Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse og skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :-) jeg er forvirret!! Jeg har besluttet mig at have et cvr nummer og momsregistrere mig, selvom jeg ikke forventer en høj omsætning og indtjening. Men lige så snart man åbner en virksomhed, der skal man jo give et skøn for overskud i forskudsopgørelsen. 

1)hvis jeg skriver at mit skøn er 30000 kr, vil SKAT betragte det som hobbyvirksomhed?hmm

2) så skal jeg betale skat af den forventede indtjening, som jeg har oplyst i forskudsopgørelsen, som bliver opkrævet i månedlige rater. Men hvis jeg ikke har solgt noget, så skal jeg ikke betale girokortet eller hvad?hmm

jeg skal til informationsmøde hos skat i januar, glæder mig.hehe :-)  Lige nu er jeg mega forvirret 

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 12:04

Bemærk at det er OMSÆTNINGEN og ikke OVERSKUD, der skal være under 50.000 kr. for at det kan være en hobbyvirksomhed. Driver du den seriøst med indtjening som målet, mener jeg ikke grænsen har en betydning. Du kan godt sætte dit skøn lavere, hvis ikke du forventer at tjene så meget i starten. Der er heller ikke noget i vejen for at sætte den til 0 kr. i starten. Det er jo meget normalt, at man ikke lige skovler penge ind fra dag 1.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 12:07

Lige for at uddybe spm. 2: Jo, hvis du har oplyst en forventet indtjening til Skat, skal du stadig betale girokortet, selv om du ikke har solgt noget. Det er derfor du skal sørge for at få ændret i din forskudsopgørelse.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:44

Bjørn, tak for dit svar :-) jeg tænker, hvis jeg sætter mit skøn til at være 0, bliver SKAT ikke mistroisk eller noget? Hmm.. Regner ikke med at sælge noget de første 2 måneder, og vil undgå at betale skat af ingenting..

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 13:46

De fleste virksomheder - med undtagelse af dem der sælger sin arbejdskraft og ikke har udgifter til udstyr - har ikke noget overskud i det første stykke tid. Det tager jo lige lidt tid at starte en forretning op. Så det er der på ingen måder noget mærkværdigt ved. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)