Ja den store forskel ligger jo i, at alle private har ret til en Nemkonto med mindre de nærmest har været voldelige overfor banken. Det er jo ikke det samme som at en bank skal stille en konto til rådighed for alle selskaber - hvis ikke de tror på de vil få succes, og de ikke har nogen at holde ansvarlige, ud over et selskab med en kapital på 1 kr.
Enten vil bankerne kræve personlig sikkerhed som vil svare til personlig virksomhed, eller man vil få nej - eller de tror så lidt på en som person, at man får nej under alle omstændigheder
Det kommer til at være et tilbagevendende problem når IVS er beregnet til folk med 1 kr på lommen, og det kommer til at være et problem også i forhold til kreditorer og NETS/dankort løsninger. Rigtigt mange uden sikkerhed men med ønske om IVS vil opleve problem med at få en erhvervskonto, og det bør de undersøge inden de overhovedet stifter , for kan man ikke få en bank med på en konto, der hedder IVS XXXX UNDERSTIFTELSE til sin ene krone, så kan man slet ikke stifte, for så vil jeg mene man slet ikke kan underskrive stiftelses med egen-erklæring og så er det omsomst uden erhverskonto at prøve at stifte IVS
Jeg har beskrevet det flere gange i min blog. IVS vil ofte komme til at gi samme personlig risiko som personlig virksomhed - grundet krav fra banker og leverandører, OG mange vil slet ikke kunne få erhverskonto - slet ikke med RKI baggrund eller uden sikkerhed, så det kan sagtens være op ad bakke at stifte
vh