Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
så hvis du bare vil vide om et SMBA kan få stillet bankgaranti, så er svaret et rungende JA - hvis det kan overbevise banken om sin værdi

lige præcis

men som jeg ved idag så opretter banken overhovedet ikke en konto til en S.M.B.A., og det har stået på i lang tid.

se evt flere artikler i børsen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Villumsen:
Man kommer ikke langt ved at nedgøre andre.
Yes

Og viser man lidt god Amino og iværksætter ånd "risikerer" Winkman også at få svar på sine spørgsmål Yes

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lasse_slagelse:
Men det var nu omkring min mening, at hvis man bruger side til at true kunder til at betale, så er det enorm dårlig stil...... så kan det være underlagt så mange love

Det er sgu også enorm dårlig stil at få udført et stykke arbejde og undlade at betale.

lasse_slagelse:
ville du gerne hænges ud af en maler hvis du er uening og han  efterfølgende skriver dig ind på hans side.

Nu tror jeg godt jeg kunne lave en aftale med en erhvervsdrivende (som jeg selvfølgelig havde tillid til) om et stykke arbejder og får klaret både opgaven og betalingen, hvis jeg uretmæssigt alligevel blev hængt ud så blev det også løst.

lasse_slagelse:
spørgsmålet i emnet var om det er muligt at stille en bank garanti med et S.M.B.A.

Det kan der fuldstændig på samme måde som der kan for et ApS, hvis banken tror på personerne bag, eller personerne bag stiller sikkerhed over for banken.

lasse_slagelse:

men har vendt ryggen til S.M.B.A, der er for mange negative elementer i sådan et firma:-)

så det bliver nok et aps der oprettes.

Det er jo din beslutning, men med den moral du efterlyser forstår jeg ikke at du ikke bare laver en enkeltmandsvirksomhed, her går du all ind med alt hvad du ejer og ikke kun en begrænsning på de indskudte 50.000 og du lånte 100.000, du hæfter for hele virksomhedens aktiviteter.

Rent skattemæssigt vil du med virksomhedsordning have samme beskatning som i et ApS, dit regnskab bliver godt nok ikke offentliggjort, men det kan du jo selv vælge at gøre på din hjemmeside.

MVH

Kim

 

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kim Villumsen:
om et stykke arbejder og får klaret både opgaven og betalingen, hvis jeg uretmæssigt alligevel blev hængt ud så blev det også løst.

OK så du ville gerne betale selvom du fik tilsvinet dit navn til på hans hjemmeside ?? flot

Kim er du nu også 53år eller er det bare en dækprofil til at underdække en andens

du har været herinde siden 2008 men hvad er dit formål med amino?

skal du ikke være selvstændig eller hvordan??

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 22:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lasse_slagelse:
OK så du ville gerne betale selvom du fik tilsvinet dit navn til på hans hjemmeside ?? flot

 

Den forstod du åbenbart ikke, jeg handler med folk jeg stoler på, får det jeg forventer og betaler naturligvis som aftalt, bliver mit navn svinet til, ja så bliver det også løst.

lasse_slagelse:

Kim er du nu også 53år eller er det bare en dækprofil til at underdække en andens

du har været herinde siden 2008 men hvad er dit formål med amino?

skal du ikke være selvstændig eller hvordan??

Tja, på dåbsattesten står der 1960 det giver 53 år efter min regnestok.

Jeg har været selvstændig siden 1987 (jeg fornemmer det var før du blev født) og klarer mig fint med det.

Jeg bruger Amino som inspiration og hjælper (desværre ikke så tit) hvis jeg har tid og kunnen til det.

God søndag

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

må jeg spørge hvad dit firma laver?

for du har ingen tråd der omhandler dit firma overhovedet

og jeps er 39

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Er regnskab i et S.m.b.A. virkeligt så interessant og spændende. Hvad med regnskaber i enkeltmandsvirksomheder, Koncerner, holdningsselskaber m.m. ???

det er jo ikke fordi jeg skal snage i dit regnskab, men hvis man googler der lidt så virker det som om du omsætter for flere mio. kr

men har du en  overenskomst med en arbejdsgiverforening? ??

og du siger i er en udlært en selvudlært og en lærling??? og du kører jo til under mester priser

min første tanke var selv at stifte S.M.B.A, men efter flere råd herinde opstarter jeg et ApS

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

lasse_slagelse:
må jeg spørge hvad dit firma laver?

for du har ingen tråd der omhandler dit firma overhovedet

Ja selvfølgelig må du det, jeg driver en IT konsulent virksomhed med 4 ansatte inklusive mig selv, virksomheden er stort set alene i en niche branche, så jeg har ikke behov for at blive promoveret, min kunder og potentielle kunder kender virksomheden.

Folk er på Amino af forskellige grunde:

Nogle for at få hjælp

Nogle for at få inspiration

Nogle for at promovere deres varer/ydelser

Nogle for at hjælpe.

Jeg får god inspiration og forsøger at hjælpe hvis jeg kan og har tiden.

Cookie - John bruger enormt meget tid på at hjælpe og giver råd.

Hvorfor er du her?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 20:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

er det bare mig eller er det en slags angreb på ib?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Kim Villumsen:
Hvorfor er du her?

jamen jeg skal være selvstændig og der er vel intet bedre end amino...

var medlem for 4 år siden, men forsatte hos et firma som leder... men nu  er tiden klar...

så det er vel får inspiration, hjælpe, samt være med i debatterne....

læs gerne min profil inden du skriver i vilde... der står jeg skal være selvstændig meget snart....

og hvad er din niche?? lyder spændende....

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)