Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste og billigste webshop-platform når man ikke kan finde ud af programmering, kode, design osv.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står og skal lave en webshop men jeg har absolut ingen evner til at kunne programmere, kode eller designe en webshop overhovedet. 

Jeg har kigget på Shoporama da de jo siger at deres webshop er til e-købmænd og ikke til programmører, hvilket jo lyder meget godt i mine ører.

Hvis man skal have en nogenlunde hæderlig løsning hvor man så køber sig til en allerede eksisterende skabelon og får en Shoporama Designpartner til at koble Shoporama funktionerne på, så render det alligevel op i 15 – 20.000 kroner ex moms., i hvert fald i følge en af deres designpartnere. Dette er foruden de 650 kr om måneden. 

Hvis man ikke lige står og har 15.000-20.000 kr til at spendere på webshoppen fra start af, har i så forslag til hvad der ellers kunne være en mulighed? 

Jeg vil nødig ud og skulle betale en masse løbende udgifter for vedligeholdelse og opdatering af shoppen efterfølgende (hvilket skulle være tilfældet med Prestashop og Magento shops har jeg hørt). Det skal fungere fra starten af. 

Så er der jo også DanDomain - jeg føler bare lidt at de er gået lidt i stå i udviklingen af deres platform. Dog er de 300 kr om måneden man kan få en shop til, noget billigere end andre hosted webshops. Men her skal man måske også ud og have programmeret og kodet shoppen hos en af deres designpartnere, akkurat som det er tilfældet hos Shoporama? 

Har i nogle forslag til hvilke muligheder jeg bør overveje?

Mvh

Morten

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dælme lang, tung og lettere "religiøs" debat man skal ud i, hvis der skal gives et svar på det. Alle de lukkede systemer kræver stort set enten viden om design og kode samt en månedlig betaling - på sigt bliver det næppe den billige løsning.

Morten Jeppesen:
Jeg vil nødig ud og skulle betale en masse løbende udgifter for vedligeholdelse og opdatering af shoppen efterfølgende (hvilket skulle være tilfældet med Prestashop og Magento shops har jeg hørt). Det skal fungere fra starten af. 


Det kan jeg ikke nikke genkendende til - vi har mange kunder der er selvkørende og ikke har brugt 1 kr. efter deres shop blev færdig, dels fordi den var færdig, men også mange af de udvidelser der findes faktisk ikke koster noget.

Jeg har arbejdet i en virksomhed, hvor vi stort set levede af at designe og redesigne dandomain shops, det er der gode penge i for udviklere og ikke et ond ord om det eller deres system - de har jo succes og det er der nok en grund til, men billigt er det ikke - og 300 kr. om måneden kommer du ikke langt for derinde.

Hvis du intet kender til kode, design og hvordan man rammer en målgruppe designmæssigt, så køb dig en færdig løsning inkl. design. Stil evt. dine krav op i en kravspecifikation, så er det i hvert fald mere sandsynligt du får det du ønsker fra starten.

Held og lykke med projektet.

Fra Herning
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Midtjyden Staldinventar Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må give Thomas ret, hvis ikke du selv kan noget selv må du jo nok til lommerne. men det behøver ikke koste en formue. Amino har jo en masse dygtige Freelancer som helt sikkert kan hjælpe dig mod betaling godt nok, men billigere end mange reklamebureauer.

Fordelen ved magento, prestashop etc. er at der ikke er licenser som skal betales hver måned.  

Hvis du vælger en løsning som fx magento, findes der i tudsenvis af skin som man kan købe for næsten ingen ting og så rette logo og ændre lidt her og lidt der og inden for maks 10 timer har du en tom skal som du kan begynde at ligge tekst og produkter ind.

Men også Held og lykke med projektet her fra. 


Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis noget skal virke "out-of-the-box" så koster det. En opsætning af en shop, fungerer ikke ligesom en pakke cornflakes, en dvd afspiller eller en anden dagligvare der er færdigproduceret når man køber det, for nu at tage en simpel sammenligning. I stedet skal man nok sammenligne det med at købe materialer til en legeplads, og så selv sætte det op - uden at der følger en manual med så alle alligevel ender med præcis samme legeplads :-)

Et godt bud på noget der måske kunne fungere for dig, er WordPress + WooCommerce afhængigt af dine produkter og antallet af dem. Men det kræver stadig noget opsætning og der kan det sagtens være det kan betale sig for dig at betale dig ud af den opsætning - det behøver ikke være dyrt :-)

 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar allesammen! Det har hjulpet meget!

Thomas:
Hvis du intet kender til kode, design og hvordan man rammer en målgruppe designmæssigt, så køb dig en færdig løsning inkl. design. Stil evt. dine krav op i en kravspecifikation, så er det i hvert fald mere sandsynligt du får det du ønsker fra starten.

Når du siger dette er det så Prestashop/Magento du mener jeg skal vælge som den færdige løsning du snakker om? 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo lidt en smagssag, da vi skulle vælge nyt system at udvikle i kigge vi både på Presta og Magento - valget faldt på Magento af mange årsager. Hos os mener vi, at det er det system, hvor der er fleste muligheder for udvidelser så forretningen kan få vækst uden webshoppen blive en hindring.

Magento er samtidig det mest brugte system til webshops, det er der nok en grund til :)

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har haft stor succes med prestashop. For 10.000 kan du få et færdig design lagt ind og blive 100% køreklar. Vare, kategorier osv. Skal du jo evt selv. Lave hvilket nemt kan gøres fra BO. Vi har købt 3 moduler de seneste to år, alt andet var gratis.

Prestashop spiller max for os og backoffice er nemt og overskueligt.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Jeppesen:
Har i nogle forslag til hvilke muligheder jeg bør overveje?

Wink

Du bør overveje ham her Niels Madsen

Og dennes løsning på webshop  

Det er jeg ved at gøre på denne www.raad-mal.dk og www.raad-mal.com

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er da ikke sparet på udvalget af skriftyper :) Men det er jo smag og behag og man kan jo bruge så mange man har lyst til ;)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Ja, der er da ikke sparet på udvalget af skriftyper :) Men det er jo smag og behag og man kan jo bruge så mange man har lyst til ;)

Tak for det! Yes

Det er nu rart med noget handlefrihed, istedet for alle de standardshop og designs Wink Der florere rundt omkring

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)