde netværk i branchen, som du kan udnytte. Og jeg kan ikke forestille mig andet, end du også må have en god viden om din målgruppe, som du med meget få midler kan nå ekstremt hurtigt og effektivt på facebook ved at udnytte relevante sider/grupper og lignende.

Og så kan modellen jo nemt lyde, at man eksempelvis kan donere 175 kr., mod så at få tilsendt albummet, når det er funded og færdigt.

Samtidig kan du som tidligere nævnt udnytte dit netværk, og eksempelvis tilbyde 10% provision til indflydelsesrige personer, der potentielt kan få et hav af donationer(solgte albums) din vej.

Jeg har lige haft en kunde forbi kontoret i dag, som stod med præcist samme problem. Beløbene var dog noget større, men i princippet 100 % det samme.

Men vælger man ovenstående model, eller noget i den dur, så kan/vil det jo naturligt kunne skabe problemer med din kontanthjælp, kan jeg forestille mig.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 20:44

Jeg tror bestemt også at crowdfunding er en mulighed mere, der er alligevel meget musik der har succes med at blive crowdfundet på booomerang.dk, når det så er sagt, har du så overvejet at gå til en af de mange musikselskaber i Danmark? - du kan måske være heldig, at finde nogle der føler dit musik lige så meget som dig selv.

Held og lykke!

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:39

Hej Daniel, 

fedt at se dig på Amino - Dét er sgu cool!

Jeg er desværre ikke en mand af kapital, endnu, men til gengæld synes jeg bedre om din musik end du selv gør. Har bl.a. været med til alle dine Rap Slam Battles, og lige nu banger "isklump" i mine højtalere. 

Derfor ville det være mig en ære at hjælpe dig på alle tænkelige måder. Mine evner ligger inden for det tekniske, og jeg er til dagligt programmør, med speciale i webudvikling. Derudover har jeg efterhånden 1½ år som iværksætter på bagen, så kender lidt til dét med at lave en startup.

Hvis du nogensinde har brug for teknisk assistance, f.eks. i form af en hjemmeside, ville det være min ydmygste fornøjelse at være dig behjælpelig. 

Som de andre ovenover har nævnt kunne crowdfunding være en udmærket løsning, hvis det vinkles korrekt. Der har for nyligt været en historie på Amino med spilfirmaet BetaDwarf som fik crowdfunding og endte med at fuldføre deres projekt, trods meget modgang. Selvom rapmusik er en svær niche, ville det ikke være umuligt, og slet ikke for en mand med så meget personlig udstråling som dig. 

Smid endelig en besked her på Amino hvis det er noget der lyder interessant. 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)