Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til køb af madvarer (engros)

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Maltha Rasmussen:

Jeg er glad for at du nævner nogle konkrete firmaer som  kunne være muligheder, hvor kender du firmaerne fra?

Undskyld hvis mit spørgsmål virker lidt upræcist, men søger bare general viden om engros køb af fødevare da jeg ikke

selv har nogen erfaring. Hvis der

er nogen med konkrete priser er de da velkomne, men søger bare generelle råd, eller svar på hvad man gør når man søger leverandører

af fødevare. Tak for svaret, og god jul.

Det er virkelig ikke noget problem at finde grossister, tvært imod, og det bliver helt sikkert ikke dit største problem. Og så snart du er åbnet, så skal det nok vælte ind med tilbud fra grossister der vil have dig som kunde. 

Priserne på grønt svinger efter sæson og meget! Det er ikke unormalt at en vare i sæson koster langt under halvdelen af samme vare udenfor sæson. 

Brian Kristensen:

Nu lader det til at du ikke kender særlig meget til branchen, siden du ikke ved hvor du kan købe råvare overhovedet. Så jeg vil lige høre om, du så er klar over de tilladelser og kurser du skal have, for at må arbejde med mad? 

Det ville være en god ting og sætte sig ind i!

Helt enig, reglerne kan specielt virke forvirrende første gang man starter virksomhed indenfor branchen. Og siden der ikke er grammet af intern kommunikation i det offentlige, så skal man registreres forskellige steder, og det enkelte sted er ligeglad om du er registreret det andet sted og omvendt. 

Remy:

er det ikke nemmest at hente det i Metro?

Der er flere cash&carry steder som Metro, om det er nemmest er jo op til om du har mulighed for at hente det og transportere det under godkendte forhold. Rigtig mange får deres råvare leveret, men priserne er naturligt også højere. 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)