Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ungiværksætter: Min historie gennem de sidste 2 ½ år

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mit navn er Mads Larsen, jeg er 15 år gammel og ung iværksætter. Jeg er vokset op med iværksætteri i blodet. Min far har drevet et autoværksted, så længe jeg kan huske. Jeg har altid været meget interesseret i driften, i hvordan man skriver en faktura, regner moms osv. Jeg satte hans dæk i system, og gik og hjalp hvor jeg kunne hjælpe.
I 2011 ”startede” jeg for første gang: Jeg begyndte med at lave apps, jeg satte mig ind i hvordan jeg kunne opsætte en smartphone app. Men desværre kom jeg aldrig helt i gang, da kundegrundlaget var meget lille, og dem som søgte at få lavet en app, var på lidt højere plan end hvad jeg kunne præstere.
Slutningen af 2011: Jeg begyndte at spille golf, og det åbnede for alvor mit liv som iværksætter. Jeg syntes at golfbolde havde en høj pris som nye, men når jeg gik rundt på banen kunne jeg finde dem i græsset og søerne. Jeg læste i et golfblad oppe i klubhuset, hvor der var en artikel med 17 årige Casper Blom, som omsatte styrtende med penge på at sælge golfbolde online. Der tænkte jeg wow, det vil jeg også. Jeg gik hjem og søgte rundt på nettet, om hvordan jeg kunne starte en webshop som 13 årig. Der fandt jeg amino, og stillede en masse spørgsmål. Svarene på alle disse spørgsmål gennemarbejde jeg så i mit hoved mens jeg spillede golf, og sådan er kørt lige siden. Jeg solgte min cykel, og for pengene købte jeg 1500 brugte golfbolde og bricksites webshopsystem. Nu var jeg oppe og køre, min webshop konverterede sygt dårligt, jeg havde kun paypal som betaling og rigtigt dårlige produktfotos. Men som Jesper Buch siger ”Launch crab but launch” og det gjorde jeg. Jeg fik et kæmpe kick da jeg fik min første ordre på 400kr. Wow 400kr. som 13 år webshop ejer! Jeg brugte 300kr. på google adwors og 100kr. på.. De forsvandt.. Casper var altid klar på at hjælpe, og blev et iværksætter ikon for mig. Jeg drev webshoppen i 1 ½ år, og kørte en omsætning op på 3k/måned i sommer halvåret. Jeg solgte webshoppen, hvilken er det dummeste jeg har gjort i bedstgolfs tid. Jeg fik kun ¾ af den aftalte betaling og den nye køber kørte mit lille barn i sænk..
Midten af 2013:
Jeg startede sammen med en af mine skolekammerater webshoppen pickapack.dk som på daværende tidspunkt solgte covers og blackmask. Men min ven og jeg kunne ikke arbejde sammen, så vi blev nødt til at sælge siden før vi var kommet i gang..
Nu: Jeg har ikke udrettet noget kæmpe som iværksætter, men jeg syntes snart at jeg har en del erfaring i rygsækken. Jeg syntes mange unge har mange undskyldninger for ikke at komme i gang. 1. Har ikke råd 2. Har ikke tid. Jeg går pt. På efterskole, og starter nu et nyt projekt for at modbevise disse ting. Jeg har hverken tid eller penge i og med jeg går på efterskole. Jeg har derfor startet kvikdeal.dk for ca. 1500kr. og vil se hvor stor jeg kan gøre det. Jeg kører det i 3 etaper, det her er første. Jeg laver også indlæg når jeg kommer igennem de næste. 2. etape er i foråret, hvor shoppen gerne skal begynde at vækste stille og roligt mens jeg stadig går på efterskole. 3. etape er omkring september, hvor jeg er startet på HHX og ser hvordan det så er at drive en webshop.

-          Jeg laver her i løbet af de næste uger en personlig blog hvor I kan læse hele min iværkskætterhistorie :)

Tak fordi I gad at læse!

God jul og godt nytår!

Dbh. Mads Larsen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:46

Hej Mads,

Det er fedt, at du deler din historie. Det er med til at inspirere en masse andre unge. Du har fået en masse erfaringer, og har på den måde opnået en rigdom som andre ikke har. Lav endelig nogle nye indlæg løbende gennem etaperne.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:51

Hej Simon,

Tak for svaret! :-)

Som du skriver, så er jeg rig på erfaringer og ikke penge ( jeg mener at hvis man godt vil have en masse penge at have det fedt for, skal man få et arbejde.) Jeg har begået en masse fejl som jeg har lært af. 

De bedste hilsner
Mads Larsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)