Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg virkelig ikke betale skat?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg har haft CVR nr. i snart 2 år og jeg har et fornuftigt overskud som bare står og samler støv på min konto.

Jeg snakkede den anden dag med et familiemedlem, som sagde "Brug alle de penge du tjener fra din virksomhed, mobil, tablet, computer.... Brug det hele!" (Selvfølgelig kun på ting som kan bruges i min virksomhed)
Han sagde, at hvis jeg f.eks. tjente 100.000 DKK,- og bruger alle 100.000,- DKK, så skal jeg ikke betale skat..

Kan det virkelig passe?  

- Hvis jeg var almindelig lønmodtager, og fik 100.000 kroner i løn og havde udgifter for 100.000, så skulle der stadig betales skat.

Håber en af jer kan komme med et let overskueligt svar.

Mvh.  

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt rigtigt, forudsat at du bruger dem på drift af din virksomhed. - Og dette skal du jo kunne forsvare over for Skat, hvis de en dag spørger.... Hvilket kommer, hvis du bliver ved med ikke at have et overskud. - Som du indberetter.

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar :-)

Så kan jeg da godt se, at jeg skal handle lidt ind.. 

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv nævner er det en forudsætning at det der købes skal bruges i virksomheden - men hvis den forudsætning er opfyldt, vil købet blive en driftsomkostning. Idet at virksomhedens overskud jo lidt firkantet er omsætning minus omkostninger vil flere omkostninger reducere dit overskud og dermed din skat.

Så ja, det er rigtigt. Men hvis du køber ting du ikke har brug for, er det vel alligevel sjovere at betale skat og så have noget tilbage? (: Samtidig kan det nok også være svært at argumentere for at det er nødvendig omkostning for virksomheden (som er en betingelse for at få fradrag) hvis der bliver købt for købets skyld.

Du er formentlig klar over muligheden for anvendelse af virksomhedsordningen, så det overskud, du lader stå i virksomheden, bliver beskattet lavere end "normalt"?



Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet:

Mange tak for hurtigt svar :-)

Så kan jeg da godt se, at jeg skal handle lidt ind.. 

Ja. Gør du bare det. - Hvis skat spørger, skal hver en krone være til drift af virksomheden. - Alt der ikke er noget du skal bruge for at tjene de 100.000 kr. er privat forbrug, og det skal du jo betale skat at. Gø du ikke det, så er det skatteunddragelse, og opdager de det, kan du ikke nøjes med at betale skatten!

OG.... Hvis du har en pæn omsætning, og ikke betaler skat år efter år, så skal du nok forvente at blive udtaget til nærmere gennemgang... Det er der MANGE virksomheder der bliver hvert år. Og så skal du jo kunne forsvare alt.

Men er der et forbrug på 100.000 på at tjene 100.000, så har du jo 0 i overskud, og dermed ingen skat..... - Måske du så skulle finde noget andet at lave!

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Ja jeg er med på de mest basale ting hvad angår skat og moms.

Jeg er så heldig sat, at jeg har en onkel som er regnskabschef i en større virksomhed, som gerne hjælper sin nevø med sit regnskab ;-)

Mvh 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet:
Jeg er så heldig sat, at jeg har en onkel som er regnskabschef i en større virksomhed, som gerne hjælper sin nevø med sit regnskab ;-)

At lave regnskabet er en smald sag. At få skat til at tro på det......

Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Men er der et forbrug på 100.000 på at tjene 100.000, så har du jo 0 i overskud, og dermed ingen skat..... - Måske du så skulle finde noget andet at lave!

No worries, jeg tør ikke engang snyde i matador..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at hvis du er enkeltmandsvirksomhed og har tingene hjemme - så skal du dele momsen da du næppe overbeviser skat om, at du kun bruger din Ipad og hvad det ellers er du vil købe i virksomheden, så ikke alene skal du overbevise dem om at det er til virksomheden du køber (og i mine øjne ville det være useriøst at købe bare for at få skat ned og få rådighed over ipad osv - køb skal være for at styrke virksomheden, det andet er lidt for børn synes jeg, hvis du vil drive seriøs virksomhed - selve rådet  "Brug alle de penge du tjener fra din virksomhed, mobil, tablet, computer.... Brug det hele!" ville jeg opfatte som se ned på den seriøse måde du vel driver virksomhed på?)

Du skal så dele momsen i forhold der skal afspejle den private mulige anvendelse - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html og så skal du kunne redegøre for aktiverne, at de findes i virksomheden og hvis du lukker skal du købe dem ud igen med moms

Husk køb af mobiltelefonudløser skat af rådighed over fri telefon i personlig virksomhed ved at lægge 2.600 kr på din personlige indkomst - de øvrige udløser ikke nogen skat.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Husk at hvis du er enkeltmandsvirksomhed og har tingene hjemme - så skal du dele momsen da du næppe overbeviser skat om, at du kun bruger din Ipad og hvad det ellers er du vil købe i virksomheden, så ikke alene skal du overbevise dem om at det er til virksomheden du køber (og i mine øjne ville det være useriøst at købe bare for at få skat ned og få rådighed over ipad osv - køb skal være for at styrke virksomheden, det andet er lidt for børn synes jeg, hvis du vil drive seriøs virksomhed)

Du skal så dele momsen i forhold der skal afspejle den private mulige anvendelse - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html og så skal du kunne redegøre for aktiverne, at de findes i virksomheden og hvis du lukker skal du købe dem ud igen med moms

vh John H

Men alt det har femiliemedlemmet der råder vel styr på... Ellers kan det jo hurtigt blive et farligt råd!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)