Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamer på Amino

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollert:
Utallige mennesker (jeg aner ikke hvor mange) bruger en Add Blocker. Derved afskæres bl.a. online aviser o.a. fra reklameindtægter. Sådan ER dét bare. Det er det der kaldes markedsvilkår. Moralske forpligtelser gælder ikke i dette brutale spil.

For nogle af os gælder moralske forpligtelser. Også på dette felt.

Fjollert:
Skulle jeg føle mig moralsk forpligtet til at blive overdænget med reklamer, når jeg flere gange dagligt browser Jyllands Posten og Politiken?

Det ved jeg ikke, om du skulle, men det er vi nogle, der gør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Internexus (kæmpe billede med "Don't feed the Troll"):

Endnu et slag under bæltestedet og et nedrigt eksempel på, at kan man ikke andet, så er det da altid en fornøjelse at svine andre til.

Du mener altså at jeg troller? Nej, jeg kæmper for mit liv her på Amino - hverken mere eller mindre. At stå på sidelinjen og råbe "Buuuuuu" er sgu for lavt.

Citat fra Wikipedia:

En internet-trold (inkl. usenet-trold, forum-trold) er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen". Trolls ses meget ofte på sider som Youtube og Facebook.

At beskylde mig for at være troll i den betydning grænser altså til injurier og det vil jeg meget gerne have mig frabedt i resten af denne tråd, som jo altså bliver min sidste, men sålænge folk som dig bliver ved med at forplumre det, der ellers kunne have været en interessant debat om den "moralske forpligtelse til at kigge på reklamer", så bliver jeg ved med at tage til genmæle.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

@ Birthe Andersen,

Tak for dit indlæg. Stor respekt for det. At jeg har en anden holdning, skal ikke skille os ad ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17

Fjollert:
Nej, jeg kæmper for mit liv her på Amino - hverken mere eller mindre
det er der jeg synes du gør et meget lille problem med lidt synlige reklamer til et meget stort - som jeg ikke fatter - herregud .- hvis de er en betingelse for et gratis forum så er det sgu da fint nok - ligesom du da gerne må skrive du synes der er for mange.

Jeg savner da ex at kunne læse frit af indlæg på Berlingeren og synes det er fint nok de putter de reklamer i de kan, når jeg "snylter" mig gratis om bord i deres avis dagligt - Nå - ren smagssag - men jeg synes man skal vælge kampe med en vis omhu

Jeg håber at Amino kan holde så meget så muligt i det åbne og fri forum for ikke betalende, som i høj grad er ganske unge og nye i business som ikke altid har så mange valg hvis de skal afprøve en tanke eller hente et råd, og betyder det man (læs også gerne JEG) må fravælge adblocker, for at støtte om om det - så gør jeg det til en hver tid       vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29

John, du er et af de deltagere jeg respekterer højt. Altid sober, saglig og hjælpsom.

Cookie - John Hannover:
jeg synes du gør et meget lille problem med lidt synlige reklamer til et meget stort - som jeg ikke fatter - herregud
Det er en helt og ren praktisk ting - ikke et ideologisk korstog. For det første berøves jeg mine navigationsmuligheder hvis jeg bruger Add Blocker og for det andet: Selv om jeg slår Add Blocker fra igen, kommer den der skide "Dit kort er udløbet..." og dækker for indholdsoversigten på debatindexet (den har Martin dog svaret på og beklaget. Det er en fejl der skal rettes). Hvis det KUN var reklamer til højre og venstre for debatforummet, kunne jeg leve med det, men når det bliver chikane, står jeg af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fjollert:
Selv om jeg slår Add Blocker fra igen, kommer den der skide "Dit kort er udløbet..." og dækker for indholdsoversigten på debatindexet (den har Martin dog svaret på og beklaget. Det er en fejl der skal rettes)

den kommer skam også hos mig som plus og er jo en fejl. Det er altid en balancegang hvor meget reklame den kan trække, og som du har skrevet, så kan det jo få nogen til at hoppe fra hvis der bliver for meget. Det er der så ikke så meget der tyder på, mig bekendt krymper amino ikke, så de rammer nok balancen sådan ca - og der ligger lidt underklemt jantelov i at - de der Amino skal ikke komme her og bestemme hvad jeg skal se og slet ikke tjene på mig.

De der ikke vil være med må selvklart bare hoppe af. Jeg påstår bare, at hvis det at alle brugte adblocker skabte mindre åbent forum, så var det ikke til skade for de som måske ikke har det store behov for at teste ideer eller stille begynder spørgsmål men er her for "sjov" - Det ville derimod være til skade for de helt unge der ikke har råd til plus men skal høre om man må trække momsen fra i skatBig Smile 

Jeg bruger Myyahoo -. hvor jeg som indlogget får nyheder i overskrifter til klik fra de 6 største dk aviser + 4 udenlandske + vejrudsigt fra de 10 byer i verden jeg oftest skal til + børskurser for de 6 største index og udvalgte individuelle aktier + valutakurser for 5 valuta jeg har valgt at følge. Der er også reklamer på, og siden ville være langt smukkere uden, men så ville den jo givet koste, og jeg er så glad for den som den er - og bruger derfor ikke adblocker på den

vh John H

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:51

At OPs indlæg er latterligt kan man næppe være i tvivl om. Det er provokerende, og set ud fra en ejers side med til at undergrave den forretning man prøver at køre.

Når det er sagt, så synes jeg helt ærlig at Martin skulle gå en lang tur, undlade at bruge mere tid i denne tråd og så finde den frem igen til januar.

Jeg er helt med på hvorfor Martin reagerer som han gør, og det er der i og for sig heller ikke noget galt i. Men når man som jeg har set samtlige videoer som Martin har lavet, så virker det helt sort for mig, at Martin så ikke angriber tråden på den måde han forsøger at lære os andre at gøre.

For det første ser jeg intet galt i at slette tråden. Det er én måde at angribe den på. Den har Martin valgt at se bort fra, og det er også fair nok.

Når han så har valgt at det ikke er vejen frem, så må han sgu komme op med en bedre strategi. At angribe OP og bede ham om at skride er ikke vejen frem.

For mig ligner det, at OP har ramt Martin på et tidspunkt hvor projekterne flyver om ørene, der er gang i flere forskellige virksomheder, og Dinero har vækket de andre konkurrenter, og nu skal der for alvor arbejdes på at få produktet i mål (eller del-mål).

Derfor ligner det for mig, at OP blot var den berømte dråbe, og at Martin dermed gav slip. Det kan også være sundt, men det er for sure ikke sådan Martin Thorborg, som vi kender ham fra videoerne, ville have reageret.

Der er så forsvindende få brugere i Danmark der benytter redskaber der blokerer reklamer, og derfor er det også skudt helt forbi, at give det skylden for faldende indtægter. Mon ikke man burde se indad, og revurdere om det produkt man har, rent faktisk kan skabe værdi for annoncørene.

Det er næppe nogen hemmelighed, at bannerreklamer ikke er det mest effektive, med mindre man er ude og købe branding. Og det er altså ikke fordi at en håndfuld brugere har fjernet reklamer. Alternativt kan man lave et script, der gør at man ikke kan se Amino når man bruger de her programmer.   

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57

Cookie - John Hannover:

Fjollert:
Selv om jeg slår Add Blocker fra igen, kommer den der skide "Dit kort er udløbet..." og dækker for indholdsoversigten på debatindexet (den har Martin dog svaret på og beklaget. Det er en fejl der skal rettes)

den kommer skam også hos mig som plus og er jo en fejl. Det er altid en balancegang hvor meget reklame den kan trække, og som du har skrevet, så kan det jo få nogen til at hoppe fra hvis der bliver for meget.

Jeg har ikke lagt skjul på, at det var præcist den med "Dit kort er udløbet", der fik mit bæger til at flyde over. Heldigvis har Martin erkendt at det er en fejl og det dæmper jo min irritation betragteligt. Ikke at det får mig til at klæbe til Amino, for det er efterhånden længe siden jeg selv har haft udbytte at at deltage. Det er bare lidt synd, at med min forsvinden forsvinder også min tætte kontakt med iværksætterkredse og dermed mine impulsive "donationer" til lovende projekter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00

Fjollert:
Det er bare lidt synd, at med min forsvinden forsvinder også min tætte kontakt med iværksætterkredse og dermed mine impulsive "donationer" til lovende projekter.
tjo - en trussel modtagerne så må leve med eller du må finde anden måde at støtte på - your choice trods alt

ha en god Lørdag

vh

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 19:05

Jeg må sige her, jeg synes bestemt ikke amino kun gør tingende op i penge, jeg er personligt rigtigt glad for dette forum, og det har givet mig rigtigt meget, igennem den tid jeg har været her. Amino er en forretning ligesom alt andet, når du ser tv er der reklamer så det basker, de skal jo også leve, F.esk tv2 var ved at gå konkurs og ansøgte om de ikke måtte sende reklamer, i mellem filmene, det fik de så afslag på. men det er en del af forretning, og det er alle vejene, og hvis der ikke er reklamer, skal man som regel, betale et månedlig abbonement eller betale anden vis. amino gør det så fleksibelt som de kan. og 100,- kr. om måneden for at man kan blive ved med at lærer udvikle sig, og samle tilbud, samt give tilbud. se en masse gode input fra deres tv o.s.v det kan jeg virkelig ikke se der er noget galdt i. 

og grunden til jeg siger at amino ikke kun går op i penge, er jeg lavede en rigtig dum fejl, som var helt min egen skyld, med Amino plus. 

Jeg skriver til amino, at jeg havde lavedet denne fejl, om der var nogle mulighed for jeg kunne få pengene tilbage, selvom jeg godt vidste det var mig der havde kvejet mig. 

jeg fik en besked. at det kunne jeg godt, selvom det ikke ligefrem stod i deres retnings lignier - der gik tre dage, så stod pengene på min konto. 

Det er da super service, og det vil jeg ikke kalde at man går op i penge, men at ens kunder er glade og tilfredse. Selvom om de måske laver fejlen.  

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)