Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra kina? told og skat, moms.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17

Totalt umuligt at sige, men det vil formentlig slet ikke fungere.

Told er forskellig fra vare til vare 

Skat koster ikke ved import men er noget du betaler af dit overskud som du kan se af det regnskab du skal føre i henhold til årsregnskabsloven

Moms vil normalt  hvis du har virksomhed - og det er krav hvis du skal handle videre med varer fra Kina, da du skal være importregistreret som i linket- slet ikke "koste noget" men være angivelse af korrekt importmoms. Hvis dine kunder får varen, vil den være belagt med told - formentligt et importgebyr fra post danmark eller andre, og din kunde vil komme til at betale momsen, tolden og gebyret når han står som modtager

Dropshipping bør være fra EU hvis det skal ha en chance

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:26

Hvis det er ind for EU, så det eneste jeg skal betale er moms? 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:37

Foregår handlen fra et eu land til et andet, skal der ikke betales toldgebyr, men stadig skat og moms, så vidt jeg ved.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 66
Fra  MM-Shops Skrevet kl. 21:50

Skat betales jo af ens overskud og har ikke noget med vare ind køb at gøre.

Inden for EU skal du betale du den moms sats det land har du køber fra.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 02:56

Kevin Bønnelykke:
Jeg skal til at dropshippe fra kina. 

Undlad for guds skyld at benytte en kinesisk dropshipper eller generelt en udenfor EU´s grænser - det vil kun give kunden problemer og ikke mindst, også dig. Undersøg markedet, undersøg hvilke produktgrupper der tænder dig og undersøg de forskellige forhold med hensyn til skat, moms og deslige - derefter tror jeg at du vil være en hel del klogere på hvordan netop du vil takle markedet. Forstår udemærket lysten til at dropshippe fra Kina (vel priserne), men det kan på ingen måde anbefales. Er der visse produkter fra Kina du gerne vil forhandle, så prøv om det kan lade sig gøre, at købe et mindre parti hjem istedet og send så varerne selv - giver også et bedre overblik. Importerer du udenfor EU, skal du dog huske at lade dig registrere som importør/eksportør.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)