Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firmakonto og RKI ?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen folkens!

Se nu løb jeg jo panden mod en mur!

Jeg står jo desværre i den situation at jeg er registreret i RKI grundet tvangsauktion på et hus for snart 5år siden (så ja den løber snart ud, men der går desværre lige 7mdr endnu)

Problemet ligger nu i, at de banker jeg har snakket med ikke vil oprette konto, på trods af jeg fortæller dem jeg ikke har brug for lån, kredit, kort eller lign, bare en alm konto pengene kan gå ind på, samt min kæreste kan kautionere.. alle løber skrigende væk!
Det er jo forståeligt nok eftersom det er selvforskyldt, og man står som dårlig betaler.. problemet er bare, at jeg ikke mangler penge.. jeg vil ku betale 1500-2000,- til firmakontoen både her og nu, og ellers hver månede hvis det skulle være, uden det vil gå ud over min privatøkonomi

Hvordan filan klarer jeg den her ?

Jeg har faktisk en aftale i hus med leverandør, tilbud på erhvervsforsikringer, samt websiden er snart færdig.. mangler nu kun ansøgning om CVR nummer og den forbandet bankkonto, og så kan jeg begynde..

Håber i kan hjælpe mig, da det er en møg irriterende situation at stå i nu når det hele er klar, og jeg ikke lige har tænkt over den slags :(

EDIT : Glemte lige at informere jeg går med IVS i tankerne! Men som jeg kan se nu, behøver jeg ikke oprette nogen konto hvis jeg vælger enkeltmandsvirksomhed i stedet, så måske det skulle overvejes!

Mvh

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne du så ikke betale de 1500-2000 mere til kreditor og så lave en aftale om at de sletter dig før tid ?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 21:30

Er forsøgt og det vil de ikke desværre :/

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Fra  SINSIN Skrevet kl. 21:55

Hej Christian,

Hvis du opretter enkeltmandsvirksomhed, kan du prøve som beskrevet herunder:

Opret en alm. konto. Dog skal du ikke regne med at få et kreditkort, men kun netbank aftale.

Når du har bank konto og CVR nr. på plads, så ringer du til Nemkonto 44606368, og forklare dem din situation, og du vil derefter modtage et skema du skal udfylde, og sende retur igen, og der går så ca. 8 uger, og den konto bliver registreret som din firma Nemkonto.

Denne løsning ved jeg der er mange der har brugt og stadig gør brug af.

Vh Lars

sinsin.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 21:59

Super :)

Men hvis det fungere som enkeltmandsvirksomhed, hvorfor skulle man så ikke kunne gøre på samme måde med et IVS ? :) Hvis de kan tilknytte CVR nemkonto til en privat som enkeltmandsvirksomhed, burde de vel også kunne som IVS, tænker jeg :)

Men takker for input! 

Tilmeldt 29. Apr 11
Fra  SINSIN Skrevet kl. 22:04

Jeg har ikke styr på hvordan det er med IVS, så der må jeg være dig svar skyldig.

Kunne dog forestille mig at kontoen skal være registeret med firmanavn i banken, og det behøver den ikke være ved enkeltmandsvirksomhed.

vh Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Der er ikke noget krav om at din virksomhed skal eje nemkontoen. I princippet kan du bruge din egen. Problemet med et ivs er at det er et selvstændigt retssubjekt i forhold til dig.

Tilmeldt 29. Apr 11
Fra  SINSIN Skrevet kl. 22:37

så hvis trådstarter vil have et IVS, skal konto så ikke stå i firmaets navn?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 22:43

Forstår ikke lige hvad du mener i den sidste del :) eller jo.. men hvordan du mener mht. konto :)

Jeg ringede til banken og sagde jeg skulle starte IVS, som var det samme som APS og derved skulle bruge en konto.. men når jeg som person ejer firmaet og er i RKI, vil de ikke hjælpe mig :)

Hvordan kringler man så den ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

sinsin:

så hvis trådstarter vil have et IVS, skal konto så ikke stå i firmaets navn?

Jo ellers er vi ude i noget som tangerer ulovligt aktionærlån. Men den der indbetaler til en nemkonto kan ikke se kontonummeret. Men private how virksomheder kan se at bankkontoen ikke tilhører IVS - og det kan give problemer.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)