Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate penge udbetalt uden moms til momsregistreret.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en konto hos et reklamenetværk tidligere i år, hvor der så er genereret en indtægt.
Jeg oprettede mig med firmanavn, men uden CVR nummer, som var under oprettelse på daværende tidspunkt.
Desværre har firmaet så valgt at udbetale til mig i mellemtiden, således jeg nu har modtaget pengene for den første måned uden moms.

Hvordan forholder jeg mig til dette i regnskabet ?

Tilmeldt 7. Aug 13
Skrevet kl. 15:26
Tilmeldt 7. Aug 13
Skrevet kl. 19:11

Sidste bump

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46

Jeg tror ikke det er så let at svare. Hvis du ved en fejl havde faktureret uden moms fra din virksomhed, så var svaret - krediter det og fakturer korrekt med moms når du er momsregistreret. Samme svar kan jo gives her, få fat i udbetaler og få ham til at udbetale korrekt. Jeg selv kender for lidt til affiliate indtægter som vel kan komme fra et andet EU land som EU ydelsesmoms eller fra uden for EU

Hvis du har en revisor og giver ham den konkret opgave bør han kunne svare, men du kan jo starte med at kontakte affiliate selskabet og forklare at det er en fejl det er udbetalt til CPR - skulle behandles som CVR momsmæssigt - jo specielt hvis fra DK

Nærmere kommer jeg ikke, men bumpen er ikke så velset så nu har jeg da i alle fald givet et input . kontakt din revisor eller bed om korrekt betaling hvis du mener du har fået forkert

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:05

Jeg er ikke sikker på, at der er moms på de indtægter man får fra affiliate, specielt ikke hvis det er uden for DK. Jeg er i hvert fald ret sikker på, at AdSense indtægter er momsfri så at sige :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17

hvis det er ydelser og det må affiliate være og EU så er det bare at bogføre med ydelsesmoms EU og tilsvarende beløb under købsmoms, men det skal vel med i indberetning enten det er fra DK med dansk moms eller fra EU eller uden for EU som ydelsesmoms - hvis det er en momsregistreret virksomhed der modtager beløbet? Momsfrie er ydelser fra udlandet vel normalt ikke - som i; http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 23:14

Nææ det ved du jo nok mere om end mig :-) Jeg mener bare at have hørt Mikael Rieck sige i et webinar/podcast at AdSense indtægter er momsfrie...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 23:15

Jeg tror det er det her podcast http://www.antphilosophy.com/vaelge-adsense/

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 23:31

Start med at lytte fra omkring 15:00 i øvrigt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34

35 min klarer jeg nu ikke at lytte - men at der skulle være ydelser der er momsfrie lyder mærkeligt. Måske adsence adskiller sig ved at google står får betaling/indberetning, men affiliate som ydelse må skulle indberettes vil jeg mene - men det koster jo ikke importmoms, er bare en dobbelt indberetning, så på den måde er der ikke mere end indberetningspligt. Der må da være mange herinde der har affiliate gennem CVR der kan svare?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)