Intro til koncept: Som intro til konceptet, har jeg lavet en koncept beskrivelse der indeholder en gennemgang af konceptet, samt en række mock-ups. Hvorfor skal du være med i det?: Hvis du som programmør vælger at gå med i dette koncept, vil du kunne være med til at præge turistbranchen. Du vil være med til at tage kampen op imod et ”monopollignende” marked. Du vil kunne være med til at præge og forme konceptet på funktionalitet. Konceptet har international potentiale hvilket giver endnu større muligheder. Du vil som programmør være selvbestemmende over hvordan funktioner implementeres og kodes. Dog vil jeg fungere som værende sparringspartner og konceptudvikler. Hvis du vælger at indgå et samarbejde med mig, vil du komme til at arbejde sammen med en person der er dybt passioneret for det han laver. Jeg har arbejdet med dette koncept igennem 3,5 år. Jeg har foretaget en grundig research. Jeg kommer fra detailbranchen hvor jeg har arbejdet de seneste 10 år som sælger og leder. Jeg ved hvad det vil sige at kunne sælge, men også hvordan en virksomhed bør ledes. Personlig så går jeg meget ind for frihed under ansvar. De seneste 3,5 år har jeg uddannet mig først til Multimedie Designer (2år) derefter til E-konceptudvikler (1,5 år). Dette gør at du som udvikler kommer til at arbejde sammen med en person der har en teknisk indsigt og ved hvad der kan lagde sig gøre, derfor ingen ”urimelige” krav. Hvordan er markedet for konceptet? Der er helt klart et marked for dette koncept. Jeg er personligt været ude og snakke med flere virksomheder inden for turistbranchen. De syntes alle der mangler alternativer til Visit Danmark. De ser dem som værende enehersker på markedet. Samtlige virksomheder finder det yderst problematisk er der ikke er en ensartet markedsføringsstrategi overfor turister i Danmark. Hvordan skabes indtjeningen?: Konceptet vil som udgangspunkt ikke koste noget for virksomhederne at være en del af, da de alle vil blive oprettet fra data fra cvr.dk. Når virksomhederne ”claimer” sig til deres virksomhed har de mulighed for at ”opgradere” deres konto til forskellige niveauer hvor der kræves et månedligt abonnement. Det forventes ikke at virksomhederne kun kommer automatisk, derfor vil jeg selv fungere som sælger, hvor jeg vil tage ud til en række virksomheder og få dem overbevist om at de skal opgradere deres gratis konto. På sigt vil der blive tale om at der evt. Skal ansættes flere sælgere. Til at booke møderne med virksomhederne, er jeg i en fornuftig dialog med en virksomhed der udbyder mødebooking til ”no cure no pay”. Hvad bidrager jeg selv med? Personligt vil jeg selv bidrage med min viden inden for salg og konceptudvikling. Udover dette vil jeg fungere som den daglige leder. Det vil være mig der primært vil tages af alt kundekontakt. Jeg vil ligeledes stå for betaling af alle omkostninger. Til dette har jeg skaffet mig en kassekredit på 250.000 kr. Hvad er jeg selv klar til at ofre? Personligt er jeg selv villig til at ofre det meste, det skal dog siges at jeg stadig bliver nød til at skal have smør på brødet. Til det skal det dog siges, at jeg kommer fra en tid som studerende og har ikke en række faste omkostninger der skal betales. Jeg sidder i en lejlighed og har en bil. Jeg er på nuværende tidspunkt hos et reklamebureau i Randers, hvor jeg pr. 1 Februar er blevet tilbudt en stilling, det er ikke sikkert det er på fuldtid. Personligt så er jeg villig til kun at arbejde på halvtid i en periode også ligge resten af min tid+ lidt ekstra i min egen virksomhed. Hvad forventes der af dig? Til dig som programmør, forventer jeg at du tager ejerskab i projektet. At du på trods af der måske ikke i starten vil være den store indtægt alligevel ligger noget arbejde i projektet. Da jeg selv er meget passioneret i alt hvad jeg laver og går ind i en opgave 100% forventer jeg også af dig som programmør at du tager konceptet til dig som var det dit lille barn J. Jeg går personligt meget ind for frihed under ansvar, jeg kigger ikke folk overskulderen, men aftaler jeg en deadline med personen forventer jeg den bliver overholdt. Hvis ikke det er muligt at overholde den, så skal jeg vide besked i god tid. Generelt så handler det om gensidig respekt! Kontakt: Hvis du finder konceptet interessant og kunne se dig selv være en del af det, så kontakt mig pr. Mail chrstian@designershouse.dk emne: ansøgning partner til turistkoncept. Skriv gerne i ansøgningen noget omkring dig selv og hvad du kan byde ind med. Send også gerne nogle referencer med på tidligere projekter. |
Først og fremmest: Pisse godt indlæg! Pisse fedt at du beskriver så meget om hvad du kan, hvor du kommer fra og hvad du vil lægge i projektet!!
Det eneste jeg savner er egentlig en beskrivelse af konceptet. Umiddelbart kan jeg kun se at det er en pandang til Visit Denmark. Nu er jeg programmør og altså meget doven, så jeg gider egentlig ikke selv gå ind på visit denmarks hjemmeside for at finde ud af hvad det er. Derfor syntes jeg du skal beskrive hvad det hele præcist er at konceptet går ud på, og hvad det er der gør det bedre end Visit Denmark.