Hej Folkens Har et enkeltmandsfirma der bedriver fotovirksomhed, på første år. Har haft en god omsætning, men her ved årsskiftet ligger jeg på 3% negativ skattepligtig indkomst. Jeg har brugt det meste af det jeg har tjent på fotogrej til firmaet. Jeg indbetalt min moms og den skat jeg troede at jeg ville kommetil at tjene, men har så teknisk set ikke haft noget indkomst. Hvad betyder det for mig at jeg på første år har negativ indkomst? Med venlig hilsen |
Uden at kunne sige noget med sikkerhed så tror jeg ikke der sker det store lige her. Man kan nok argumentere for at du har haft nogle startomkostninger og stadig skal have lidt mere gang i biksen. Du skal dog være opmærksom på at du såfremt det er en mere permanent situation så vil skat nok begynde at stille spørgsmålsteng ved om din fotovirksomhed er en virksomhed og ikke en dyr hobby. Det kan betyde noget for om du kan trække moms fra. Du kan evt. se om der er noget af det udstyr du har der skal afskrives over 2 eller 3 år. Det ville jo så pludselig betyde at du har et overskud i år. Uanset hvad ville jeg få tjekket den da du nok enten ikke har tjent mange penge eller har købt meget dyrt udstyr. Der er så vidt jeg husker en grænse for hvor store invisteringer der kan straksafskrives.