Jeg har fået udfyldt min ansøgning omkring CVR-nummer under 18 år hvor jeg har lagt vægt på alt det jeg har læst omkring igennem andre herinde og lavet et driftsbudget for det næste år, som er min plan at vedlægge.
Mit spørgsmål lyder på om det er muligt at sende den som email? Har læst mig frem til at det kan gøres via borger.dk men kan ikke finde noget omkring dette emne. Derudover skal min mor jo også skrive under på at hun vil være økonomisk ansvarlig, men hvordan skulle det foregår hvis det var via email?
Har dog lige et enkelt spørgsmål for at slå det helt fast, da jeg læser forskellige meninger omkring dette.
Er det lovligt som under 18 årig at drive virksomhed uden CVR-nummer? Har udfra mit driftsbudget jeg har opstillet for de næste 12 måneder, nemlig ikke en omsætning på over 50.000 kroner. Er det så lovligt at starte op uden CVR-nummer? Har læst fra andre kilder at dette ikke er muligt, da ens værge(r) skal underskrive at de vil stå i gæld til en, før dette er muligt. Passer dette?
Derudover er det så muligt af selvangive dette, hvis man i starten af året ikke har CVR-nummer men derimod senere anskaffer sig dette fordi man kan se at man overskrider disse 50.000 kr på omsætningen. Eller bliver det noget rod? Håber du lige kan få min tvivl helt ryddet af vejen.
Er det lovligt som under 18 årig at drive virksomhed uden CVR-nummer? Har udfra mit driftsbudget jeg har opstillet for de næste 12 måneder, nemlig ikke en omsætning på over 50.000 kroner. Er det så lovligt at starte op uden CVR-nummer? Har læst fra andre kilder at dette ikke er muligt, da ens værge(r) skal underskrive at de vil stå i gæld til en, før dette er muligt. Passer dette?
du har fået svar i en anden tråd - hold dig gerne til en men JA du må gerne sælge som under 18 år og gerne uden moms hvis du er overbevist om du ikke risikerer at kommer over 50 t på 12 mdr
Jeg synes du skal gøre begge dele (scan din mor ind) og sende via borger.dk også. Fordi når du sender digital post til statsforvaltningen så får du en kvittering på at den er modtaget, og bingo, så er du i direkte kontakt med dem, og kan rykke hvis det tager for lang tid (og det gør det!).
Jeg har også kendskab til et tilfælde hvor en registreringsanmodning var forsvundet i posten eller et eller andet gik ihvertfald galt, så registrering aldrig skete. Vedkommende fik ikke besked om det, og valgte så efter en tid, at sende den igen. Men så er der jo gået en masse tid med ingenting.
Så hellere være på den sikre side :) Og skriv til dem (i mailen), at du også har sendt den som brev.