Hej nicklas Jeg kan ikke sende dig en PB herinde, ved ikke lige hvorfor? Men jeg vil gerne have et link til dit kursus, du kan evt. sende det på soren.vadskaer@hotmail.com :) |
Tjek din inbox;)
Hej nicklas Jeg kan ikke sende dig en PB herinde, ved ikke lige hvorfor? Men jeg vil gerne have et link til dit kursus, du kan evt. sende det på soren.vadskaer@hotmail.com :) |
TUSIND tak for svar - undskyld den sene tilbagemelding, men har meget om ørerne. Tjekker links ud... fabs :) God dag |
Hej Nicklas, Tak for et godt indlæg! Sad lige og trykkede forskellige tal ind på beregneren, du henviste til. Hvis min "seller rank" er 1000, så vil mit daglige estimerede bogsalg være på 100-300 stk. pr. dag!? Og det er når du ligger nr. 1000!! Men så igen, konkurrencen derinde er naturligvis kæmpe stor. Men når det lykkedes, er det sikkert også rigtigt sjovt. Lige et spørgsmål: Din tilgang til KDP, er det følgende? Lad os antage at du vil skrive om DIY el cykler; 1) Du hyrer en ghostwriter 2) Du giver ham besked på at skrive en historie/oplæg eller lignende på xx antal ord, hvor han har fokus på de de ting du har researched. 3) Du godkender teksten. 4) DU får en editor til at læse den igennem. 5) Du hyrer en dygtig "forsides ebogs grafiker". 6) Du tilføjer din hemmelige Amazon marketing strategi, så du får en god placering på Amazon med din e-bog. 7) Du markedsfører bogen på diverse blogs mm. 8) Du inkasserer velfortjente Dollars Og lige et par ekstra spørgsmål. 1) Amazon har en "Netflix i bogform" løsning til deres brugere. Har du afprøvet det? Hvis ja, var det godt? Nogle siger det er godt mht. promovering af ens navn... 2) Har du eksperimenteret med at oversætte og sælge dine bøger til fx tysk Amazon osv.? |
Hej Jesper, 1) Du hyrer en ghostwriter - først laver jeg research på delvist på Amazon Kindle store og med Keyword Planner. Amazon rangerer ret højt hos Google, så det er en god ide også at skrive om emner folk søger på generelt og ikke kun på Amazon. 2) Du giver ham besked på at skrive en historie/oplæg eller lignende på xx antal ord, hvor han har fokus på de de ting du har researched. - Ja det gør jeg. Jeg går gerne efter en 15-20 Kindle sider, dvs 15-20x 330 ord. Hvis det er en opskriftbog, hvilket det ofte er, så går jeg efter antal opskrifter i stedet - 15 gerne. 3) Du godkender teksten. - Jep 4) DU får en editor til at læse den igennem. - Altså, det ville jeg kun gøre hvis ikke jeg mente jeg selv kunne finde ud af det. Det er heldigvis een af mine stærkere sider, så denne process står jeg selv for. 5) Du hyrer en dygtig "forsides ebogs grafiker". Jep - jeg har nu en fast gut der laver alle mine designs. Dette gør det nemmere hver gang. Jeg bruger fiverr.com, alle der driver forretning på nettet skal tjekke denne side ud. Den er genial. 6) Du tilføjer din hemmelige Amazon marketing strategi, så du får en god placering på Amazon med din e-bog. - Ja, her kommer kendskab til SEO, copywriting osv til hænde når du skal finde på en titel (dette gøres selvfølgelig før man bestiller et cover) og skrive en bogbeskrivelse osv. 7) Du markedsfører bogen på diverse blogs mm. - Njaah, det er kun for de bøger jeg selv har skrevet egentligt. Jeg vil kun "reklamere" med de bøger jeg selv har skrevet på egen hånd. Men jeg har et længere promotion spiel jeg gør brug af når jeg kører ebogs promotion, hvor jeg også gør brug af nogle snedige Amazon Associate tricks:p 8) Du inkasserer velfortjente Dollars |
hej Nicklas Lyder spændende, hvad gør du med fotos af mad, når vi snakker om opskrifter, eller bruger du ikke fotos? |
Hej Andreas, |
Gider du ikke også sende link til mig etc.. Har selv skrevet en bog, jeg længe har haft overvejet at udgive på engelsk, men har bildt mig selv ind det var åh så besværligt. Så super at læse denne tråd, tak :) |
Tak fordi du deler dine erfaringer og tips, Nicklas! :)
Må man høre mere om disse snedige tricks? :p |
Det hele kommer an på hvor godt dit engelske er, vil jeg sige. Mit bedste bud ville være at hyre en dygtig gymnasieelev, mange af dem taler virkeligt godt engelsk og vil sikkert gerne gøre det for en god pris. Du skal så bare have den gennemlæst af et par forskellige kilder du stoler på. Hvis du selv har en nogenlunde beherskelse af sproget, gør det hele denne proces langt nemmere. Tjek din inbox:) |