Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En anderledes måde at gøre det på eller måske duer det ikke ? Hvad tænker du ?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har "rodet" lidt med tanken om at gøre den traditionelle tilbudsgivning på nettet ( her tænker jeg på den med få 3 tilbud ) lidt anderledes og  mere spændende samt lærerigt

Branchen jeg vil henvende mig til, mener jeg ikke er at finde under " få 3 tilbud " -  og så er leverandør og modtagers geografiske placering i forhold til hinanden ligegyldigt.

Personligt har jeg en passion for poker..og den har givet mig inspiration til min tanke..nemlig  pokerinspireret tilbudsgivning.

Kundegruppen kender jeg... og jeg eller anden person, vil tage kontakt til disse, så det er i begyndelsen ikke kundegruppen som selv lægger deres opgave på nettet. Alt jeg skal bruge er en kopi af en tidligere faktura. ( Her er tale om gentagelsesopgaver)  

Modsat konceptet som " få 3 tilbud " bl.a. bygger på, at det er uforpligtigende at indhente tilbud -  så vil det i mit koncept være forpligtigende, hvis en kunde får en pris som er mindst 20 % mindre end den tidligere faktura ( og det vil kunden med garanti få )

Min tanke er at f.eks. max 12 levereandører kan deltage pr. opgave, som de hver betaler et startindskud til f.eks. kr. 25-30 og det første tilbud skal så være mindst 10 % mindre end beløbet på fakturaen.

Herefter går de 9 bedste videre og indskuddet stiger lidt og hver især kan se hvilken nr. i rækken deres tilbudsplacering har.. inden de går til runde nr. 2., hvor der nu gives  en minimum  forudbestemt % mindre pris i forhold til deres tidligere.

Runde 3 stiger indskuddet en smule. og de nu er 6 tilbage fungere efter samme princip, som ved de tidligere... at alle kan se deres egen placering,,,+ tilbud til mindre pris o.s.v 

Runde 4 som er finalerunden, er der nu 3 deltagere tilbage... og igen fungerer det efter de samme principper..

Indskudsstørrelsen afhænger af opgavens størrelse,,,  og havde det været en opgave til kr. 7.000 som vinderen er garanteret + at vinderen kunne være heldig at  opgaven kunne være en ofte gentagelsesopgave,, evt. 11 gange om året... = årlig ekstra omætning på kr. 77.000 for en investering til ca. kr. 200 og dem der røg ud i første runde har blot brugt kr. 30 og evt. lært noget til næste gang.

Det er en noget mere spændende måde synes jeg + at en tilbudsgivere kan dygtiggøre sig både i den konkrete opgave ..men og ved fremtidige opgaver, da denne hele tiden vil kende sin placering undervejs og kan lære af dette.

Set i forhold til " disse 3 tilbud" så er vinderen garanteret opgaven  og i " 3 tilbud" er slet ingen garanteret... og i princippet er kunden ej heller garanteret at få en bedre pris... det er kunden i dette tilfælde.

I denne løsning kan leverandøren komme til med meget få midler kontra " 3 tilbud " som snilt kan koste kr. 10.000 til kr. 20.000 om året og stadig uden garanti. 

Og sidst og ikke mindst,,, så kan alle være med, hvilket betyder den nystartede også....og ikke kun den virksomhed, som har råd til at satse kr. 20.000.

Så hvordan ser i derude på denne fremgangsmetode... ?  

Hilsen fra Henrik

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:47

Set fra kundens synspunkt, skal det beskrives langt enklere. 
Jeg kan slet ikke overskue, hvordan budrunden fungerer, og som kunde skal dette være ligegyldigt. Kunden skal blot på én eller anden måde garanteres ikke at spilde sin tid.
Din garanti med min. 20% besparelse uanset hvor godt et tilbud, man har i forvejen, kan give dig problemer.
Hvem skal betale de 20%, hvis det ikke lykkes at slå tilbuddet?
På de ydelser, jeg bruger, hvor prisen er den primære faktor, mener jeg, at jeg allerede har fundet den laveste pris. Hvis du kan garantere mig 20% rabat i februar, vil jeg naturligvis gerne udfordre dig på dette. Når jeg så står med min februarfaktura i hånden, skal du kunne give mig 20% rabat på den til marts, og martsfakturaen skal kunne slås med 20% i april. I december har jeg sparet alvorligt mange penge - og hvis din garanti skal have muskler bag, har jeg sparet dem på din bekostning.

Som tilbudsgiver skal jeg have en klar fornemmelse af, hvad det kommer til at koste mig - og jeg skal have en form for sikkerhed for, at du ikke løber mig i halen - altså at det hele ikke blot går ud på, at du skal tjene en masse penge på tilbudsgivers bekostning. Det vil være fint nok for mig, at du tjener penge, hvis jeg også tjener penge, men hvis jeg kan se, at det i virkeligheden er en art spil, hvor du er den dealer, som altid uundgåeligt vil stå med gevinsten, så vil jeg ikke være med. 
Jeg kan slet ikke gennemskue dit tibudssystem ud fra din beskrivelse, men måske giver det mere sig selv, hvis man kender den branche, som du tænker på at gå ind i.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:02

Hvad så hvis jeg som kunde ikke kan lide den leverandør der ender med at vinde? Det kan jo være at jeg engang tidligere har handlet hos denne og ikke være tilfreds, at det er ham som stjal min kæreste i gymnasiet, at han har en sidegeschæft i min branche eller en af de 1000 andre grunde til at folk ikke vil handle hos en bestemt.

Og som leverandør vil jeg være betænkelig ved at prisen jeg skal betale for at få opgaven går op, imens prisen på selve opgaven (det jeg kan tjene) går ned.

Og er det produkter eller services du vil formidle aftaler på? Hvis det er en service kan jeg jo som skoledreng oprette et firma og byde ind på opgaver som kunden er bundet af, også selvom jeg måske kun afleverer lige nøjagtigt nok til at opgaven kan godkendes.

Og en sidste bekymring er at hvis den samme vinder opgaven 3-4 gange i træk, så vil de andre opleve at det er spild af penge, også vil de sandsynligvis hurtigt stoppe med at spille med, også har du mistet din indtjening.

Det var lige mine bekymringer, så må du se om du kan bruge dem til noget.

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 20:28

Hej Hans

Jeg er klar på at det skal beskrives meget enklere...- men i bund og grund handler det blot om at der vil være nogle tilbudsrunder og  i hver runde er der nogle der bliver "slået" ud og der vil så blive indlagt nogle % satser i hver runde, som tilbudsgivere skal gøres deres tidligere tilbud  mindre som minimum, i forhold til det forgående rundetilbud.  Og afhængig af opgavens størrelse fastlægges en indskudspris på hver runde. Og til sidst vil der så stå en vinder.

Klart at det økonomiske m.v. skal kunne vides på forhånd...

Nu skrev jeg 20 % ..jeg kunne også have skrevet mindst 15 % eller mindst 18 %  -  men en tilbudsgivere vil på forhånd vide at den evt. vinder af hele runden kommer til at give en pris, som er minimum 20 % mindre ( hvis det var den sats der blev lagt ud med som mål) Og for at nå de f.eks. 20 %, så sker det som nævnt ved at i hver runde skal der skæres en % sats af....og så ved man at vinderen ender på en tilbudspris, som er minimum 20 % mindre.

Det er jo meningen at det skal fungerer som online tilbudsgivning,,, med programerede tilbudsrunder...

Men det er også mere princippet jeg har prøvet at skitsere (og så er de små detaljer ligegyldige),, altså set op imod "3 tilbudsprincippet" som koster 10-20.000 om året.. og ingen garantier  -  kontra mit koncept med garantier både til den vindende tilbudsgiver og modtageren, samt underholdende da man som tilbudsgiver vil få oplyst sin placering undervejs med mulighed for at gøre det bedre og så er det lærerigt... til en pris hvor selv en helt nystartet kan være med.. 

Når en tilbudgiver inden denne evt. går igang, ved tilbudsgiver at vinderen kommer til at afgive en mindst 20 % mindre pris.. med den viden vil ingen gå med i budsrunden, hvis de ikke er parate til at afgive en sådan pris og således vil tilbudsmodtageren, så også have en garanti for de 20 % mindre forudsat at nogle byder så klart. Men det jeg også nævnte var at en tilbudsmodtager kun skulle forpligtige sig til at afgive opgaven, hvis de er 20 % opnået....  eller hvilken sats der nu bliver lovet på den enkelte opgave.

Får at tage din udfordring op.. omkring 20 % så er min målgruppe i første omgang ikke den proffesionelle erhvervdrivende,, med derimod rettet mod grupper, der ikke kan få afdrag for moms...og så er de 20 % besparelse lettere at opnå. - men som sagt det kunne også være 15 % eller 18 % for den sags skyld.

Jeg formoder at det du omtaler har noget med magasiner at gøre...og hvis det var i den branche jeg ville lave mit projekt -  ville jeg få det svært ved at opfylde målet med 15 eller 20 %, hvis du benytter dig af Lasertryk eller discountprint,,- men i den trykverden findes mange forskellige afarter af mennesker og maskiner samt situationer.

Jeg kendte en engang som havde et lille hobbyfirma,  med en trykmaskine i sin garage og en sådan kan snilt hamle op med lasertryk. Der findes også etablerede som har mistet nogle kunder og nu har nogle huller og derfor gerne vil skaffe opgaver ind for at lukke dem..eller den nystartede som også har huller.. eller et firma som vil lave 2 holdskift,,  o.s.v. og netop denne slags online tilbudsgivning vil gøre at prisen komme længere ned, da den enkelte gerne lige vil satse lidt og håbe at det så er afgørende.

Jeg købte engang en annonce i et magasin ( som jeg havde afskrevet ville give kunder)  af en kammerat.. ..blot for at støtte ham. En dag stod der 2 herrer og viftede med annoncen.. og de vil have et tilbud.  Jeg skrev et tilbud til dem og et godt et da jeg gerne ville have de 4000 hjem som annoncen kostede... og noget tid senere kom de igen,,, og sagde at denne trykverden er underlig... de fik 3 tilbud.. et på 25.000 og et på 19.000 og så mit på 11.000.

Så selv du kan få det billigere med hiv og slæb,,, og hvis ikke så nyd den fornemmelse :-)

Hilsen fra Henrik

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Citat:
Når en idé ikke kan udtrykkes på simpel vis, bør den afvises.

Og dette citat er bragt i største respekt for virketrang og idérigdom Skype-TongueOut 

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 22:06

Hallo Rasmas,,, og tak...

Jeg kan umiddelbart godt forstå de bekymringer du nævner... og du skal se det op imod " 3 tilbud " hvor det er omkostningfuldt at være med + der er 0 garanti .

I det her tilfælde er der garanti til både leverandør og modtager.. og så skal hverken leverandør eller modtager skrive en afhandling af opgaven,,, jeg skriver opgaven ud fra sidste faktura,,, og leverendør skriver blot en pris...

Din første bekymring er ikke sjov.. men det vil ej heller komme på tale da den gruppe jeg vil tackle i første omgang er en gruppe, hvor en beslutningstager ikke ud fra egen skyld / vinding skal / må vælge eller ikke vælge... dog vil jeg sige at har den samme gruppe handlet og været utilfreds hos en vindende leverandør..- så bør der nok kunne findes en løsning inden det sker... måske kan der programmeres således at en tilbudsmodtager kan sætte en spærre op.. på leverandører.... hvad ved jeg,,,  -  men den har jeg tænkt på... og så er det blot at finde en løsning.

Jo prisen går ned for kunden,,, p.g.a at mit formål er at matche  leverandør og modtager, da jeg ved at 10.000 vis betaler for meget for deres produkt i dag...og det handler ikke om at den eksisterende leverandør tager for meget... - men om at finde de eller den leverandør som har det udstyr / rammer som betyder at tilbudsmodtager og tilbudgiver matcher i materiel og opgaveart,,,  som så netop betyder rigtig pris,,, og alle kender den pris de skal gå under,,, og under opgavens art så ved at de har rette udstyr eller ikke har udstyret... så undlader de vel at Spille tilbud med mindre de er sultne og tænker .. at istedet for at tjene nul og i stedet for at ville tjene kr. 800 pr. time... så vil jeg da godt have denne opgave til 450 pr. time.

Jeg ved godt at alle/ de fleste tilbud til kunder er noget pain in the ass   

Nu tog jeg et eksempel med en opgave til kr. 7000 ... som faktisk kan komme flere gange om året... det kan en leverandør vinde for kr. 200. Alternativt er at have en sælger på eller blot sidde og vente på en opgave som aldrig kommer. Og i dette tilfælde er jeg sælgeren,,,og produktfinderen.

Jeg tog lige et tjek på min beregner,,, en opgave til kr. 50.000 ..kan vindes for kr. 434... -- det er  sgu peanuts

Rasmus.... dette er udelukkende rent produkt.. og krav er absolut samme kvalitet,,,

Ja.. givet at det kan gøre en bekymring hvis et firma vinder 3-4 gange i træk  eller mere...som kunne være fusk fra min side af... men også helt reelt.

Min tanke omkring mit koncept at gøre det så gennemsigtigt som muligt... og det er 3 tilbud ikke... her ved man ikke om nogen får orden eller hvis ,,, om hvem... -  det kunne være fætter eller bror,,, til ejeren af den side med 3 tilbud,, og hvis man er så uheldig at rende ind i Simon Klug..som jeg mener har 3 byggetilbud,,, så kan man have det svært.

Mit koncept viser vinderen,, og man har mulighed for at følge placeringer undervejs,,, så vil man slå denne vinder,,, må man måske læse om firmaet og  gøre sine tilbud bedre,, eller sin strategi bedre...  ved i sit spil prøve at ligge så langt bagud uden at tabe,,, så denne evige vinder tror at denne er sikker og giver en meget lille rabat i finalen... hvor den som ligger sidst med vilje,,, kommer med stor rabat..og vinder,,,

Rasmus... jo jeg kunne bruge dine bekymringer,, til ikke at have problemer,, og har prøvet at forklare hvorfor...  

Men jeg søger info / respons,,, om den måde jeg tænker at kunne gøre det på -  kontra alt dette med 3 tilbud på det ene og andet produkt og ydelse,,,og uden garanti -   Jeg kunne gøre det anderledes og meget sjovere,,, + til næsten ingen penge...  med garanti  for både tilbudsgiver og leverandør og igen vigtigst for mig er at de små også kan være med. 

Er de rammer jeg tilbyder bedre eller ? eller ville du hellere betale 20.000 for en ordning hvor du er uden garanti .. hvis du kommer med bedste tilbud...

Hilsen fra Henrik

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 22:17

Jesper... det var dog et gammelt citat du fandt frem der... - men jeg henholder mig til,  at kun et geni behersker kaos

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:21

Henrik AP:
Jesper... det var dog et gammelt citat du fandt frem der... - men jeg henholder mig til,  at kun et geni behersker kaos

Fair nok, det var kun mine 2 cents ;)
Og som sagt, virketrang kan intet kæmpe i mod. 

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 23:34

Jo Jesper.. virketrang kan der kæmpes imod... ved at gå all in eller blot se floppet  fra en kritikker ,,, og dermed se om virketrangen holder,,

Du bød blot 2 cent,,, og dermed ikke nok til at se et flop...i pokersproget :-)

Nu er det poker tid... Amerikanerne er startet på weekend nu :-)

/ Henrik

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes at der er et gran af sandhed i hvad Jesper skrev. Hvis det er for vanskeligt at forstå for både under udbydere og brugere, risikerer du at at ingen (eller færre) vil lege med. Så få evt. en sprogmand m/k, som eks. Hans, til at få konceptet til at fremstå knivskarpt, når du lancerer det.

Jeg kan godt se ideen, efter at have læst det igennem nogle gange. Min største bekymring som bruger vil dog være, at jeg er tvunget til at benytte vinderen. Jeg ville kun benytte sådan en service hvis jeg havde mulighed for undlade at bruge et tilbud, eller som minimum havde mulighed for at vælge mellem de tre bedste. Ellers er det vel laveste pris der vinder, og det er jo ikke sikkert at laveste pris altid er den bedste løsning.

Men ellers interessant, at du forsøger at angribe tilbudsgivning fra en ny vinkel.

Henrik AP:
Amerikanerne er startet på weekend nu :-)

Ikke helt Smile  Okay, måske er de ved at være klar til weekend på østkysten.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)