Hej Aminoer Jeg står i en situation, hvor jeg skal forhandle prisen på en forretning, som jeg gerne vil overtage. Jeg er så i Forretningen omsætter for 1,3 DKKm brutto årligt og har årlig omkostninger på 0,8 DKKm. Lokaleme udgør et samlet bruttoetage areal på 114 m2 og huslejen er på 8600 kr. månedligt eksklusiv vand/varme Nuværende pris i salgsopstillingen er sat til følgende: Goodwill: kr. 465.000 Samlet pris: 815.000. Da sælger ønsker at sælge forretningen, pga. længerevarende sygdom, er jeg blevet fortalt at sælgers mægler, at sælger er villig til at sælge den Det skal dog siges, at forretningen har stor potentiale for at øge omsætning med i hvert fald 0,7 DKKm mere om året, da sælgere igennem de seneste tre år ikke selv har arbejdet i forretningen, men overladt det til en anden, samt det at der altid har været lukket lørdag og søndag. Jeg har med vilje være lidt sparsom med oplysningerne, af hensyn til sælgers diskretion. Men hvis der er behov for yderligere oplysninger, På forhånd tak! Med venlig hilsen ASAP |
Kære Amino'er
Kunne rigtig godt bruge et svar - tak!