Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter mentor samt bogholder søges!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg vil gerne starte virksomhed, pengene er små da jeg er forholdsvis nygift, har lige købt hus og mor plus jeg er studerende, derfor må det ikke koste en bondegaard. Jeg søger en mentor der har lyst til at tage en ung dame på 27 år under vingen og vise hvordan man driver real buisness. Jeg har ville det her i så mange år nu, nu har vi købt huset og har pladsen, så nu kan jeg bare mærke det er NU !

Jeg har selv flere års salgs erfaring som blandt andet salgskonsulent, plus jeg har en HG og er ved at starte som voksen elev som handelsass. der føler jeg mig ret stærk.

Kigger man på mine svagheder er det alt administrativt med love, regler og regnskab, 2 i erhvervs økonomi på C siger sig selv, som min lære så pænt sagde, du knokler virkelig for det, men der er noget du nok er bedre til. - ENIG !

Derfor søger jeg en mentor som vil give mig et LOS ! Jeg er ikke bange for at komme i gang, jeg kan bare ikke finde ud af hoved og hale i det hele. 

Skal jeg gøre det og det skal jeg, skal det gøres 100% efter bogen. Jeg skal ikke i klemme hos told og skat og der skal ikke kunne være en finger at sætte på mig, derfor søger jeg også en bogholder.

Min plan er til at starte med følgende:

Jeg vil starte en hobby virksomhed hvor jeg kun må tjene de 50.000 til at starte med om året.

Jeg skal på samme tid arbejde fuldtid og tage min uddannelse færdig.

Jeg vil i starten ikke have kunder hver dag, det vil blive noget lign. med når mit barn sover efter kl 19 og måske lidt på lørdage/ søndage.

Jeg kommer ikke til at have udgifter til husleje, da det bliver i mit eget hus der bliver lavet en lille afd. afskåret fra mit private hjem.

Dvs. jeg har regnet på det selv, jeg kommer til at starte med til at have følgende udgifter som jeg har indregnet i kundens pris:

Produkter

Lidt strøm 

meget lidt vand

kaffe/te

bogholder

slidtage

løn til mig.

Jeg skal hyre en der hjerne bag alt hvad der har med min lille virksomheds økonomi at gøre og som skal rådgive mig og kunne fortælle mig om jeg har råd til det eller det og jeg skal ikke have noget med det at gøre andet end jeg skal vide det 100% bliver lavet ordentligt og jeg bare kan lave det jeg er god til og bruge min tid der. Jeg har behov for en der kan hjælpe mig med at indbrette alle mine ting til skat osv. og hjælpe mig med at fastsætte mine priser til slutbrugeren.

Som skrevet oventsående er det i små tings afdelingen og har ingen erfaringer hvor mange bilag pr. måned jeg kommer til at have, men et slag på tasken MAX 20 også tror jeg det er sat højt til at starte med. 

Hvad skal du have for det og er det du og jeg der skal have et samarbejde???

På forhånd tak for din tid. :)

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 23:23

Hej,

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er det præcist du vil lave/sælge? Og du vil så kun have kunder på besøg efter kl. 19, sådan engang imellem?

Det virker lidt specielt, men ok, jeg ved jo ikke hvad det er du vil :-)

Til gengæld fik jeg mig et fint grin (det er ikke ondt ment), af nedenstående Big Smile

S.Laursen:
eg vil gerne starte virksomhed, pengene er små da jeg er forholdsvis nygift, har lige købt hus og mor

Hehe, hvad koster sådan en mor?

På det lidt mere seriøse plan, så kontakt et bogholderi og snak med dem om din ide.

Prøv fx. http://asdk.dk/ . Jeg kender manden og han er super flink og dygtig til sit arbejde :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 23:35

Jeg vil gerne give nogle gratis råd til dig, og lidt hjælp. - jeg har skrevet en PB.

Du får det første råd her

"Dvs. jeg har regnet på det selv, jeg kommer til at starte med til at have følgende udgifter som jeg har indregnet i kundens pris:

Produkter

Lidt strøm 

meget lidt vand

kaffe/te

bogholder

slidtage

løn til mig."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

S.Laursen:
Jeg vil starte en hobby virksomhed hvor jeg kun må tjene de 50.000 til at starte med om året.

En hobbyvirksomhed er ikke en hvor man ikke bruger alle kræfter - det er en hobby som man tjener på og taber på, det du vil er en virksomhed du vil tjene penge på, og det vil ikke juridisk eller skattemæssigt være en hobbyvirksomhed - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html for der er store skatteforskelle

Dernæst må man ikke tjene 50.000 kr om året - man må MAX kunne FORVENTE at overstige 50.000 kr i OMSÆTNING på 12 mdr i træk, uanset kalenderår, læst gerne også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Med de to ting i hovedet, er du lidt bedre stillet i snak med en eventuel mentor, men nygift, nyt hus, nylig mor, osv, er ikke det som vil trække flest mentorer igang, så forvent ikke det vilde, se om ikke du har noget nær dig, i vennekreds, familie osv, som kunne give bare den første basis viden eller søg kurser på ex http://regnskabsskolen.dk/ det er ikke dyrt og kan hjælpe dig hvis du ikke finder en mentor

god vind

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 12
Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

En mor koster gratis, men barnet suger alle pengene ud af mig, især på en SU !! :D

Okay tak. 

Jeg vil lave enkel vipper og Airbrush makeup. Dvs. det er makeup der bliver sprøjet fint på huden med en airbrush (luft "pensel"), i stedet for at bruge pensel. 

(Hvis du har en frue i huset der går med makeup så skynd dig at få hende til at bruge dette i stedet for pensel, det er holdbart, smitter ikke af på skjorten og jeg kan garantere dig for at en aften ude så sidder det stadig fast og ikke under øjne eller halvt tværet ud. Min bedre halvdel er yderst tilfreds med, at det "smat" ikke smitter af )

Jeg bliver kontaktet rigtig meget om jeg ikke vil lave ditten og datten, jeg er simpelhen nød til at sige nej da jeg ikke laver sort arbejde. - Det siger jeg ikke fordi jeg skal, men fordi jeg ikke tør ! Jeg skal ikke rage mig uklar med SKAT !

Derfor tænker jeg det er en løsning/springbrat til at komme videre. Jeg vil ikke trække penge ud denne lille virksomhed, men jeg ønsker den vækster og jeg på et tidspunkt har råd til at lave noget der er endnu større. Jeg har større planer end en lille hobby virksomhed, men så kommer jeg da i gang til en start også vil jeg se hvor det fører mig hen. ;)

Jeg har et stort mål og en masse del mål. Jeg skal bare lige finde ud af at komme til der hvor jeg gerne vil være ;)

Tilmeldt 18. Jan 12
Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1000 Tak, er allerede blevet en del klogere ! Det er det jeg syntes er svært at finde ud af, for jeg kan sagtens se fornuften i det du siger og det er måske også den vej jeg skal overveje. 

På samme tid siger andre at jeg sagtens kan starte sådan også bliver jeg virkelig forvirret fordi alle siger noget forskelligt, derfor har jeg svært ved at finde ud af hvad der er rigtig og forkert og hvilken vej jeg skal gå for at komme videre. 

Jeg undre mig dog over hvorfor folk lader sig skræmme af en selvstændig ung dame ?

Jeg var kun på barsel i 3 måneder og gik derefter i gang med at læse. Jeg havde i starten mit barn med til undervisningen. 

Jeg KNOKLER mht til arbejde, mens jeg er ved siden af læser til eksamen og formår stadig at være der for mit barn. Så er mit spørgsmål bare, hvad gør mig mindre egnet til en mentor ?

Er det fordi jeg er kvinde og har en nyetableret familie ? ;)

(Dette er ikke ment for at være ubehøvlet og sagt med et smil, jeg undre mig bare over hvorfor mine chancer for en mentor er mindre når jeg brænder 1000% for det og som nævnt tidl, knokler nogen gange sidder jeg til kl 3 om natten og står op med mit barn kl. 6, har jeg ikke fortjent en chance ? )

Men 1000 tak fordi du vil hjælpe, vil kigge lidt nærmere på det ;)

Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:57

Hej. vi kan hjælpe dig, kontakt os her!

Assistance-Gruppen.dk

+45 24466663

Info@assistance-gruppen.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:08

assistance-gruppen:

Hej. vi kan hjælpe dig, kontakt os her!

Assistance-Gruppen.dk

Jeg er lidt nysgerrig, for der er null info i din profile, du har 2 opslag, så hvad er det du kan hjælpe med, måske kan vi andre også bruge dine råd ? 

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 17:16

Hej med dig!

Spændende med din egen lille virksomhed - held og lykke med den!

Pt. hjælper jeg 2 andre nystartede i gang med deres arbejde. Har brancheerfaring indenfor mange forskellige ting, og et stort netværk, så jeg er overbevist om, at jeg kan hjælpe her.

Bogføringen klarer vi også til røverpris ;-)

Mvh.

Martin Johansen
www.aarhusregnskab.dk
mail@aarhusregnskab.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Fra  kassetjek.dk Skrevet kl. 17:41

Det er godt, flot og måske endda modigt at du erkender dine begrænsninger og spørg efter hjælp. Det kunne mange lærer noget af. Jeg ville ønske der var flere af din slags. Jeg har ofte set når iværksættere tror de kan alt selv og hvad der kommer af ærgrelser over man ikke fik gjort tingene rigtigt fra starten, også selv om man "bare" er en hobby virksomhed. Held og lykke med projektet. vh kassetjek

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)