Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Heej alle sammen jeg vil høre jeres mening om valg af firmanavn.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Kap2 Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange mener at det produkt man har med at gøre skal indgå i ens firmanavn, men jeg tænker ikke nødvendigvis at det er en fordel hvergang??

Hvad tænker i om det?

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 12:34

Jeg tror du finder lige så mange svar på dit spørgsmål, som du finder brugere herinde.

Jeg har valgt at beholde mit navn og så lave en undertitel til, som på en enkel sætning forklarer, hvad jeg laver og hvilken værdi det kan have for kunden. Den formular er rigtig god hvis der er tale om konsulenter, coaches, mentors og andre der lever af at formidle budskaber.

Jeg ville som website ikke vælge noget der lagde sig op af produktnavnet, fordi det hæmmer min mulighed for senere hen, at begynde at forhandle andre varer. Men hvis du med det samme ved, at det aldrig bliver tilfældet, så er den del lidt ligegyldig.

Du kan roligt finde et catchy navn, men sørg for at du igennem logo'et, selve navnet eller i undertitlen, meget klart indikere hvad de her går ud på. Jeg er selv stor modstander af de her fine logoer og titler som, hvis ikke de ses i den rette kontekst, hverken fortæller mig om det her er en advokat, en webshop der sælger fisk eller en arkitekt af designer lamper.

Det blev lidt rodet det her, men håber det giver lidt mening Cool

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:43

Hvad siger Google om det de laver? Hvad siger Apple om det de laver? Hvad siger Yahoo! om det de laver? Hvad siger Carlsberg om det de laver?

Du kan finde mange af disse eksemplar, hvor et produkt ikke indgår i det firmaet laver - men det behøver heller ikke være en ulempe at have det i navnet. Det hele kommer an på det du vil lave. hvis du skal lave en webshop med et enkelt produkt, så vil det absolut være en fordel at have produktets navn som en del af dit firmanavn.

Men hvis du fx skal sælge en service/ydelse eller har et firma med mange forskellige produkter, så vil det ikke være en fordel at begrænse sig i navnet.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 16. Dec 13
Fra  Kap2 Skrevet kl. 12:47

Tak for dit svar, Jeg er glad for din feedback og som du selv siger skal det heller ikke være alt for besværligt for kunden at finde ud af hvad det er for en virksomhed, så jeg har tænkt mig at det skal stå i undertitlen.

Tilmeldt 16. Dec 13
Fra  Kap2 Skrevet kl. 12:53

Hey KennM

Ja det giver ret god mening det du siger.

En af de overvejelser jeg har gjordt mig i forbindelse med mit firmanavn, er at jeg på et tidspunkt nok ville udvide konceptet, og derfor tænker jeg at det skal være et firmanavn som kan hedde det samme selv om 5 år :-)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 13:05

Hvad vil du sælge og hvilke planer har du i fremtiden? Kan hjælpe meget på, hvilket argument man giver dig.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 16. Dec 13
Fra  Kap2 Skrevet kl. 13:11

Hey KennM

Jeg har tænkt mig at åbne et Webbureau hvor vi starter med kun at designe logoer og med tiden også hjemmesider m.m

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 14:47

Så synes jeg fx ikke du skal benytte dig af et produkt i navnet, men fx kalde det MOH!MEDIA (Moh som forkortelse for dit navn). Det vil se godt ud grafisk og være et spændende navn.

Tilmeldt 16. Dec 13
Fra  Kap2 Skrevet kl. 16:04

Hehe ja det lyder faktisk som en god ide det kan være jeg køber det domæne navn. Men jeg er gået igang med den hjemmeside som jeg havde i planen og kaldt den www.eastandwest.dk hvad tænker du/i og skal navnet give mening som såden ??

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 09:42

Det kan sagtens bruges, det handler blot om rigtig god branding.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)