Virksomhedssetup: - Agentur for sportstøj - Kommission af salg - Direkte afregning mellem kunde og leverandør udenom agent (mig) Jeg har fået agenturet på noget sportstøj og skal i den forbindelse finde et regnskabsprogram. Med det setup jeg har aftalt, afregner kunderne direkte med leverandøren og jeg får kommission af salget. Det betyder selvsagt at jeg ikke skal fakturere kunderne, men muligvis sende en faktura til leverandøren til afregning af kommission (det er dog ikke sikkert det bliver nødvendigt). Jeg vil dog have løbende udgifter i forbindelse med transport, overnatning og diverse andre udgifter, følgelig skal jeg afregne købsmoms. Mit spørgsmål er hvilket regnskabssystem der vil være egnet til dette "simple" setup, og om jeg overhovedet skal gå efter et regnskabssystem, eller om jeg bare skal håndtere det i Excel. |
Hos Serverfruit bruger vi Billy's Billing, og det er vi rigtig glade for. Det er vildt simpelt (og skulle blive bedre når version 2.0 udkommer), og så har det en rigtig lækker API hvis du f.eks. på et tidspunkt skal have integreret leverandørens rapporter med regnskabsprogrammet.
Et andet godt eksempel, som man hører meget om er Dinero. Det kan jeg desværre ikke udtale mig så meget om, da jeg ikke har prøvet det.
Jeg ville ikke gøre det i Excel hvis jeg var dig.