Jeg har efterhånden rigtig mange sider på mit site. Mange af siderne fremgår af min top navigation på hjemmesiden og andre er bygget ind som interne links i nogle af siderne. Men jeg tænker, at jeg vil lave et klikbart index eller sitemap om man vil, Jeg vil lave en hel side, hvor jeg laver nogle kategorier og et link til her enkelt side på hele sitet.
Men så vil der jo blive tale om en form for duplicate content, eller hvad? Er dette ok at gøre?
Ved at lave et sitemap med links til de sider, du har rundt på sitet vil der ikke opstå Duplicated Content. Ved at kopiere teksten og skabe 2 sider, vil der derimod.
- Hvis du er interesseret i at lave 2 sider, kan du gøre brug af cannonicals (så vælger man en primær side for Google til at indeksere, og den anden bliver ikke læst).
Men der vil jo netop blive skabt links til samme side flere gange, både gennem dette index og gennem navigationen samt de interne links i teksterne. Er bare lidt bange for at blive straffet hårdt af Google.
Hvis du linker til en side, således: <a href="/om-os.aspx">{Dette er et link}</a>, vil du ikke blive straffet, kun hvis indholdet på "om-os.aspx" er skrevet flere gange end på dén ene side.
Det giver lidt mening. Men spørger lige en ekstra gang for at være sikker:-)
Så jeg kan altså i princippet linke til samme side lige så tosset jeg vil (med måde) gennem intern linking i teksterne og samtidig have en indexside hvor links til samtlige sider fremgår?