Louise Lamberth - Tekstfokus: Jeg undrer mig altid over, at folk brokker sig over Facebook. At de gider. ;) Facebook er - foruden reklamer - alt, hvad vi selv og vores venner eller followers gør det til. Et rart sted, hvis man følger medier eller bare har lyst til at hilse på en ven.
Fuldstændig enig! Det er virkelig noget pjat. Jeg har fuld forståelse for, at folk ikke mener de kan eller vil bruge FB til noget, men at de igen og igen skal udbrede sig om det, det minder mig lidt om kræsne børn, som altid skal fortælle hele bordet om hvad de IKKE kan lide. Jamen så luk dog munden :)
Jeg kan læse nyheder, og følge med hos personer som skriver relevante faglige ting. Jeg kan næsten dagligt følge med og skrive med min veninde som er på Island i et år, og jeg kan holde mig ajour med venner som jeg ellers ikke ser så tit, på grund af afstanden. Jeg kan kommunikere med disse venner, på samme tid som vores fælles venner, og derved skabe lidt gruppehygge, ja, FB er nemlig lige hvad man gør det til.
Og jeg bruger i gennemsnit 15 fokuserede minutter på FB om dagen, så det er altså ikke fordi det er min nye religion ;)