Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger kompetent webudvikler som partner til spændende og testet IT-projekt i norden (start-up)

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 5. May 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

God første juledag Big Smile

Iværksættere stopper jo ikke sådan med at arbejde 'bare fordi der er ferie' :-)

Det kribler helt inde i vores kroppe og dette projekt skal bare iværksættes nu!

Som nævnt i overskriften søger vi en partner eller flere afhængig af kompetenceniveau !

Partneren eller partnerne skal være stærke indenfor eller have;

- Webudvikling og programmering (Vi tænker PHP, kodesproget er dog ikke fastlagt)

- Tiden til projektet (deltid fra start, måske senere fuldtid)

- Hurtig respons tid, da vi er flere i gang med projektet.

- God til overordnet projektledelse (Nogle opgaver bliver muligvis hurtigt outsourcet)

- En uddannelse/studerende indenfor programmering fra DTU, eller andre lign. institutioner (en fordel, IKKE et krav)

Som mange andre projekter bliver der uddelt ejerprocenter, da vi mener, at projektet bliver bedst, hvis alle startende i projektet er medejere.

Der bliver nedsat en ledelse, selvom de fleste arbejdsopgaver i starten giver sig selv.

90% af IT-konceptet er testet og fungerer fremragende. Vi mener bare, at vi kan gøre det endnu bedre og dække markeder, som endnu ikke er besat.

Der er sikkert mange, som nu vil sige "ud med det, hvad er det, osv" Men den holder vi lidt for os selv endnu:-) Det vi kan sige nu, er at det er et brugersite, hvor markedsplads, crowd-sourcing og mange andre features indgår - Dem er der nogle stykker af tænker I så. Ja, men dette er bare skarpere og brugeren er tvunget engageret 'på den gode måde'. Derudover er vores netværk af en stærk kaliber og vi kan trække på mange ressourcer undervejs. 

I samme forbindelse er navnet fastlagt og indkøbt til norden. Projektet bliver startet uanset. Spørgsmålet er bare, er du som webudvikler klar til at tage skridtet og blive en del af et spændende start-up. 

Vi er ikke et sekund i tvivl om, at vi kan få finansiering. Spørgsmålet er bare, hvor meget er vi(partnere) villige til at afgive af vores ejerandel fra starten. Det bliver vi selvfølgelig enige om i samråd, så løsningen bliver bedst for alle.

Vi håber at høre fra nogle interesserede webudviklere i den nærmeste fremtid.

Skriv gerne PM, hvis det har interesse.

Spørgsmål er selvfølgelig velkomne.

Indtil da, glædelig bag(h)jul og godt nytår Big Smile

Dbh

A. Juul & co.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du glemte at præsentere personerne man skal samarbejde med og de kompetencer disse besidder.

Der er jo tusindvis af personer der søger webudviklere til gode ideer, men kun få webudviklere der ønsker at indgå i startups (altså dem der er ulønnede i starten), så det er meget vigtigt du husker at sælge personerne bag projektet og deres kompetencer, ellers vælger udviklere jo bare et af de andre startups der søger præcis det samme, men hvor personerne bag har stærke profiler i forvejen og ikke er bange for at stå frem.

Som erfaren webudvikler gider man jo oftest ikke arbejde sammen med nogen der ikke har tilsvarende kompetencer og erfaring, bare indenfor deres områder.

Så lad os høre hvem der søger og hvilke kompetencer disse besidder, så I kan optimere chancen for at finde den rette. Med mindre I ikke ønsker at stå frem selvfølgelig.

Tilmeldt 5. May 09
Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Thomas og alle andre læsere.

Tak for dit svarSmile. Det er selvfølgelig rigtigt, at personerne bag har stor indflydelse på projektets udfald og er influerende på fremtidigt samarbejde. 

Vi er to snarlig uddannede Cand.merc'ere fra Copenhagen Business School. Vi læser forskellige linjer, Den ene økonomisk markedsføring og den anden supply chain management. Vi har allerede i dag et firma, som yder konsulentydelser til SMV'er (har omsætning)

Vi er på baggrund af vores uddannelsesmæssige sammensætninger et stærkt team, som dækker hele værdikæden;

Alt fra business development, projekthåndtering, allokering af ressourcer/kernekompetencer til market entry strategies(Disse key points er mest tilknyttet dette projekt, men ville se anerledes ud, hvis scenariet var anerledes). Vi dækker derfor en bred skare indenfor virksomhedsdrivelse, hvis man kan sige det.

Derudover skal man ikke undervurdere vores individuelle netværk, som årelangt er oparbejdet igennem studie, venner, bekendte og andet arbejde. Vi har begge haft og har virksomheder - Vi er herfor ikke helt grønne Smile Vi har derudover et netværk med andre online og offline start-ups.

Vi mener begge, at vi mangler en webudvikler som partner og at dette vil dække næsten alle arbejdsopgaver fra start. Vi tror på organisk vækst og ser outsourcing som et meget værdifuldt værktøj til at vækste.

Et møde med kaffe eller en hyldeblomst(hvis man er til det) kan jo altid arrangeres Smile

Bh 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:54

A. Juul:
Vi har begge haft og har virksomheder - Vi er herfor ikke helt grønne Smile

Det er dog svært at bedømme uden I lige skriver hvad det er for firmaer.

A. Juul:
Vi har allerede i dag et firma, som yder konsulentydelser til SMV'er (har omsætning)

Igen kunne det være rart med et firmanavn.

Husk I skal sælge jer selv til eksempelvis sådan nogle som os, og jeg har det altid svært med folk der er bange for at vise noget som helst offentligt.

Jeg er måske lidt skeptisk, men jeg tænker altid hvorfor folk mon er bange for at stå frem med navn og billede, og hvorfor I ikke skriver hvad det er for firmaer I har drevet, og hvilket firma I driver nu. For det vil jo uden tvivl give meget bedre respons, med mindre det er fordi det ikke passer hvad du skriver, men det har jeg ikke grund til at tro.

Hvis det er fordi I ikke ønsker det hele skal stå på Amino til tid og evighed, så kan I oprette en side på jeres egen hjemmeside som I så kan linke til, og denne kan så fjernes hvis I på et tidspunkt ønsker det. Hvis man ikke tør stille sig frem og komme med detaljer om f.eks. ens firma offentligt, skal man nok heller ikke regne med den store respons.

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:59

Hej A. Juul,

nu er web udvikling jo ikke bare web udvikling, der er jo en lang række applikationsområder hvor det er sjældet man finder en udvikler der har erfaring inden for alle - og slet ikke en studerende udvikler!

Det er faktisk ret vigtigt om den applikation i  vil have udviklet er en C2B eller en B2B applikation, om den skal være cloud baseret eller afvikles på kundernes egne servere og om hvorvidt den skal kunne integreres til CMS, CRM, ERP og andre applikationsområder.

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:09

A. Juul

for at give dig et eksempel så kan vi bare tage Thomas hjemmeside http://webcoders.dk/ og min egen http://powerext.com - vi er begge web udviklere men ligger i 2 vidt forskellige segmenter.

Tilmeldt 5. May 09
Skrevet kl. 13:33

Kære Thomas,

Endnu engang tak for dit svar.

Vores virksomhed er forholdsvis ny og er baseret på word of mouth, produktet vi tilbyder er af os som menneskelige ressourcer, hvilket vi har fået kunder på. Thomas jeg forstår godt din skepsis. Vi har ingen hjemmeside endnu, men vil gerne vise interesserede alt, hvad de vil se. Nu sidder jeg alene og skriver på vegne af min partner og jeg, derfor kan vi ikke stå offentligt frem, endnu. Vi har ikke erfaring indenfor internet start-ups/apps m.v. Det har vores virksomheder endnu ikke været baseret på. Vi er begge skarpe på forretningsplanlægningen uanset branche, men mangler lige det sidste.

Vi ønsker derfor ikke at stå frem på amino netværket så tidligt i fasen.

Jeg har haft en virksomhed indenfor distribution af varer til arrangementer, fester m.v. Min partner har en konsulent virksomhed indenfor sportens verden og vi har begge vores nyopstartede konsulentvirksomhed til SMV'er. Vi har derfor ikke den store erfaring med internet start-ups og derfor søger vi webudviklere som partnere(sparringspotentiale er nødvendigt), ikke finansiering, markedsføring, business development, salg, osv.

Thomas, Vi sender gerne CV'er, linkedIN profil links og karakterudskrifter samt anbefalinger fra flere af vores tidligere arbejdspladser privat til dig Big Smile

Det her projekt er seriøst og det har enorm potentiale både for vækst, brugere og indtjening.

Håber at høre mere fra dig Thomas,

Bh

Tilmeldt 5. May 09
Skrevet kl. 13:45

Kære Henrik,

Tak for dit svar.

Det er et super skarpt indlæg, som sætter fokus på alt det, vi ikke ved.

Først og fremmest, projektet er et B2C, men også et C2C koncept, da man kan handle indbyrdes.

Kodningen ved vi jo, af gode grunde, med en baggrund fra CBS ikke noget videre om - Det skal en eventuelt partner kunne fastslå for virksomhedens start-up - både her og nu og til fremtidig udvikling. Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i jeres verden undervejs og er kommet frem til at man 'nok' ville kalde det CMS.

Jeg kunne forstå, at kodesproget PHP er velkendt af mange og kan udviklingsmæssigt det meste eller alt fremadrettet. Igen Henrik, jeg bevæger mig ind på områder jeg ikke ved noget om og derfor søger vi en partner. 

Uden at sige for meget, så tror jeg, at Thomas' virksomhed ville passe bedre til vores projekt, men at han skulle bruge din virksomhed undervejsSmile Igen, uden at jeg ved det!

BH

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:03

A. Juul:

Thomas, Vi sender gerne CV'er, linkedIN profil links og karakterudskrifter samt anbefalinger fra flere af vores tidligere arbejdspladser privat til dig Big Smile

Det her projekt er seriøst og det har enorm potentiale både for vækst, brugere og indtjening.

Håber at høre mere fra dig Thomas,

Jeg håber I finder den rigtige samarbejdspartner, men det bliver ikke os. Vi har drevet bureau i ca 4 år, med mange forskellige samarbejdspartnere og indtil nu er vi faktisk ikke blevet snydt en eneste gang. Jeg har dog hørt om mange svindeltilfælde både på amino og fra vores kunder, og fælles for 95% af svindlerne er at de ikke vil optræde med navn og billede de steder de søger samarbejdspartnere.

Derfor samarbejder vi ikke med folk som ikke vil træde frem.

I lyder som to gutter der er på rette vej, og jeg kan både mærke engagement og vilje på det du skriver, så jeg håber I finder de rette.

Tilmeldt 5. May 09
Skrevet kl. 14:35

Tak for din feedback.

Det er selvfølgelig i orden at du ikke ønsker at samarbejde. Vi vil dog gerne sende dokumentation på, hvem vi er og gerne afholde et møde med jer, hvor I vil. Jeg kan af gode grunde ikke offentliggøre min partner, da han ikke ved, hvor denne tråd har bevæget sig hen. Vi prøver ikke at snyde nogen. Snyde en programmør i et internet start-up, hvor han med et klik kan lukket hele møget ned, det ville ikke være gennemtænkt og i og for sig også være fuldstændig ligegyldigt, da det aldrig vil ske. kontrakter vil forelægge som det første.

Vi vægter imellem at finde en partner eller fremskaffe finansieringen og derefter købe os til programmeringen - Vi ville bare helst have en eller flere sparringspartnere. 

I og med vi snart er færdiguddannet med 5-6 år på CBS, ser vi det ikke interessant, lige nu, at når vi karrieremæssigt er ansat hos større virksomheder, at det første man ser, når man googler vores navne er debatter på amino. Det er jo heldigvis vores valg og hvordan vi brander os selv afhængig af situationen. Dermed ikke sagt, at jeg hellere end gerne sender alt og møder op. Jeg tror du fokuserer lidt for meget på, hvordan vi står frem, fremfor projektet, engegamentet og potentialet i os såvel som projektet. Det har I jo jeres gode ret til, men derfor behøver man ikke se spøgelser. Det her er endnu ikke et fuldtidsprojekt og vi har andre forpligtelser såvel som karriereveje.

glædelig jul herfra Smile

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)