Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har råd til at betale momsen - mit fag er momsfritaget - hvad så?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile

Mange tak for din opsang, den behøver jeg vist!

Forud herfor har jeg haft ringet og talt med CVR registret, og jeg har søgt lidt rundt. Jeg har for få år siden læst erhvervsøkonomi og klarede eksamen ok fint.

Jeg blev uddannet midt i 2009 og det job i vikarbranchen som jeg tjente penge ved begyndte at smuldre. Jeg har uddannet mig lige i krisen.

Nu er jeg klar 100 % (?) - men der hvor du rammer plet, er i min private økonomi. Jeg har en plan, en god plan, der vil virke på sigt og som kan udvides. Jeg tror på mig selv og min plan. Jeg er nok den type, der vil hyre en til regnskabet og så koncentrere mig om mine kreative ideer, som jeg har mange af.

Jeg har netop talt med en ekspert, som gratis stiller op til 2 timer til rådighed. dette vil være en god ting til at få uddybende svar på mine spørgsmål. Jeg har surfet en del rundt selv, men får blot mange flere spørgsmål ud af dette. Jeg tænker lidt, at jeg på en måde meget gerne vil være momspligtig, da det ikke ser så farligt ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fru Hartmann:

sumo:
at man oveni bliver flået af Skat, før man har et overskud til sig selv

Man betaler som selvstændig SKAT på lige fod med almindelige lønslaver.

Lev med det og glæd dig over at leve i et samfund hvor der er råd til at hjælpe de som trænger, at du kan komme til læge og på sygehus uden at skulle hoste op med kontanter.

Jeg har ikke noget imod at betale skatten i Danmark, men når det er sagt, er jeg imod måden, dette system for selvstændige er skruet sammen.

Jeg ved ikke hvorfor du skal skrive "ned" til mig, jeg forsøger at få belyst et spørgsmål og du er ikke et bedre menneske end mig - hvem tror du egentlig du er?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:41

sumo:
Jeg har ikke noget imod at betale skatten i Danmark, men når det er sagt, er jeg imod måden, dette system for selvstændige er skruet sammen

Du betaler kun skat af dit overskud og hvis du lavede et selskab (efter 1/1 kan du lave et IVS med kapital på 1 kr) så ligger skatten på omkring 25%. Det er vel at mærke efter at du har fået løn m.m.

sumo:
Jeg ved ikke hvorfor du skal skrive "ned" til mig, jeg forsøger at få belyst et spørgsmål og du er ikke et bedre menneske end mig - hvem tror du egentlig du er?

Rolig sumo..... jeg tror ikke at det var for at tale ned til dig, men folk der kun ser problemerne har nogle gange brug for at blive "sat på plads" med nogle hårde ord for at de selv kan forsøge at finde en løsning.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47

Niels Henriksen:
Du betaler kun skat af dit overskud og hvis du lavede et selskab (efter 1/1 kan du lave et IVS med kapital på 1 kr) så ligger skatten på omkring 25%. Det er vel at mærke efter at du har fået løn m.m.
jep en løn som jo så er ganske almindeligt beskattet som personlig indkomst - og så 25% selskabsbeskatning (og en vis omkostning måske til adm af selskabet og ikke personligt fradrag af underskud i starten)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 15:34

Hej Sumo

Det er faktisk meget nemt at starte virksomhed i Danmark. Det betyder dog ikke, at man ikke kan fare vild i alle mulige hjemmesider og gode råd fra venner og bekendte.

På denne side har jeg skrevet om lønsumsafgift på en enkel måde.

I bunden af siden linker jeg til et rigtigt godt hæfte som SKAT har skrevet til selvstændige behandlere. Den beskriver bl.a. hvordan du håndterer din lønsumsafgift

Det er en slags freelance virksomhed, du vil starte, så prøv at læse artiklen start som freelancer, måske den kan guide dig?

mvh

Mogens

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:09

sumo:

Fru Hartmann:

sumo:
at man oveni bliver flået af Skat, før man har et overskud til sig selv

Man betaler som selvstændig SKAT på lige fod med almindelige lønslaver.

Lev med det og glæd dig over at leve i et samfund hvor der er råd til at hjælpe de som trænger, at du kan komme til læge og på sygehus uden at skulle hoste op med kontanter.

Jeg har ikke noget imod at betale skatten i Danmark, men når det er sagt, er jeg imod måden, dette system for selvstændige er skruet sammen.

Jeg taler ikke ned til dig - jeg skriver det bare som det er, og som en anden ogdå har skrevet (uden at du for i flint over det).

Hvem jeg er....Jeg er lønslaven, som er gift med en selvstændig, så jeg ved lidt om hvad det vil sige at drive en virksomhed, lave regnskab, betale moms og personlige skattebiletter!

Man bliver aldeles ikke flået i skat her i dk, alle betaler (forhåbentlig) til det velfærd vi har her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34

Hej Mogens,

endelig et godt indlæg, som en nybegynder kan forholde sig til. Jeg kan se at du har masser af læsestof, der kan følges stille og roligt.

Du forstår, hvordan man tænker i opstarten, uden at du taler ned af den grund, tak for det.

Jeg vil følge dine anvisninger i den orden, jeg når til dem, skridt for skridt. Har desuden lige været til en orienterende samtale med en ekspert på området, hvor vi har været meget igennem til en start.

Mange tak for din støtte og vejledning. Det må have hjulpet enormt mange af os, der er ved at starte op, samt de der allerede har været i gang. Tak!

Mange venlige hilsner

Sumo

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40

Det samme her !

Fru Hartmann:
Jeg taler ikke ned til dig - jeg skriver det bare som det er,

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:48

Niels Henriksen:
men folk der kun ser problemerne har nogle gange brug for at blive "sat på plads"

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)