Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder negativ skattepligtig indkomst for mig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 27
Fra  firmafotografering.dk Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Har et enkeltmandsfirma der bedriver fotovirksomhed, på første år. Har haft en god omsætning, men her ved årsskiftet ligger jeg på 3% negativ skattepligtig indkomst. Jeg har brugt det meste af det jeg har tjent på fotogrej til firmaet.

Jeg indbetalt min moms og den skat jeg troede at jeg ville kommetil at tjene, men har så teknisk set ikke haft noget indkomst.

Hvad betyder det for mig at jeg på første år har negativ indkomst?
Er det et problem?
Vil T&S brokke sig?

Med venlig hilsen
Jesper 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:47

Uden at kunne sige noget med sikkerhed så tror jeg ikke der sker det store lige her. Man kan nok argumentere for at du har haft nogle startomkostninger og stadig skal have lidt mere gang i biksen. Du skal dog være opmærksom på at du såfremt det er en mere permanent situation så vil skat nok begynde at stille spørgsmålsteng ved om din fotovirksomhed er en virksomhed og ikke en dyr hobby. Det kan betyde noget for om du kan trække moms fra. Du kan evt. se om der er noget af det udstyr du har der skal afskrives over 2 eller 3 år. Det ville jo så pludselig betyde at du har et overskud i år. Uanset hvad ville jeg få tjekket den da du nok enten ikke har tjent mange penge eller har købt meget dyrt udstyr. Der er så vidt jeg husker en grænse for hvor store invisteringer der kan straksafskrives.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06

de vil kun protestere hvis de kan mene at du bare køber udstyr på deres regning og ikke driver seriøs virksomhed som fotograf. Vis dem du reklamerer og hvordan du arbejder for at få opgaver, men det er klart at fotoudstyr og hobby rimer så du må sørge for at kunne bevise du har drevet og vil drive virksomheden seriøst  så kan underskud godt forklares, specielt med en fin omsætning som du skrev. Driver du det som fritids ting - og har fuld tids arbejde ved siden af, vil det være endnu vigtigere at vise sammenhæng mellem indkøb og formål seriøs drift der vil føre til rimelig omsætning (og den pæne omsætning er da et vældigt fint tegn) og udføres med overskud for øje

Husk der kan være fotoudstyr som samlet hører sammen - kamera og basislinse f.eks. og 12.300 kr grænsen for straksafskrivning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)