Jeg har medio 2013 fået min revisor til at forklare, hvordan det fungerer med moms og AdSense. Han bekræftede, at der ikke er moms på denne indtæg, og sagde, at man blot skal indberette det samlede beløb i rubrik B (ydelser) på momsindberetningen. |
Infopreneur:Jeg har medio 2013 fået min revisor til at forklare, hvordan det fungerer med moms og AdSense. Han bekræftede, at der ikke er moms på denne indtæg, og sagde, at man blot skal indberette det samlede beløb i rubrik B (ydelser) på momsindberetningen.
Det besvarer ikke trådstarter som skriver affiliate og det kan jo være fra dansk partner med dansk moms (partneradds - og flere andre) eller fra EU eller fra uden for EU.
Ja derimod til Adsence for det er vel Irland og dermed EU salg. Det skal i rubrik B men det skal også indberettes på googles CVR nummer som EU salg uden moms for hver modtagelses måned (gamle listeangivelse) - jeg vil bestemt ikke mene man kan bruge rubrik B uden den angivelse uden dog at være 100% sikker på ydelser. Jeg synes fremgangsmåden må være som beskrevet fra BDO revision;
Fakturaen skal bogføres på kontoen for salgaf ydelser til andre EU-lande med omvendt
betalingspligt.
• Salget skal medtages på momsangivelsen
under rubrik B-ydelser.
• Salget skal indberettes til SKAT
(EU-salg uden moms) Du bør nok høre din revisor, om han mener B angivelse er nok - uden også angivelse som EU salg (listeangivelse)