Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af IVS - Kan tilsyneladende ikke ske digitalt.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 20:58

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Dette absurde drame bliver bedre og bedre: 8 uger - fremgår det af Erhvervsstyrelsens hjemmeside.

Mere om praktik her: http://www.ditselskab.dk/mere-info/stifte-ivs

De er dygtige. på erhvervs styrelsen hjemmeside skrev de at vejledningerne om IVS vil udkomme november 2013, 2 december var det ændret til midten af december 2013. 

Så at deres systemer ikke kan klare de nye regler er vel ikke nyt for nogen

Eller tager jeg fejl?

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 07:45

Tja. det er ikke godt at vide. Jeg tror simpelthen ikke det kan være rigtigt, at det ikke er muligt at "copy paste" webregs ApS registrering til IVS. det er for mig ganske uforståeligt, medmindre der ligger helt andre politiske bagtanker bag, at selskabet skal igennem "hænderne" på en sagsbehandler...

Måske er styrelsen slet ikke enig i, at IVS er en god idé. Det er jo politisk idé. Måske er rædselslagne for at miste kontrollen fuldstændig med de juridiske personer, der ville blive langet over disken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Måske er styrelsen slet ikke enig i, at IVS er en god idé. Det er jo politisk idé. Måske er rædselslagne for at miste kontrollen fuldstændig med de juridiske personer, der ville blive langet over disken.
ja jeg har i pendant tråd luftet samme tanke. Det er måske ikke så tosset, lidt som at ikke alle bare selv kunne stifte SMBA, at styrelsen godt vil ha hånd i hanke med processen indtil de seer hvad det er for folk og fremgangsmåder.

Imod det taler Tonny S P som sikkert korrekt skrev, at styrelsen slet ikke gennemføre større kontroller af papirstiftelser end af af digitale når vi taler ApS, og i princippet er det vel en skandale hvis en styrelse gør noget, der kunne være mod lovens ånd, men vi ved det ikke, og netop det, at loven skulle i kraft ved bekendtgørelse kunne vel indikere, at politerne har overaldt en del af dette til styrelsen

HVIS de bruger kræfterne på at sikre at ikke for mange mennesker der slet ikke må stifte selskab gør det, og at dokumenter og bankkonto er på plads, så KAN det vel forsvares, men så skulle de vel melde ud, at det i en periode ikke vil være muligt at digitalt stifte af netop den årsag, og at ventetiden på nyt IVS så ville være 8-10 uger. Det er jo ikke de 8-10 uger der i forhold til ny selskabsform er afgørende, det er mere det ekstra administrative bøvl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 07:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror de er på hælene, og er super bekymrede for, hvad der kommer ind til dem. Jeg tror de gennemgår vedtægter med en tættekam, og jeg forudser en masse praktiske spørgsmål her i denne anledning. Jeg synes det er fint folk kan gøre det selv, men henset til "under stiftelsesperiodens" formodede længde kan det være temmelig "farligt" at risikere og klokke i det...

Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:06

Jeg har lige prøvet at oprette et IVS selskab, men bliver også omdirigeret til Erhvervsstyrelsens oprettelses form - og dvs. så vil de have, at man skal betale de godt 2300 kr i oprettelse - kan det virkelig passe???

Findes der ikke et direkte link, hvor man kan oprette via fx startvækst, og hvor det så koster de 670 kr??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)