Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag på udstyr købt før momsregistrering?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Fra  WEMAKEMEDIA Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har opstartet et medie- og kommunikationsbureau med en samarbejdspartner. Vi har ikke valgt at registrere virksomheden som selskab, og virksomheden er derfor ikke momsregistreret endnu. Vi har ikke ønsket at registrere virksomheden som selskab, da vi ikke regner med at opnå indtægter på over 100.000 kroner i løbet af 12 måneder. Vi er to, der hver kan tjene 50.000 kroner i virksomheden før momsregistrering er nødvendig.

Vi har dog allerede været nødsaget til at indkøbe relevant kameraudstyr til brug i virksomheden, så vi blandt andet kan producere præsentationsvideoer for virksomheder.

Mit spørgsmål lyder derfor, om der er nogen som helst mulighed for at fratrække momsen på udstyret, hvis vi mod forventning bliver momsregistrerede senere på året?

Venlige hilsener,
Alexander Loft

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

Hm - Hvis i driver som to enkelt personer så er det 50 t på 12 mdr i rap . men hvis I vil drive fælles er det jo stadigt 50 t for begge da det så skal være som I/S vil jeg mene - men hver især 50 t - ikke sammen i I/S som fremtid en grænse på 50 t hver - men I driver det jo også så som to helt separate personers cpr

Jeg vil ikke mene jeres muligheder for at i det hele taget bare trække kameraudstyr fra er så gode hvis I ikke har selskab, da I vel også kan bruge det privat men i alle fald -hvis I på nogen måde laver en faktura uden moms inden i stifter så vil I aldrig kunne tage udstyrets moms som fradrag nu eller siden og I vil også være nødt til at sælge udstyret ind, når i stifter selskab, til markedspris til den tid

Det specifikke med hvor meget I kan få i fradrag for udstyr hvis I laver arbejde med privat udstyr, tør jeg ikke spå om, men det er i alle fald så uden moms fradrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

I forhold til moms er det relevant at få fastslået om der er tale om en  virksomhed med en eller to ejere eller tale om to virksomheder i forhold til registering. Hvis I køber udstyr nu og efterfølgende udsender faktura til kunder uden moms man I ikke på et senere tidspunkt opnå momsfradrag.

Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Fra  WEMAKEMEDIA Skrevet kl. 23:12

Tak for jeres svar. Så det er eventuelt muligt at opnå et fradrag ved brug af privatudstyr til arbejdsopgaver i virksomheden?

Henrik - Vi er to ejere af virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

Henrik vil nok svare mere sikkert, men jeg ville tvivle på fradrag for private kameraer osv hvis I ikke stifter virksomhed. Hvis I køber det og ikke fakturerer og så starter inden for nogle mdr (max 6 og uden nogen faktura sendt) så vil I kunne tage det ind. 

Hvis I har faktureret noget uden moms, så skal udstyret sælges ind til virksomheden uden moms fra jer til markedspris (brug ex DBA) og hvis I er to ejere af virksomheden er grænsen 50 t IALT som MAX FORVENTET omsætning på en hvilken som helst 12 mdr periode vil jeg absolut mene - og det er ikke en bundgrænse man kan nå først på under 12 mdr og så bare registrere uden problem -. som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20

Så er grænsen som nævnt af John en omsætning på 50.000 kr. over 12 løbende måneder. Det er et is i driver. Hvis I har udgifter til udstyr i opstarten bør I overveje momsregistrering.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)