Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til at forstå import af varer og legaliteten heri!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at starte en webshop i Danmark som sælger nogle produkter ( lad os bare sige lakridser- hen af samme kategori) fra USA. Jeg har svært ved at finde ud af hvad de præcise omkostninger tilknyttet importen præcist er. Jeg ved at jeg skal betale for transport og de 25 % moms, men er der først og fremmest andre skatter at skulle betale i den sammenhæng? og når jeg så sælger varen over min webshop, skal jeg så opkræve moms igen fra forbrugeren eller kan jeg få denne fratrukket? 

Et tilknyttet spørgsmål vedrører legaliteten i at sælge varer på min webshop som jeg ikke selv producerer. Er det helt i orden at købe disse varer og sælge dem videre her i DK. Jeg vil naturligvis via min webshop ikke påstå at jeg er ejeren af de pågældende brands, men er der andre udfordringer? 

Jeg værdsætter enhver form for input

Tak!

Christopher

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57

Helt kort til en start. Du må slet ikke importere noget fra uden for EU uden at være registreret CVR med importregistrering som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Når du så skriver du ved du skal betale moms - så giver det anledning til at tro i ikke er registreret som CVR med momsregistrering for så betaler du ikke moms, men angiver blot importmoms

Du skal betale told og fragt - læs om basal import http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

Du skal i alle fald være importregistret som virksomhed og vil du regne med at omsætte over 50 t på 12 md SKAL du også ha momsregistrering som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og så skal du lægge moms på dit salg og indbetale det beløb

Du skal formentlig så også ha noget fødevaregodkendelse og der er formentlig også punktafgifter på slik ved import, så du har lang vej desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 22:03

Prøv lave søgning... det spørgsmål er besvaret 1000 gange herinde :)

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:22

Mange tak for det brugbare svar. 
Jeg har allerede fået registreret et CVR-nummer uden momsregistrering da jeg ikke forventer omsætning over 50.000 på de 12 mdr. Men det betyder så at jeg skal betale told, fragt og importmoms vel så ( og evt. andre afgifter vedr. fødevaren)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30

ja du skal ha kryds i importør i alle fald og ja du skal betale moms og told og fragt ved importen + evt punktafgiftere ja -  men skal ikke lægge moms på salget

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 22:48
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 22:51

Christopher:
Jeg har allerede fået registreret et CVR-nummer uden momsregistrering da jeg ikke forventer omsætning over 50.000 på de 12 mdr. Men det betyder så at jeg skal betale told, fragt og importmoms vel så ( og evt. andre afgifter vedr. fødevaren)?

Mig bekendt skal du både moms og importør registreres for lovligt at kunne importere vare til videresalg. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

Nej det er besvaret en par gange og jeg dobbeltcheckede for sjov med skat i anledning af lignende spørgsmål og så længe det er med forventning om under 50.000 kr på 12 mdr kan man få CVR med kun importregistrering

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)