Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterselskab- Overvej lige at holde på hesten

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mange begynder - det gælder også os - at klargøre IVS stiftelser nu, der forventes at kunne gennemføres fra 01.01., hvis ellers Erhvervstyrelsen er på plads, hvilket den endnu ikke er... MEEEN - Godt iværksætterråd inden I begynder at købe IVS hos alle mulige udbydere, der ikke giver jer nogen information andet end hvor I skal indtaste jeres kortnummer.

Hvad med lige og vurdere selskabsformen inden. Sæt jer lige ind i hvad den indebærer. Jeg har lavet 2 indlæg - det ene er gammelt - det andet er dugfriskt Her er den gamle guide: - den har du måske læst http://www.ditselskab.dk/mere-info/ivaerksaetterselskab

Og her er den spritnye: http://www.ditselskab.dk/ikke-kategoriseret/ivaerksaetterselskabet-forsvarligt-kapitalberedskab

Den sidste handler om det der så kedeligt følger af selskabslovens § 115 og §118

”… at kapitalselskabets kapitalberedskab til enhver tid er forsvarligt, herunder at der er tilstrækkelig likviditet til at opfylde kapitalselskabets nuværende og fremtidige forpligtelser, efterhånden som de forfalder, og kapitalselskabet er således til enhver tid forpligtet til at vurdere den økonomiske situation og sikre, at det tilstedeværende kapitalberedskab er forsvarligt…”

Essensen er, at IVS formen ikke er for alle driftsformer nødvendigvis. Kravet om direktørens (der som regel også er ejeren) ansvar forbundet hermed gør, at man bør tænke sig om, afhængig af hvilken drift man påtænker at placere i iværksætterselskabet.

Står man overfor at stifte et kapitalselskab – for eksempel et IVS – så bør man i forbindelse med at man arbejder med sin forretningsplan også tænke over, om netop denne selskabsform er rette selskabsform ud fra dette synspunkt. På grund af minimumskravet på kun 1 krone, så siger det næste sig selv, at IVS'et ”oftere” må antages at komme i risikozonen i disse relationer sammenlignet med f.eks. et anpartsselskab.

PS: I øvrigt arbejder vi på en model, hvor man stifter et anpartsselskab med 50.000 i indskud, men hvor man får pengene retur lovligt og skattefrit over driften... Lækkert - og så endda nok med skattefradrag såfremt alt går skidt alligevel. Det bliver vores lille julegave, men fortæl det ikke til alt for mange....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som altid velbegrundet indlæg

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
PS: I øvrigt arbejder vi på en model, hvor man stifter et anpartsselskab med 50.000 i indskud, men hvor man får pengene retur lovligt og skattefrit over driften... Lækkert - og så endda nok med skattefradrag såfremt alt går skidt alligevel. Det bliver vores lille julegave, men fortæl det ikke til alt for mange....
Det blir mellem os og Amino du - Lyder jo spændende - hvis det tilmed er med overskud inden selskabsskat. Der kan vel IVS næsten komme i betragtning som opstart til ApS, for dér kan et IVS jo omdannes til ApS kapital, med kapital der kun er betalt selskabsskat af, og dermed jo til en lavere % end personlig skat (mod betaling for revisor erkl. m.m.)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:21

Glæder mig til at høre mere om jeres julegave. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:35

Hej Jacob.

Dejlig læsning og en god "julegave".
Du fik lige en følger mere på twitter, på den konto ;)

Mvh Niklas

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:41

glæder mig til at læse om din "julegave" Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:54

Konvertible gældsbreve. Underligt at det ikke i større grad er blevet anvendt også ved alm långivning fra hovedaktionær til selskab.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:05

Henrik, du er jo skarp Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59

Hej Jacob. Jeg har et spørgsmål til omkring IVS. Jeg tænker om man må oprette et IVS hvor indskudet kommer fra en trust fond (familiefond oprettet i schweitz med adresse på Cypern) Der er et årligt afkast. Afkastet tænker jeg at låne ud til mit firma med en en rente sats eks. 5% Firmaet får fradrag, men hvad med den modsatte vej, som jeg tænker bliver oprettet i et IVS. Er der nogen fordel i det?

Mvh

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 09:16

hejsa

vi er to der skal står for at skal have lavet nyt selskab i det nye år hurtigt.

vi har begge noget udstyr vi kan skyde ind, men hvad er bedst og billigst for os.

vi regner med at drive vinduespolerings delen fra et firma, noget rengøring i et andet selskab, og står vi så med de samme betingelser som et alm aps hvor vi trækker en fast løn ud.

og lige en til når vi laver et selskab, hvad så hvis en af os bliver skilt hva så, man har jo hørt det har ødelagt flere firmaer, hvad skal vi tage højde for, og det vi vil er at vi hellere vil indskyde udstyr istedetfor penge, men er det en let omgang.

thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

@Selvstændig38, I kan ikke stifte et IVS ved at skyde værdier ind. Det skal være kontant stiftelse. Hvis I stifter kontant kan I efterfølgende købe jeres eget udstyr ind til markedsprisen.

Hvis I vil stifte et ApS ved indskud af aktiver skal de vurderes af en revisor. Igen billigst at stifte med kontanter og bagefter købe jeres aktiver ind. En revisor vil formentlig koste 5 - 10.000 kr for at få udarbejdet en vurderingsberetning.

At holde konen fra fadet ved skilsmisse - så må du jo overveje særeje i en eller anden form.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)