@Orbit333 Idet jeg antager, at OP = Fjollert: Jeg har i diverse indlæg forsøgt at komme en beklagelse så nær som mulig uden at belemre forum med kvababbelser. Mit indlæg var malplaceret og - set i bagklogskabens ulideligt klare lys, et slag under bæltestedet til martin. Jeg er ked af det, men jeg kan jo ikke trække det tilbage. Efter en tumultagtig og til dels hadsk stemning i starten, har jeg i mine sneste indlæg forsøgt at dreje debatten hen til en lødig diskussion over emnet "Har vi en moralsk forpligtelse til at kigge på reklamer"? jeg synes ikke det er lykkedes helt. Det vælter stadig ind med 1-stjerner. Det kan jeg leve med, men det ærgrer mig alligevel, at jeg fik forkert begyndt og at jeg ikke har formået at formulere et budskab der er forståeligt for "Gud oh hver mand". Og nej ... jeg er IKKE fortaler for borgerlig ulydighed og pirateri (se mine tidligere indlæg). Jeg er på ingen måder ude på at sabotere Martins forretning, men jeg vil have lov til - i en periode - at køre på frihjul og slippe for den type reklamer der er udformet som chikane (se også tidligere indlæg). Tak for et afballanceret indlæg i debatten. |
Jeg syntes nu reklamer er godt nok.. De fleste sider vi alle nu bruger idag, ville enten ikke eksistere, eller ville ikke være gratis, nogle eksempler:
- Amino
- Youtube
- Tons vis af hjemmesider med spil (Ens børn, vil da kede sig hvis de aldrig har spillet spil online). Tro det eller lad vær, Spil Games, som er verdens anden største game publisher, 70% af deres omsatte 55 millioner euro om året.. Er reklame indtægter. (Som forresten falder utrolig meget grundet af adblocker)
Reklamer er super vigtigt for at drive en online service uden at tage betaling for selve servicen.
Ja, det er mængden af folk der skaber en community, det er mængden af folk der gør at en service vil være under udvikling.
Hvis Amino havde 100 besøgende, tror jeg sku ikke at der ville være de features som der er i dag.
Udover at mængden af besøgende kan skabe 'success' over en service, skaber det også højere udgifter.
Der vil altid skulle stilles flere krav til deres infrastruktur, det betyder flere eller større servere, der skal flere ansatte til at holde orden på Amino, og der skal flere til at sørge for alt køre som det skal.
Reklamer er pisse irriterende, det giver jeg dig ret i.. Men helt reelt, så ligger man egentligt ikke særlig meget mærke til reklamer på Amino, udover de popups der kommer fra tid til anden.
Jeg kan fint browse amino uden problemer, og få fokus på det vigtige på siden, selvom der er reklamer.
Hvis jeg ikke gider reklamer, så betaler jeg for Amino Plus, også fordi det giver mig en masse fordele.
Men tror måske også det er fordi, at jeg har set 'problemet' fra en anden side.. Nemlig fra et perspektiv, hvor reklamer er det der skaber ens indkomst.
Lad os sige, man omsætter for 55 millioner euro om året.
70% af omsætningen er reklamer, det er 38.5 millioner euro.
Det er meget svært, selvom man har 180 millioner unikke besøgende, at finde 38.5 millioner euro i deres pung.
Det er ikke fordi at servicen er dårlig, men det er fordi det segment man rammer, egentligt ikke har pengene.
Segmentet er nemlig børn, det gør man skal finde dem på en måde, hvor det ikke koster brugeren noget.
Ligesom der er iværksættere på Amino, der ikke regner 1200 kr ind i deres budget hvert år, så må Amino finde en brøkdel af de penge, igennem reklame indtægter.
Men for noget helt andet..
Jeg har været plus medlem, og tror jeg var det i ca 8 måneder.. De 800kr jeg smed, har givet faktor 40+ igen, i samme periode.
Så måske er det en god nok investering.. Det var det ihvertfald for mig!
Reklamer er til for at holde internettet gratis, stopper reklamer, så skal du betale penge over alt. (Se nyhedssider, begynder at opkræve penge for 'premium indhold'). GL