Hej Aminoer. Jeg har en tanke om at få lavet mig en multifunktions webshop: En multifunktions webshop er en som har flere "forsider" men samme back office. Kan dette fungere med en betalings gate og en indkøbs kurv eller bliver det for tungt for siden ? Multifunktions site = En webshop som har mellem 2 - 10 forskellige webshops forsider samt under sider, forskellige varer kategorier som er skjult indtil man skifter over til den "anden" side, som faktisk bare er en underside, på den måde kan jeg få folk til at handle ind på flere af mine webshops unden at varerne behøver at være komplenmentær varer. Fordele: Jeg sparer på at have flere indløsnings aftaler, på at have flere pro hoteller, jeg kan håndtere det hurtigere og bedre, ikke huske mange forskellige logins. folk kan smide flere forskellige ting i kurven og derved sparer fragten. Ulemper: Ja jeg kan kune finde en har du/i flere så skrive dem gerne her. ( hvis siden går ned , går jeg ned med alt og ikke kun 1 afgangen ) Nu til det rigtige spørgsmål: kan det lade sig gøre ? har i et eksempel på en webshop som kører sådan ? Glæder mig til at høre hvad i har at sige til sådan en shop ? |
Jeg vil godt starte med at svare på om det kan lade sig gøre, og her er svaret helt klart ja. Eventa CMS kan opsættes på den måde du beskriver det, og vi har haft en kunde der benyttede sig af en lignende opbygning.
Om det så er en god idé? Det er jo svært at svare på ud fra den ene eksempel som jeg kender godt til, men jeg kan fortælle at der er nogle andre udfordringer forbundet med at gøre det. Jo bredere du skyder, jo mere arbejde skal der sættes af til at arbejde med SEO. Men omvendt, hvis alternativet er at drive X antal forskellige webshops, er der jo også meget arbejde i det.
Hvis du ønsker et tilbud på sådan en webshop er du velkommen til at kontakte os. Du kan evt. snuse lidt på www.eventa.dk