Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firmakonto og RKI ?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine formodninger holder efter min mening ikke i praksis, men HVIS du nu har ret - så er vi vel enige om, at bankerne konkurrer mod hinanden ikke?

Hvad tror du så årsagen er, til at ikke bare EN af de mange banker har produktet - risiko fri erhvervskonto på hylden - til et gebyr på hvad de nu måtte koste i deres øjne?

Tror du det er hævn mod nystiftere? - Nej det er helt enkelt en klar risikovurdering. En erhvervskonto giver en risiko der gør, at de ikke selv mod 3.000 kr i gebyr, bare stifter, og håber at kunden tilmed vokser sig til et stort stærkt selskab,

Det er, uanset at du mener der ikke er nogen som helst risiko en helt simpel risiko vurdering der gør, at ikke EN af de mange banker har produktet på hylden og fejer gebyret ned i lommen

Det er virkeligheden - det er ikke hævn eller surhed fra deres side, men simpel vurdering af at trods et evt fedt gebyr, vil det give tab. Bankerne har store tab på kunder som ikke har antydning af kredit tilknyttet. 

Du er vel så i det mindste enig i, at staten kunne garantere bankerne mod tab, ved at stille krav til en konto type der ikke kunne være kredit eller kort tilknyttet? Det må så være løsningen hvis det er risikofrit, skal der ikke afsætte en krone på finansloven til det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44

Cookie - John Hannover:
Hvad tror du så årsagen er, til at ikke bare EN af de mange banker har produktet - risiko fri erhvervskonto på hylden - til et gebyr på hvad de nu måtte koste i deres øjne?

Det har jeg svaret på. Det kundesegment vi taler om er ganske enkelt ikke interessant for bankerne.  Det er netop min pointe at der er tale om en risikovurdering fra bankernes side. Her må man desværre bare se i øjnene at en RKI registrering gør en uinteressant i mange bankers øjne.

Men det er teknisk muligt og allerede i dag praksis muligt for bankerne at sikre sig mod tab. Det kræver bare "arbejde" ved at holde øje med konti, hvor der er overtræk på via diverse betalingsaftaler.

Hvis det er risikofrit - hvorfor så tale om garantier fra starten. Det er jo bankerne som selv vælger deres risikoprofil, herunder i forhold til kunder. Så nej ingen statsgaranti  til bankerne. Det er en uskik.

Til gengæld synes jeg at bankerne og finanstilsynet ikke gør overveje om det er god bankskik at alle virksomheder har ret til en almindelig indlånskonto i lighed med personer.

Som selskab at stå uden konto gør det nærmest håbløst at drive virksomhed. Specielt da det også i forhold til at skulle bruge en privat konto - nærmest tvinger et selskab til at have fysisk pengekasse og måske betale via udlæg til stifter. Ligesom modtagelsen af penge kan give problemer. Du modtager en regning fra IVS og skal betale til en andens konto -  nej det hænger ikke sammen.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

Henrik Koudahl:
Hvis det er risikofrit - hvorfor så tale om garantier fra starten. Det er jo bankerne som selv vælger deres risikoprofil, herunder i forhold til kunder. Så nej ingen statsgaranti  til bankerne. Det er en uskik.
det er der du tager lidt fejl, det er ikke muligt at gøre det helt risikofrit - i praksis heller ikke til private, men der er det færre og langt lettere transkationer end der erfaringsmæssigt er i virksomheder og selskaber.

Jeg synes også statsgaranti er uskik, men hvis statens skal kræve af en privat virksomhed at den skal være til rådighed for alle selskaber - kræve at de stiller konto til rådighed for alle selskaber, så er det vel ikke så urimeligt.

Din teori om risikofrihed holder ikke desværre. HVIS det kunne være helt risikofrit, så kan du være stensikker på at EN eller anden af de mange banker annoncerede:

Vi er banken for alle nystiftede selskaber. Konto med hævekort uden overtræksmulighed garanteret for alle, uanset selskabstype - gebyr inkl. netbank 2.500. Vi garanterer alle selskaber og virksomheder en konto til deres CVR nummer, uanset stifter eller direktørs øvrige forhold.

(Ud fra vor kreditvurering af kunden kan der også evt. tilknyttes kreditkort, NETS løsninger og kassekredit og bla bla bla)

Når det ikke forekommer fra bare EN bank - ikke en gang mod et gebyr som måske kunne være højere end 2.500 kr - så er det fordi et sådan gebyr ville skulle være tosset højt - da der ikke kan skabes 100% sikkerhed for at der ikke bliver tab - Der er helt åben konkurrence og altid sultne banker -  og var det helt uden risiko som du tror, ville det være utænkeligt, at der ikke var bare EN bank der tog alle de nye der ellers ikke kan få konto - glæde sig over et gebyr, og tilmed håbede på de ville udvikle sig super sundt.

Måske en eller anden bank læser med og ser potentialet? Det ville da være helt naturligt at nogen gav muligheden frivilligt og profiterede af det, uden tvang.

Jeg er helt enig i at det er håbløst at drive selskab uden en bankkonto (og pokkers svært selv med en sådan og kun hævekort) og langt de fleste kan jo nok få erhvervskonto et eller andet sted, så værre er det ikke, men ikke tvang fra staten uden de så også er med til at tage tabet - som jeg er sikker på du undervurderer. Med tvang følger pligter.

vh John H

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 23:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hooold da op :) Der er gang i jer, drenge :) hehe det godt at se, og interessant læsning!

Jeg har besluttet mig for at droppe IVS, og gå efter enkeltmandsvirksomhed i stedet! Jeg burde uden problemer kunne oprette en alm konto endnu, og så tænker jeg at bruge den som konto til firmaet :) om ikke andet, bruge min almindelige :)

Jeg har fået snakket lidt med nogle mennesker der fortæller jeg ikke kan få nogen støtte af nogen art, hvis jeg starter op, så jeg må bare ud og finde noget deltid så jeg har lidt at leve af :) huslejen og de andre personlige ting er intet problem, da damens økonomi alene kan holde os kørende et lille halvt til tre-kvart år, og hun er selvfølgelig gået med til det, da vi har snakket en del om det :) Jeg forventer dog ikke at jeg skal af med flere hundrede tusinde kroner, og derfor vælger jeg at starte fra min egen konto :) Leverandører er i hus, og så vidt jeg har forstået, giver de fleste leverandører 30 dages betaling, og kan jeg få den aftale i hus, så burde det ikke være et problem, da jeg ville afhente materialer samme dag de skal monteres :) og der er jo så også noget med noget betaling den anden vej, men skulle det gå helt galt, så har jeg et par rigtig flinke svigerforældre, der vil kunne træde til i en måneds tid eller to :) dog kan de ikke låne mig 50k til APS :)

Så det er lidt hvor vi er nu :)

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)