Jeg har brug for jeres hjælp omkring printer løsninger til home brug. Den skal bruges til: Skole projekt opgaver, regnskab, eventuelt billeder hvis muligt, dog ikke nået ultimativt krav. Jeg har kigget nærmere på forskellige printer typer: *Sort/hvid laser printer. *Farve laser printer. *Inkjet farve og sort/hvid printere. *All In One løsnings printer scan/print/kopi. Jeg er blevet anbefalet rundt omkring, at kigge på en Laser printer fra en af følgende producenter: *Brother *Canon *Samsung Fordel som jeg ser det: *Længere levetid af laser printer patron end med inkjet patroner og andre typer. Laser printer har ikke samme problem med blæk indtøring i dyserne, ved perioder hvor printeren ikke bliver brugt. Ulempe: Laser printer patroner kan være dyrt i indkøb fremfor inkjet patroner. Skal man have en laser printer med farve og ikke kun sort/hvid så kan det hurtigt løbe op i 2000 kroner for et nyt sæt patroner. Hvad ønsker jeg hjælp til: Jeg vil meget gerne have jeres hjælp til for modeller som er pris venlige, og som har billige patron løsninger til. Jeg er stadig meget i tvivl om det skal være ren sort/hvid løsning eller med farve også. Og om det kan betale sig at undværer en scanner også, da jeg ikke har set nogen laser printer indtil videre med scanner/kopi funktion. |
Hej Søren
Du har da godt nok alle muligheder i spil her :-) (og jo, man kan sagtens få farvelasere med scanner og kopi, men de er ikke helt billige)
Det vigtigste er at du gør op med dig selv hvad du skal bruge den til, samt hvor meget den skal bruges.
Du skriver i starten af den gerne må kunne udskrive billeder, men i slutningen skriver du at du overvejer om det skal være en sort/hvid printer.. Og så er billeder jo ikke en mulighed.
Det er korrekt at som tommelfingerregel er laserprintere billige at bruge end inkjet printere, men der findes altså også inkjet printere som er ligeså billige i brug. Som udgangspunkt er lasermaskiner lavet til "business" brug, og inkjet maskiner er til "consumer" markedet.
Jeg er udlært indenfor IT branchen, og har arbejdet i den siden (har i dag min egen IT virksomhed), og som jeg læser din tekst og behov, så er jeg direkte uenig i de råd du åbenbart har fået andre steder fra.
Hvis jeg har forstået dit behov korrekt så skal du bruge den til skoleopgaver, alm. privatbrug og evt. til at udskrive lidt i en mindre virksomhed??
Hvis det er korrekt (og hvis du skal printe under 1000 sider om måneden), så ville jeg til enhver tid anbefale dig en inkjet maskine. Det er dog vigtigt at du ikke bare går i fx Elgiganten og køber en maskine til 399,-... Du skal vælge en Canon eller en HP med separate farvepatroner (fx den ny HP officejet Pro 8600 serie... en all-in-on print/scan/kopi som er ligeså billig i brug som laser), og jeg vil tror den de fleste steder koster ca. kr. 1200,- ex moms.
Nu ved jeg jo ikke om den skal stå derhjemme eller på et kontor, men hvis du vælger en laserprinter så skal du huske på:
- De er fysisk større en inkjet maskiner
- De larmer (også i perioder når de ikke er i brug)
- De lugter temmelig meget når de bliver brugt (det er jo pulver som bliver brændt ind i papiret)
Der findes jo masser af modeller på markedet, så hvis du evt. kan være lidt mere specifik omkring dit behov og forventede forbrug, så hjælper jeg gerne med at finde den bedste løsning for dig.
Du kan evt. sende mig en mail på mj@compusolutions.dk
Med venlig hilsen
Martin Jensen