Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med hjemmekontor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i en situation hvor jeg overvejer at købe en andelslejlighed.

Lejligheden er på 56 kvm og arbejdsværelset vil udgøre 14 kvm (25%).

Arbejsværelset bliver indrettet med reoler, maskiner, printer, lodestation, osv...

Værelset vil ikke blive brugt privat.

Værelset kan ikke benyttes som gennemgang, og har direkte adgang til entréen.

Hvis vi antager at andelen koster 1.000.000,- , og jeg hver måned har udgifter til lejligheden for 5.000 kr.

Hvor meget kan jeg så trække fra om måneden?

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:56

Som du beskriver værelset så er det jo ret rent til virksomheden men

Dels vil du i anpart vel som i ejerbolig ikke ha større fordel af udlejning da du jo vil betale skat af indtægten også, men du kan fratrække den % del der svarer til firmadelen hvad angår varme, el o.l. hvis du følger skat krav til det -  - forudsat skat som du ved, godkender at det er rent firma med det værelse (det er jo ikke så voldsomt meget med 56 m2 samlet lejlighed og udlejet 14 m2, men hvorfor ikke - når der ikke er gennemgang og du bruger det rent firma.

Beløbet, på 5.000 kr du skriver, siger ikke rigtigt noget, for som nævnt kan du nok kun forvente at få noget ud af at få fradrag for forbrugsudgifter og ikke selve omkostningen som så nok også er en skøn blanding af leje og rente.

Iøvrigt lyder den absolut ikke billig med 1 mio for 56 m2 andelslejlighed men det er jo så en helt andet sag.

vh John H

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 02:09

Hej John,

Tak for dit indlæg.

Både 5.000 og 1.000.000 er fiktive tal. - Andelen koster mindre end 1.000.000,- kr.

Hvis boligydelsen er 4.000,- kr. / måned og anvendelses udgifterne er 1.000,- kr. / måned.

Kan jeg så trække 1/4 af 5000,- kr. fra, dvs. 1.250,- kr.?

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:14

nej - du kan trække udgifter til forbrug som el, varme, vand fra men ikke dine udgifter til renter og afdrag da du ikke bare kan tage husleje som også skrevet i første svar. Du ville jo få en indtægt som ejer af andelen og dermed skat af indtægten så den går ikke (og ja så er der nogle bundgrænser men generelt, kun trække % fra svarende til for dig 25% af varme, el og vand og andre "forbrugsudgifter" ved at bo der) Det umiddelbare er 25% af de 1000 kr = 250 kr

vh

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 02:18

Tak, så er jeg med.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)