Hej Se der tager du jo netop lige præcis fejl. Vi så dit indlæg og tog selvfølgelig kontakt til skiftenergi.dk. Sjovt nok er loadtiden mere eller mindre faldende ligefrem proportionelt med forskellen i "Performance test plugin", det er sikkert nok et tilfælde, så pingdom's test er sandsynligvis ikke real life test (for dig). Gammel server (kunden er ved at flytte til vores system, så vil skifte i løbet af dagen) Vores server, lavet på et PHP Privat webhotel til 119,00 om året: Har set flere af dine tidligere indlæg, og har faktisk henvist dig en kunde tidligere, du virker som en der har meget godt styr på tingene, men lad os lige pointere at halvdelen af det du skriver i dit indlæg, intet har med "real life tests" at gøre. Det er da logik at for højtrafik sites, at flere cores er bedre end få, men der er andre metoder at få god hastighed på end at benytte 32 core CPU'er, man kunne lave intern loadbalancing imellem servere, sprede MySQL og PHP ud over flere fysiske servere osv, men det ved du jo selv alt om. Pas på med hvad du vædder dine millioner om, du kan ende med et hul i pungen :-) Mvh WebHosting A/S |
Jeg ser ikke pingdom som 'real world' eksempler. Det er en enkelt maskine, der tester din sides loading tid.
Lige så snart man smider noget trafik på siden kan det vælte, selvom x host er hurtigere end y.
Eksemplet ovenfor, er en forbedring, og det er svært ikke at gøre hurtigere.
Ja, siden bliver hurtigere, det er også det der er formålet.
Men samtidig ved enhver der bare har lidt forstand på teknik, at fordi x host kan beregne x loops eller x datao'er x antal tid hurtigere, siger intet omkring en skalérbar løsning.
Korrekt, hvis man laver intern load balancing af sin infrastruktur, så giver det øget scalability.
Men igen, hvis man tager 32 cores på 2.0 ghz, mod 4 (eller 8) cores på 3.4 ghz.
Så vil maskinen på 32 cores, kunne klare en større concurrency fordi den har 32 kerner at arbejde med, og ikke 4 eller 8.
Hele pointen i mit indlæg er, at fordi at x host er måske 10% hurtigere i en mysql eller php test, betyder ikke at den host er 10% hurtigere ved flere besøgende, det kan tværtimod betyde at den bliver langsommere.
Jeg siger ikke webhosting eller andre der har en hurtig mysql / php test, er dårlige, men jeg siger, at man skal tage tallene med et gram salt, fordi det de fortæller er mængden af beregninger der kan ske i sekundet, og ikke det faktiske antal besøgende der kan være på siden samtidig, hvor ting stadig går hurtigt.
Man skal kigge på mange faktorer, og ikke kun de resultater som der kommer ud af sådan en test. Og folk henviser tit til testen, som om, at det er det eneste der er afgørende for om en host er hurtig eller ej.
Jeg ser hurtig, som, hurtig + mulighed for at klare x antal besøgende, kan godt være andre kan lide 10% mere hurtig, men er ligeglad med om man kan have 10 besøgende samtidig (eksempel).