Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få penge tilbage i skat selvom jeg ingen omsætning har

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 


Eksempel:


Jeg starter en enkeltmandsvirksomhed.


Jeg har ingen omsætning.

Men jeg køber eksempelvis en firmabil til 5.000 kr.


Det store spørgsmål: 

Får jeg 5.000 kr. af skat på trods af, at jeg ikke har tjent én eneste krone? Eller for den sag sykld betalt skat.

Mvh
Omar  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

næppe - det hele afhænger af om du driver en egentlig virksomhed og ikke bare har den for at trække en bil fra - så det afgørende er at du har en egentlig drift fremadrettet

I øvrigt er det jo ikke sådan at skat betaler bilen helt og holdent, selv hvis du har fradrag. Du ville ha det som en udgift og hvis vi lejer dit samlede resultat i virksomheden blev minus 5000 kr - så ville det - hvis det var en aktivt drevet virksomhed - betyder 5000 kr i fradrag - som ville spare dig noget med 2000 kr hvis du har en rimeligt almindelig skat.

Du skulle så også være opmærksom på´beskatning af fri bil hvis det var en hvidplade bil som ville gøre det helt tosset.

Hovedsvaret er, at man kun kan fratrække omkostninger i den drift som er egentlig aktiv som kan gøre det klart at ex bilen er nødvendig for indtjeningen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Lad os nu sige, at jeg i 2012 havde en omsætning på 500 kr. 

Jeg køber noget kontorudstyr til 10.000 kr.

Får jeg så noget tilbage?

Ved godt, at det lyder halvt tosset. Jeg spurgte nemlig en medarbejder fra skat, som var ude på min skole – hun kunne ikke helt svare på spørgsmålet. Lad mig sige det sådan, hun lignede en nyuddannet, der ikke helt havde styrer på disse områder inden for skat :-). 
 
Mvh
Omar  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er fordi det er et let fjollet spørgsmål. Dine omkostninger skal være til for at skaffe dig en nødvendig indtægt. Du kan godt i en opstart købe noget så du har underskud, men målet skal være klart - indtjening og skat kan underkende - det er ud fra en konkret vurdering, så jeg synes spørgsmålet er lidt søgt.

Som du stiller det ville jeg i alle fald ikke turde sige at skat godkendte - nok tværtimod - jeg synes kontorudstyr lyder som computer her og trick spørgsmål faktisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Spørgsmålene var bare eksempler.

En kammrat og jeg er i opstartsfasen, og vi tænkte, at vi kunne trække vores udgifter fra i skat - men dog alligevel ikke – da vi som sagt er i opstartsfasen, og derfor næppe kommer til at få et overskud lige foreløbeligt. Men jeg siger tusind tak for, at du gad at finde dig tid til at svare Smile

God jul og godt nytår

Mvh
Omar  

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Omar

Prøv at kikke på din kommende virksomhed som en helhed og ikke blot fokusere på hvad du kan trække fra i skat og få tilbage i moms. Læs evt. hæftet Sådan starter jeg en butik, den forholder sig til alle de områder ved at have en virksomhed.

mvh

Mogens

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Oct 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Firmakal Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens. 

Tak for det

Mvh
Omar  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)