Jeg tror at jeg har fundet et hul hos Facebook, som gør at man kan skaffe en side vildt mange likes, på et øjeblik. Det er gennem deres REST API, man kan snyde Facebook til at kopiere antal likes fra en andet ønsket URL, f.eks. google.com.
Jeg har skrevet en post om det her: http://effersoe.net/blog/fa-flere-tusinde-facebook-likes-se-her/ , hvor der står hvordan man gør det.
Jeg tror heller ikke at man skal bruge det på en seriøs side.
Jeg faldt tilfældigvis over det på arbejdet, da nogle artikler på vores site, opførte sig mærkeligt og havde nøjagtigt samme antal likes som forsiden af sitet.
Også for mig - og faktisk alle jeg kender- er mange facebook likes på sider der ikke ellers er kendte for en masse godt- den største turn-off - Et tegn på, at vil de snyde mig der, så vil de snyde mig i handlen også - så jeg tror ikke facebook likes skal ses ensidigt som noget godt, hvis ikke det understøttes af en tydelig stor handel (f-eks undrer det mig ikke at Zalando o.l. har mange likes - men ukendte der har mystisk mange likes- er lig= STAY AWAY)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Generelt er FB vel efterhånden "reklamereklame", se mig jeg spiller på FB og deler ALLE mine oplysninger med en ukendt applikation. Men fordi jeg nyder spillet, så gør det ikke noget at FB og APP forstyrrer mine venner eller forsøger at få dem med på vognen.
FB er efterhånden ret ligegyldigt når det gælder webshops.
Jeg undrer mig altid over, at folk brokker sig over Facebook. At de gider. ;) Facebook er - foruden reklamer - alt, hvad vi selv og vores venner eller followers gør det til. Et rart sted, hvis man følger medier eller bare har lyst til at hilse på en ven.
Facebook er da et genialt medie - der er vel også en grund til, at det er det største sociale medie i verden!? :) At I ikke kan forstå markedsføringsværdien i facebook, forstår jeg ikke helt, men det må betyde at I ikke selv udnytter det til fulde. Lige som ALT ANDET, så skal det give en værdi for kunden, før de liker eller lign. Hvis du har en inaktiv facebook side, så får du heller ikke likes.
At bruge falske likes, er da også godt at bruge, til at starte med. Mennesker har jo tendens til at følge andre, så en side med få likes, har svære ved at få hurtigt flere likes, i forhold til en side med mange likes (hvis vi antager at de har samme værdi for kunden). Det er fuldstændig det samme alle andre steder: DER ER INGEN SOM GIDER AT VÆRE DE FØRSTE.!! Og dette bruger Dealsites bl.a. også. Mange dealsites sætter deres salg på 1-5 stk fra starten, så køberne ikke tror at de er de første til at købe.
Jeg er dog enig i, at man kan nå en grænse for falske likes. Hvis det begynder at blive overdrevet med ca. 30-40.000 likes til en lille webshops, så er der nok noget galt. Men at købe 1-3.000 likes i starten, vil for det meste have en positiv virkning.
Mht. den måde trådstarter har fundet, så vil jeg nok holde mig fra det, hvis det er en seriøs side. Jeg kunne godt forestille mig, at facebook ville trækkes likes tilbage eller lign eller give en straf - hvad ved jeg :)
Mvh. Daniel
Er din tekst eller billede blevet kopieret? Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"
FB er ikke et genialt medie - det er en pestilens, som man får trukket ned over hovedet alle vegne. Der er snart ikke et eneste radio- eller tv-program uden henvisninger til fb.
Og med alt det skriveri der er om hvor let det er at købe sig til likes, så er troværdigheden jo væk.