Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ideen, men ikke meget mere end det :)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Jeg ligger inde med en ide til et website, som jeg tror ekstremt meget på kan blive kæmpe stort :)

Da jeg kun sidder med ideen og ikke har nogen erfaring i kodning af website og generelt opstart af sådan noget, søger jeg nogen råd :)

Hvordan sikrer jeg mig at ideen jeg har fået ikke kan tages af en evt partner eller en der kan kode tager ideen, da vedkommende synes om det?

Og er der nogen der tror det er muligt at finde en partner der vil kode, non profit i starten til det er kommet på benene?

Håber at høre fra jer

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:34
Tilmeldt 15. Dec 13
Skrevet kl. 01:50

Måske en dansk hjælp? :) Mere da jeg tror jeg vil have svært ved at formidle det rigtige budskab og mål med ideen? :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 02:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvad bidrager du selv med ud over en idé ?.
En programmør bidrager med arbejdstimer der ellers ville koste dig 5-600 i timen.
Og vil beviseligt bruge en masse timer på at kode projektet. Men hvad har du selv at byde ind med ud over en ifølge dig selv genial idé.

Måske er den god måske er den ikke ja måske. Er den allerede brugt af andre.

Du bekymre dig allerede over hvordan du kan beskytte dig mod at din evt kommende programmør partner stjæler idéen.

Start istedet med at se ind ad og find ud af hvad du selv har at byde ind med. Hvis en programmør skal ligge flere hundrede gratis timer i et projekt er det jo også ret og rimeligt at han har hovedparten af ejerskabet da det er ham der bringer mest ind i projektet.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anden23:
Og er der nogen der tror det er muligt at finde en partner der vil kode, non profit i starten til det er kommet på benene?

Måske, men hvis partneren skal stå for udførelsen, skal han vel have 99% af projektet :-)

Ideen er som udgangspunkt ikke noget værd i sig selv, det er udførelsen der skaber succes eller fiasko, og hvis du intet kommer med andet end ideen, kan du ikke regne med at der er nogen der gider kode det hele for dig, for f.eks. en ejerandel på kun 50 %.

Tilmeldt 15. Dec 13
Skrevet kl. 16:44

altså, alt er jo relativt hvad man kan komme med, men jeg regner da bestemt med at komme med ideen og engagementet samt at når det er stablet på benen kunne udfolde de talenter jeg nu engang har :) Min styrke ligger ikke i IT delen men i den del der skal få websitet til at få stigende interesse osv... 

Så for at kunne sidde med de store kort på hånden skal man ifølge jer kunne noget med IT? Kodning? osv...

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:51

Anden23:
men jeg regner da bestemt med at komme med ideen og engagementet samt at når det er stablet på benen kunne udfolde de talenter jeg nu engang har :)

Men ideen og engagement er intet værd. Der findes en mia mennesker med en god ide, der lige mangler penge eller andre til at udføre ideen.

Hvis du skal have en chance skal du tilegne dig nogle kompetencer så DU kan gøre projektet mere værd. Hvis ud vil finde en partner eller investor er det vigtigt du løbende kan give projektet værdi, og de ting du har nævnt indtil nu kan alle med en god ide komme med.

Du behøver ikke kunne noget med IT eller kodning for at sidde med de store kort på hånden. Det kan være du har et netværk hvor du kan skaffe startkapital, måske du har erfaring med markedsføring af lignende projekter osv. Det behøver ikke være kodning, men du skal ligesom en partner give projektet en værdi, og det gør du ved at kunne noget som ikke alle kan.

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 17:06

Hej Anders,

IT branchen har ikke altid det bedste ry ifm. ideer og ophavsret.  Hvis ideen er god/unik, ville jeg nok være stærk tilbageholdende med at bruge eks. Elance - det er trods alt sværere at "komme efter" en indisk udvikler end en dansk.

Du kan evt. benytte dig af en NDA (http://en.wikipedia.org/wiki/Non-disclosure_agreement), men dette er selvfølgelig ingen garanti.

I bund og grund, bør du skabe relationer til én eller flere du stoler på - og som har interesse i fællesska, at opbygge din idé til et bæredygtigt produkt.

En af vore ydelser, er investering i virksomheder med rådgivning/udvikling mv., mod en del af virksomhed/løsning.  Se evt. vores hjemmesidehttp://www.trigemini.dk/Virksomheden/Knowledge-Investment 

Men husk på: mange mener de har en genial idé, men sørg for at undersøge markedet (konkurrenter, behov, segmenter mv.) og udarbejd en forretningsplan.

PS: Selvom IT branchens ry umiddelbart kan se "blakket ud", så er den danske IT branche meget mindre end man skulle tro.  De fleste kender på én eller anden måde hinanden ... så her skal man træde varsomt.

Med venlig hilsen,

Henrik Brinch

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 17:30

Thomas Frost:

Anden23:
men jeg regner da bestemt med at komme med ideen og engagementet samt at når det er stablet på benen kunne udfolde de talenter jeg nu engang har :)

Men ideen og engagement er intet værd. Der findes en mia mennesker med en god ide, der lige mangler penge eller andre til at udføre ideen.

Hvis du skal have en chance skal du tilegne dig nogle kompetencer så DU kan gøre projektet mere værd. Hvis ud vil finde en partner eller investor er det vigtigt du løbende kan give projektet værdi, og de ting du har nævnt indtil nu kan alle med en god ide komme med.

Nu er der vel ingen grund til at tage modet helt fra manden Wink

Det er netop de gode idéer og engagementet der gør forskellen på dem der rent faktisk får succes og dem der ikke gør. Du kan være nok så klog på it, marketing, kundeservice, tøj, tagsten eller sociale medier, men hvis ikke du kan skabe originale ideer og brænder for dem, så ender du som en af de mange i bunken af selvstændige, der hurtigt lukker og slukker igen.

Til Anden23
En god idé kræver ikke, at du selv har evnerne til at udføre alle tingene, men at du kan samle de rigtige folk omkring dig. Det kræver uanset hvordan du vender og drejer det også, at du tør have tiltro til andre mennesker og tør indgå aftaler med dem. Ingen vi investere tid eller penge i din idé, før de rent faktisk ved om den er så god som du selv synes.

Det vil kun være naturligt, at du af samme grund lader dem få del af firmaet, men du bør aldrig give mere end 49% ud, uanset hvad. Så hellere have tålmodighed og så enten selv uddanne dig så du kan lave mere af arbejdet selv, eller bruge al din tid på, at finde de rette personer. Der er heldigvis altid folk derude der ikke kun tænke de næste måneder frem, men også er villige til at investere tid og/eller penge her og nu, selvom det først på længere sigt kan give afkast.

Jeg tror du vil gøre dig selv en stor tjeneste ved, at tage ud og møde folk face to face, i stedet for at søge hjælp på nettet. Der er massere af steder hvor du kan komme ud og møde andre selvstændige, mulige investors med videre. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:03

Daniel Kold:
Det er netop de gode idéer og engagementet der gør forskellen på dem der rent faktisk får succes og dem der ikke gør.

I mit netværk har det faktisk aldrig været sådan. Jeg er stødt på så mange med en god ide som aldrig er blevet til noget fordi kompetencerne ikke har været der. Dem jeg kender der har fået succes med det ene eller det andet har alle, uden undtagelse, haft nogle meget stærke kompetence, udover den gode ide. En god ide og engagement er fint, men det har næsten alle jo, så det kommer man bare ikke langt med.

Når jeg kigger rundt på dem jeg kender herinde fra, og alle dem jeg kender på G+, er det kompetencer der driver succesen frem i stort set alle tilfælde, altså fordi ideer og engagement er noget alle har. Det kan sagtens være der er en eller to jeg har overset, men grundlæggende er mit indtryk at dem med succes er dem med kompetencer, og ikke nødvendigvis dem med de bedste ideer.

Ideen er oftest intet værd, det hele handler om udførelsen, og her behøver man altså kompetencer af den ene eller anden art, for at give et projekt værdi.

Hvis man f.eks. vil starte et IT-projekt og hverken har erfaring med projektledelse, programmering, marketing, kapitalrejsning eller noget som helst andet relateret, så er der altså langt til succes, selvom man er engageret.

EDIT: Der er selvfølgelig dem der kommer med en stor pose penge selv og kan købe sig til kompetencerne. Men uden kapital er det svært at samle et hold omkring sig, hvis man ikke selv bringer noget til bordet kompetencemæssigt.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)